Hyundai Getz 1,4i

Pružný, obratný, milý a nenáročný. Tak by sa dal stručne charakterizovať model, ktorý má oslovovať práve mladú dynamickú klientelu. Previerkou u nás prešiel faceliftovaný Hyundai Getz 1,4 Dynamique.

18.05.2006 14:17
debata

Po štyroch rokoch predaja sa u nás stal Getz ostrieľaným hráčom, ktorý nenápadne vytŕča z konkurenčných radov. Jeho solídne spracovanie a schopné jazdné vlastnosti z neho robia v kombinácii s veľmi príjemnou cenou atraktívnu ponuku.

„Stále ako za mlada“

Do tohto modelového roku vstúpil malý Hyundai s inovovanou tvárou a vylepšeným interiérom. Nenáročné plastické zákroky sa dotkli svetiel, nárazníkov a krytu chladiča. V kabíne sa Getz môže pochváliť novým čalúnením sedadiel a výplní dverí, skvalitnením preši predovšetkým plasty. Dizajn palubnej dosky je už trochu pozadu za súčasnými trendmi, ale kvalita a zlícovanie sú na úrovni, na ktorú sa niektorí rivali ešte len snažia dostať. Prehľadné a jednoduché ovládanie je v dnešnej dobe „preplácaných“ prístrojoviek veľmi príjemným spoločníkom na cestách.

Kompletná výbava vrátane klimatizácie ponúka posádke plnohodnotné využitie automobilu, v prípade nehody chránila posádku dvojica čelných airbagov.

Dlhšie cestovanie spríjemnia rôzne odkladacie priestory na plechovky, či pollitrovky. Zadní pasažieri majú odkladací kruh dimenzovaný na 1,5 litrovú minerálku. Naopak batožinový priestor je limitovaný rozmermi automobilu a ponúka skromných 254 litrov.

Priestorové pomery v interiéri sú dimenzované pre štyroch cestujúcich. Vzhľadom na celkovú dĺžku vozidla umožňujú pohodlné sedenie, vyslovene praktickým detailom nastaviteľný sklon zadného operadla a malý hák na nakupovacie tašky na zadnej strane spolujazdcovho operadla. Vodič ocení nastaviteľnú bedrovú opierku.

Svieži a dynamický

Krátka predná kapota ukrývala potentný 1,4-litrový agregát. Relatívne malým automobilom hýbalo 71,3 kW (97k) a 125,5 Nm pri 3200 otáčkach. S danou motorizáciou je Getz skutočne živým partnerom s dostatkom energie nielen na rovine (max. rýchlosť 170 km/h), ale aj v kopci. Vo vyššom spektre otáčok sa vám odmení rýchlymi reakciami na plyn a i mimo mesta sa môžete na motor kedykoľvek spoľahnúť. Ani pri vyššom zaradenom prevodovom stupni Getz nezaspával a neupadal do výkonnostnej agónie. V ostrých zákrutách sekundoval motoru dobrý podvozok. Nedotáčavosť sa prejavila za hranicou bežného jazdenia a dala sa ľahko korigovať. Dlhšia prevodová páka spôsobuje, že sú jednotlivé stupne od seba trochu „priďaleko“. S pohonnou jednotkou si inak prevodovka rozumela výborne a citeľne prispievala k dynamickému charakteru autíčka.

Radosť z jazdenia nás stála v priemere 7,1 l/100 km, pričom tento priemer nám vyšiel pri rovnomernom pokrytí mestskej a mimomestskej premávky.

Záverečné zhodnotenie

Môžete mu vytknúť detaily, ale výraznejšie slabiny na ňom nenájdete. Je to vyzreté auto, pre ktoré doslova platí „za málo peňazí, veľa muziky“. Nami testovaný kus stál necelých 390 tisíc – porovnateľne vybavený a spracovaný voz budete u konkurenčných značiek hľadať ťažko.

**Cena základného modelu: ** 349 900 Sk

Cena testovaného vozidla:  389 200 Sk

Sériové vybavenie:  Airbag vodiča, bočné airbagy, klimatizácia, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien, centrálne uzamykanie, výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča, autorádio Pioneer DEH-1820R

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla: metalický lak (9300 Sk), airbag spolujazdca (10 000 Sk), protiblokovací systém ABS+EBD (20 000 Sk)

Technické údaje:
  radový, vodou chladený zážihový štvorvalec s viacbodovým vstrekovaním paliva, štvorventilová hlava valcov, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1399 ccm, maximálny výkon 71,3 kW (97k) pri 5500 ot/min, maximálny krútiaci moment 125,5 Nm pri 3200 ot/min
Prevodovka:  päťstupňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka
Podvozok:  Vpredu: nezávislé zavesenie kolies vpredu na priečnych trojuholníkových ramenách a tlmičových vzperách typu MacPherson, vzadu viacprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu
Brzdy:  vpredu kotúčové brzdy s vnútorným chladením, vzadu bubnové brzdy, protiblokovací systém ABS+EBD
Karoséria:  Päťmiestna, päťdverová limuzína, DxŠxV 3825×1665×1490 mm, rázvor osí kolies 2455 mm, pohotovostná hmotnosť 1188 kg, celková hmotnosť 1510 kg, objem batožinového priestoru 254/977 litrov,

Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h: 11,2 s

**Maximálna rýchlosť: ** 170 km/h

debata chyba
Články podľa značiek