TEST: Audi A3 Sportback

Nová tvár A3 sa odhalila zároveň s predstavením päťdverovej verzie, pomenovanej výstižne – Sportsback. Imidž štyroch kruhov tentoraz dostal aj racionálny rozmer v podobe päťdverovej verzie. Testovali sme Audi A3 Sportback 2,0 TDI.

22.02.2005 10:23
debata

TEST:   Test: Audi A3 Sportback
Štýlový zadoček

Nová tvár A3 sa odhalila zároveň s predstavením päťdverovej verzie, pomenovanej výstižne – Sportsback. Imidž piatich kruhov tentoraz dostal aj racionálny rozmer v podobe päťdverovej verzie. Testovali sme Audi A3 Sportback 2,0 TDI.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Plus 83 centimetrov a jeden pár dverí je krátkou charakteristikou imidžovej Audi A3 Sportback. Rozlišovacím znakom Sportbacku spredu je maska chladiča, ktorá je teraz zjednocujúcim dizajnérskym prvkom kompletnej rodiny štyroch kruhov s výnimkou trojdverovej verzie A3.

Odlišnú zadnú partiu ťažko zaradiť, nie je to ani kombi, ani hatchback. Citlivo zapracovaná zadná časť chváli prácu dizajnérov, Sportback totiž ponúka aj dynamický charakter a nepopierateľnú osobitosť. Zadné skupinové svetlá sa priblížili tvarom k väčšej sestre A4.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Interiér je typické Audi. Bez jedinej chybičky krásy, s tradičnou triezvou ergonómiou a jasným rozmiestnením ovládačov. Príslušnosť k prémiovému segmentu potvrdzoval Sportback aj sériovým dreveným obložením. Jediným nedostatkom sú madlá na stredovej konzole o ktoré si niektorí vodiči môžu trieť pravé koleno.

Svetlé čalúnenie oživilo interiér, budúci majiteľ však musí rátať s častejšou údržbou. Pochváliť možno dobre tvarované sedadlá, viac radosti prinesie aj uľahčené nastupovanie na zadné sedadlá, kde nájdu priestor dve priemerne urastené dospelé osoby.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Devízou Sportbacku je aj variabilita, po sklopení sedadiel vznikne pristor s objemom 1120 litrov, ktoré postačujú aj prepravu dnes tak populárnych športových náčiní. Základný objem batožinového priestoru 370 litrov sa číselne zdá byť malý, opticky je však rozhodne väčší a jeho výhodou je aj pravidelný tvar.

Sportback sme skombinovali s tým dynamickým a zároveň úsporným turbodieselom s obejmom 2,0 litra a výkonom 103 kW (140 k) v spolupráci s mamutím krútiacim momentom 340 Nm, ktorý sa hlási o slovo už pri 1750 ot/min. V praxi to znamená športovú dynamiku s výbornou pružnosťou motora vyjadrenú hodnotami zrýchlenia z 0–100 km/h za 9,7 sekundy a prekročením magickej hranice 200 km/h o rovných 7 kilometrov.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Kombinácia so šesťstupňovou prevodovkou mimoriadne svedčí temperamentnému motoru, zároveň sa podieľa na nízkej priemernej spotrebe. Počas testu sa nám v zimných podmienkach podarilo dosiahnuť 7,2 litra na 100 kilometrov.

Kategória jazdných vlastností je doménou Audi, ktorú potvrdil aj Sportback. Presne podľa zákonov športovo orientovaných áut, ponúka mierne tvrdšie pruženie, s dostatočnou rezervou komfortu. Vrodenú nedotáčavosť citlivo koriguje sériové ESP, a aj po jeho vypnutí sa prihlási až ďaleko za hranicou bežného jazdenia.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Vybavenie Audiny zodpovedalo imidžovému charakteru, arzenál prvkov bezpečnosti bol takmer: kompletný štvoricu airbagov, dopĺňali príplatkové hlavové airbagy (19.600 Sk), brzdné systémy ABS+EBD, stabilizačný systém ESP, a brzdový asistent sú samozrejmosťou.

Podobne aj prvky komfortu ako, kompletná elektrfikácia a automatická dvojzónová klimatizácia sú samozrejmosťou. naopak aj napriek vyššej nadobúdacej cene sme nemali palubný počítač. Priplatiť si bolo treba aj za audiosystém.

Audi A3 Sportback 2,0 TDI v základnom prevedení vyjde na 1.124.100 Sk. Na druhej strane Lifestyle a imidž sú záležitosti, za ktoré sa dnes platí a Audi imidž rozhodne má.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Audi A3 Sportback 2,0 TDI : 1.124.100 Sk
Cena testovaného vozidla:  1.266­.000 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, ABS+ EBV, stabilizačný systém ESP, brzdový asistent, posilňovač riadenia s degresívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, vyhrievanie zrkadiel, automatická dvojzónová klimatizácia, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo a osovo nastaviteľný volant
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Meta­lický lak s perleťovým efektom: 26.800 Sk, Chrómované strešné nosiče: 11.600 Sk, slnečné rolety vzadu: 4.900, svetlomety do hmly: 7.200 Sk, hlavové airbagy + aktívne opierky hlavy: 19.600 Sk, odkladacie zásuvky, 12 Volt zástrčka: 3.300 Sk, rádio „Concert“ 33.500 Sk, alarm+ LO-Jack 2000+: 35.000 Sk

Technické údaje:

Motor:  Radový štvorvalcový vznetový vodou chladený motor s priamym vstrekovaním paliva typu čerpadlo dýza, prepĺňanie turbodúchadlom, dvojventilová technika, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 1968 cm3, maximálny výkon 103 kW (140 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 320 Nm pri 1750 ot/min

Priemerná spotreba: 7,2 litra/100 kmPrevodovka:  šes­ťstupňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.Podvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu štvorprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  vpre­du aj vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, stabilizačný systém ESP, , ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesáKaroséri­a:  Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4286×1765×1423 mm, rázvor osí kolies 2580 mm, pohotovostná hmotnosť 1295 kg, celková hmotnosť 1855 kg, Objem batožinového priestoru 370/1120 litrov
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 9,7s
Maximálna rýchlosť:  207 km/h

debata chyba
Články podľa značiek