TEST: Citroen C 3 1,1 PackBacuľatý kamoš

Citroen C 3 prišiel, prekvapil a udomácnil sa o čom svedčí jeho obľúbenosť u vodičov všetkých vekových kategórií. Emotívne bacuľaté tvary pôsobia jednoducho sexi a my sme sa presvedčili o tom, že aj s motorom 1,1 má „cé-trojka“ čo ponúknuť.

08.03.2005 15:20
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Sebavedomý znak dvojitého šípu sa pýši na kapote, a po jej otvorení sa odkryje motor s objemom 1,1 litra. Jeho zjav je mierne utopený a jasne prezrádza, že motorový priestor poľahky adoptuje aj 1,6 litrový agregát. Výkon najmenšieho štvorvalca činí rovných 60 koní (44 kW). Druhým údajom je maximálny krútiaci moment 94 Nm, ktorý je k dispozícii pri 3200 ot/min.

Vymenované hodnoty sa v praxi prejavujú prekvapivo uspokojujúco. Dynamický prejav automobilu vyhovie väčšine požiadaviek priemerného vodiča. Motor umožňuje zrýchliť na stovku v priebehu 17,3 sekúnd. Pružnosť motora je tiež prekvapivá najmä vďaka priaznivej pohotovostnej hmotnosti 978 kg. Maximálna rýchlosť 155 km/h nedáva dôvod na výčitky.

Nasledujúcim pozitívom motora s objemom 1,1 litra je priaznivá spotreba. Ani zimné podmienky a svižná jazda nevyhnali spotrebu za hranicu siedmich litrov. Môžeme teda predpokladať že celoročný priemer bežného motoristu neprekročí šesť a pol litra.

Jazdné vlastnosti ponúka C3 identické, nedotáčavosť avizuje podvozok najmä na mokrých cestách. Inak je podvozok vypočítateľný, na čom má zásluhu aj relatívne tvrdé nastavenie podvozka.

Pomery v interiéri sú dostatočne známe. Štyria dospelí sa pohodlne odvezú aj na dlhšie vzdialenosti. Pochváliť môžeme aj úroveň vybavenia Pack, obsahuje všetky prvky komfortu aj bezpečnosti, ktoré potrebuje väčšina užívateľov. Posilňovač riadenia, predné a bočné airbagy, centrálne zamykanie na diaľkové ovládanie, elektrické ovládanie predných okien a zrkadiel. Zoznam doplnkovej výbavy obohatil pack Look, autorádio s CD mechanikou a príplatok za metalízu.

Podčiarknuté a spočítane: Dobrý motor (nízka poistka), kypré tvary prijateľná cena a atraktívny oblek plný emócii je protihodnotou za veselé poňatie tohto mestského bohatiera s malým, no o to snaživejším srdcom.

Cena základného modelu:  407 300 Sk
Cena testovaného vozidla:  438 10­0 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, elektrický posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo a osovo nastaviteľný volant,
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Auto­rádio s CD prehrávačom + 6 repro s ovládaním na volante: 15 900 Sk Pack Look (nárazníky a bočné lišty vo farbe karosérie) 3900 Sk Metalíza 11 000 Sk

Technické údaje:

Motor:  Radový, vodou chladený zážihový štvorvalec, dvojventilová technika, zdvihový objem valcov 1124 ccm, maximálny výkon 40 kW(60 k) pri 5500 ot/min, maximálny krútiaci moment 94 Nm pri 3200 ot/min.Pre­vodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojkaPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies vpredu na priečnych ramenách a tlmičových vzperách typu MacPherson , vzadu vlečené ramená spojené s torzne pružnou priečkou, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  vpre­du kotúčové brzdy s vnútorným chladením, bubnové brzdy vzadu,Karoséri­a:  Päťmiestna, päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 3850×1667×1519 mm, rázvor osí kolies 2460 mm, pohotovostná hmotnosť 978kg, celková hmotnosť 1470 kg, Objem batožinového priestoru 305/1155 litrov, objem palivovej nádrže 45 l
Zrýchlenie  17,4 s
Maximálna rýchlosť:  155 km/h

debata chyba
Články podľa značiek