TEST: Citroen C2 1.4i VTR SensoDriveČo je malé to je pekné

Nie je tomu tak dlho čo prišiel Citroen s novým nápadom zmenšiť, ale zároveň zmužnieť C3. Kvôli tejto idei sa dnes už pravidelne stretávame na slovenských i európskych cestách s modelom C2. Redakciu poctil Citroen C2 1.4i VTR SensoDrive.

08.03.2005 15:26
debata

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Ako som už v úvode naznačil, karoséria má výrazne mužnejší výraz. Predná maska jednoznačne zachováva identitu značky. Bočná línia, ktorá je podporovaná vystúpenými, svalnatými blatníkmi a na koncoch ideálne sprevádzaná ostrými hranami. Tie charakterizujú zadnú časť, karoséria končí zvislou zadnou časťou. Automobil tak získal športový nádych, ktorý neskôr aj preukázal. >

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Samotné srdce „krpca“ o kapacite 1.4 l a s maximálnym výkonom 75 koní ( 55 kW ) umožňuje aj športové vyžitie. Maximálna rýchlosť sa nám vyšplhala až na 169 km/h čo na automobil týchto rozmerov nie je málo. Pri takejto rýchlosti sa nám spotreba vyšplhala až na 9,2 l na 100 km s čím sme neboli veľmi spokojní. Avšak pri normálnej jazde v meste i mimo mesta sa nám spotreba pohybovala okolo 6 – 6,3 l na 100 km, čo je prijateľná hodnota.

Jazda s motorom 1.4 16V je podľa očakávania dynamická a málo hlučná, čo vzhľadom na veľkosť automobilu nieje samozrejmosťou. Citroen C2 žiadnu nepredvídanú vlastnosť nepoukázal, treba si iba zvyknúť na silné účinky posilňovača riadenia hlavne pri vyšších rýchlostiach.. Príjemný je taktiež podvozok, ktorý je športovo ladený, čo značí stvrdený a v zákrutách pôsobil suverénne. K suverenite mu taktiež dopomáhajú 15 palcové zliatinové disky na ktorých VTR-ko jazdí.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

S motorom spolupracuje prevodovka SensoDrive s možnosťou plne automatického alebo sekvenčného radenia. Prevodovka funguje spoľahlivo, ale i pri sekvenčnom preraďovaní pod plynom sme sa stretli s menším zaváhaním v podobe sekundového čakania.

O bezpečnosť sa starajú 4 airbagy dostupné už v základnej výbave a to airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy. Signalizátor zapnutia bezpečnostných pásov akustickým signálom upozorňuje na nutnosť pripútať sa, čo hodnotíme ako príspevok k aktívnej bezpečnosti. Neprítomnosť ABS v základnej výbave VTR, hodnotíme vzhľadom na cenu ako mierny nedostatok.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Interiér poteší športovým nádychom. Veľmi jednoduchá a prehľadná je palubná doska, ktorej digitálny tachometer dodáva čaro. Cestu vám spríjemní rádio Clarion i sCD mechanikou. Vhodné sú i hliníkové doplnky ( napr.: kľučky, okolie riadiacej páky a páka samotná… ), ktoré dotvárajú športový imidž. Praktický je i odkladací šuflík, ktorý je dosť hlboký a určite ho oceníte. V cockpite sú i prekvapujúco veľmi pohodlné sedadlá, ktoré Vás pekne podržia i v zákrutách i poskytnú potrebný komfort na dlhšie trasy.

Zaujímavo je riešený i batožinový priestor, ktorý má v základe len 224 l, ale pomocou posuvných zadných sedadiel čo mimochodom ocenia cestujúci vzadu sa dá rozšíriť až na 879 l po úplnom sklopení sedadiel.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Počas testu sme sa dokonale s C2 zohrali a dokonca som sme si ho aj obľúbili. Prečo by ste mali krúžiť v meste pol hodiny a hľadať vhodnú medzeru na zaparkovanie, keď nemusíte. Prečo by ste mali zase jazdiť na síce malom, ale pomalom, nudnom a fádnom aute, keď nemusíte. Prečo by ste za malý automobil mali ,, vycálovať nehorázne peniaze? Pýtate sa ako sa dá skĺbiť rýchlosť, šikovnosť a cenová dostupnosť? Odpoveď je veľmi prostá Citroen C2– spoločník na všetky trate.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  464 900 Sk
Cena testovaného vozidla:  475 90­0 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, Ukazovateľ servisných intervalov, Otáčkomer, Imobilizér, hmlovky, el.nastaviteľn vonkajšie spätné zrkadlá, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a volant, palubný počítač, športové predné sedadlá, dvojdielne zadné dvere, nárazníky a lišty vo farbe vozidla,
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Meta­líza – 11 000 Sk

Technické údaje:

Motor:  radový, vodou chladený zážihový štvorvalec s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová hlava valcov, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 1360, maximálny výkon 55 kW (75k) pri 5400 ot/min, maximálny krútiaci moment 118 Nm pri 3300 ot/minPre­vodovka:  päťstup­ňová poloautomatická prevodovka so sekvenčným radením, suchá jednokotúčová spojka pohon predných koliesPodvozok:  Vpre­du nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a tlmičových vzperách typu MacPherson , vzadu vlečené ramená spojené s torzne pružnou priečkou, odpruženie vinutými pružinami, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  vpre­du kotúčové brzdy s vnútorným chladením, vzadu bubnové brzdyKaroséri­a:  Päťmiestny, trojdverový automobil, typu hatchback, DxŠxV 3662×1659×1461 mm, rázvor osí kolies 2315 mm, pohotovostná hmotnosť 991 kg, celková hmotnosť 1380 kg, Objem batožinového priestoru 193/879 litrov, palivová nádrž 41 litrov
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 13,5 s
Maximálna rýchlosť:  169 km/h

debata chyba
Články podľa značiek