TEST: Citroen C5 2.2 HDI 16V ExclusiveFrancúzsky majster

Vozidlá s označením vlajková loď charakterizujú luxus, eleganciu, komfort a v zásade to najlepšie čo je automobilka schopná ponúknuť. Citroen C5 sa môže týmto označením taktiež hrdo popýšiť. Predovšetkým v oblasti komfortu pripomína luxusnú jachtu. Testovali sme model C5 2,2 HDi 16 Exclusive

08.03.2005 15:35
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Klasika. Slovo dokonale vystihujúce charakter a vzhľad vozidla. Málo experimentu skôr jasné podporovanie dizajnového štýlu rodinných kolegov. Pretiahnuté predné svetlomety, elegantná maska chladiča, či mierne vystúpené predné blatníky sú symbolmi večne elegantnej klasiky. Automobil až na useknutú zadnú časť skrášľuje plno mäkkých línii, elíps a plynulých kriviek.

Vďaka vonkajším rozmerom vozidla 4618×1770×1476 mm a rázvoru osí kolies 2750 mm sa vo vnútri klaustrofóbie určite nedočkáte. Priestorom, pohodlím a výberom materiálu sa C5 vyrovná už spomínanej luxusnej jachte. Palubnú dosku jasne určujú dve krivky nad vymedzujúce stredový panel. Verziu Exclusive charakterizuje aj dvojfarebné prevedenie interiéru s obkladom stredovej konzoly drevenou imitáciou, ktorá nie je práve najšťastnejšie skombinovaná s tmavým plastom

Luxus charakterizuje dvojzónová automatická klimatizácia, kvalitná audiosústava s ovládaním pod volantom, kompletná elektrifikácia, tempomat Solídne je aj odhlučnenie vozidla. I napriek dieselovej pohonnej jednotku je v interiéri príkladné ticho.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pod mohutnou kapotou sa nachádzala najsilnejší dieselový agregát z ponuky 2.2 HDI 16V, ktorý nás úprimne veľmi potešil, v každej situácii. Vďaka výkonu 98 kW (136 k) a krútiacemu momentu 314 Nm ( k dispozícii od 2000 ot./min.) dokázal i pekne pozdvihnúť hladinu adrenalínu v krvi.

Maximálna rýchlosť udávaná výrobcom 205 km/h je naozaj pravdivá a na diaľnice plne postačujúca. Manuálna 6-stupňová prevodovka je veľmi príjemnou novinkou u testovaného vozidla a v spolupráci s motorom robí vozidlo ešte komfortnejším. Pri testovaní sa nám spotreba pohybovala okolo 7,5 litra na 100 km, a to aj napriek športovému štýlu jazdy

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Predný náhon za pomoci elektronických systémov ESP a ASR ( stabilizačný systém a protipreklzový ) vytvára dokonalé jazdné vlastnosti uspokojujúce pre takmer všetkých druhov vodičov. Za jazdy, ako je pre francúzske automobilky typické, sa cítite ako v bavlnke. Auto je skôr určené pre vodičov vychutnávajúcich si pohodlie počas jazdy a nie 18– ročným cestným pirátom, i keď pre tých je tu možnosť voľby športového nastavenia hydropneumatického podvozku stlačením tlačidla SPORT.

Pri nečakanej prekážke na ceste si môžete automobil pozdvihnúť vďaka inteligentnému systému odpruženia Hydractive III Plus. Po prekročení 110 km/h sa podvozok automaticky zníži, aby znížil odpor vzduchu, vďaka čomu sa zníži aerodynamický hluk aj spotreba paliva a zlepšia sa aj jazdné vlastnosti. Naopak po zastavení vozidla a vytiahnutí kľúčika zo zapaľovania sa podvozok zvýši, aby ste mohli pohodlnejšie vystúpiť i nastúpiť.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Aktívnu bezpečnosť je zastúpená už ostrieľanými systémami ABS, ESP a ASR. Airbag vodiča a spolujazdca spoločne s bočnými a hlavovými airbagmi zabezpečujú vysokú úroveň pasívnej bezpečnosti.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Keď skombinujeme všetky hlavné už spomenuté prvky: klasický dizajn + francúzske pohodlie + kráľovský interiér + moderný dieselový Common – Rail a šesť stupňovú manuálnu prevodovku dostaneme jedinečný automobil na rozhraní strednej a vyššej strednej triedy Citroen C5!!!

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Citroen C5 2.2 HDI 16V Exclusive: 1 234 900 Sk
Cena testovaného vozidla:  Cena testovaného vozidla: 1 250 800 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné a hlavové airbagy, stabilizačný systém ESP, protipreklzový systém ASR, protiblokovací systém ABS, el. nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca, palubný počítač, lakťové opierky na predných sedadlách, duálna automatická klimatizácia, Audio systém HI-FI JBL s CD, CD-menič na 6 CD, zosilňovač JBL 4 × 470W, 8 reproduktorov, tempomat, xenónové svetlomety s ostrekovačom, automatické stierače s dažďovým senzorom, zliatinové disky kolies 16´´.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Meta­líza – 15 900 Sk

Technické údaje:

Motor:  dieselový prepĺňaný štvorvalec, s priamym vstrekovaním Common Rail II generácie zdvihový objem valcov 2178, maximálny výkon 98 kW (136k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 314 Nm pri 2000 ot/min

Priemerná spotreba paliva 7,5 l/100 kmPrevodovka:  šes­ťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných koliesPodvozok:  Vpre­du nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a hydropneumatických tlmičových vzperách , vzadu vlečené ramená s hydropneuma­tickými vzperami, hydropneumatické pruženie, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu,Brzdy:  v­predu i vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESPKaroséria:  Päťmi­estny, päťdverový automobil, typu sedan, DxŠxV 4618×1770×1476 mm, rázvor osí kolies 2750 mm, pohotovostná hmotnosť 1560, celková hmotnosť 1985 kg, Objem batožinového priestoru 456/1310 litrov, palivová nádrž 68 litrov
Zrýchlenie  0 – 100 km/h : 10,9 s
Maximálna rýchlosť:  Ma­ximálna rýchlosť: 205 km/h

debata chyba
Články podľa značiek