TEST: Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi InFantasyPriestor v pohybe

Adoptované priezvisko modelu Citroen Picasso zabezpečuje odolnosť voči starnutiu. Aj napriek päťročnému pôsobeniu na trhu pôsobí „bublinka“ stále sviežo a nestráca priazeň zákazníkov. Posledné zmeny sa týkali najmä techniky pod kapotou. Testovali Citroen Xsara Picasso1,6 HDi v akčnej sérii InFantasy.

08.03.2005 15:38
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Xsara Picasso bojuje so súčasným trendom zostrovania dizajnu pôvabnými oblinami, na ktorých nezmenil posledný facelift takmer nič. Najnovšie modely spoznáte až na druhý pohľad, len skutočný znalec identifikuje modifikovaný nárazník. Viac prezradí maska chladiča a chrómované lišty na nárazníkoch.

Poznávacím znamením sú aj puklice diskov s moderným dizajnom interpretujúce tvary šípu, bohaté presklenie kabíny zostalo ako aj tradične široké piate dvere zabezpečujúce bezproblémové nakladanie batožiny.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Interiér podobne zostal verný svojmu štýlu. Extravagancia v podobe digitálnych prístrojov zostala. Aj napriek poverám je prístrojový panel prehľadný jediným chýbajúcim prvkom bol otáčkomer. Oceniť možno aj funkciu Black Panel, ktorá pri jazde v noci vypína všetky nepotrebné prístroje čím znižuje zaťaženie oka.

Stredová konzola taktiež nezmenila orientáciu a ponúka praktické umiestnenie prevodovej páky v dosahu vodiča, úroveň estetiky zvyšoval aj jej strieborný obklad. Odkladacie možností sú tradične silnou stránkou Citroenu Picasso, či pred spolujazdcom, pod sedadlami, v podlahe, či praktickej výklopnej skrinke v spodnej časti stredovej konzoly. Rozlične drobnosti, kalendáre, mapy, telefón či digitálny fotoaparát možno jednoducho uložiť a skryť pred pohľadmi nenechavcov.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Priestor v interiéri je skutočne veľkorysí aj vďaka rázvor osí kolies 2760 milimetrov, šírkou interiéru predčí Picasso všetkých svojich konkurentov. Na zadných sedadlách sa dvojica usadí kráľovsky, trojica bude cestovať pohodlne, Picasso totiž ponúka trojicu plnohodnotných sedadiel.

Batožiny zhltne Picasso už v základe 550 litrov, sťahovanie uľahčuje hodnotou 1970 dm3. Samozrejme nesmie chýbať ani symbol dnešnej doby – sklápací nákupný vozík.

Pod kapotou bilo naftové srdce s objemom 1,6 litra. Technológia vstrekovania typu Common Rail II spolu s variabilným turbodúchadlom umožnilo dosiahnuť výkon 110 koní (81 kW) v asistencii maximálneho krútiaceho momentu 240+20 Nm v takzvanom overboostovom režime.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Na cestách to znamená zrýchlenie z 0–100 km/h za príjemných 11,9 sekúnd, diaľnicu pretne maximálkou 183 km/h. Motor si skutočne zaslúži maximálne známky spokojnosti, je živý a zároveň úsporný. Počas testu konzumovala v priemere 6,5 litra na 100 kilometrov, pričom testovacie kilometre ubiehali vo svižnom tempe.

Jazdné vlastnosti možno hodnotiť ako dobré, v tomto smere však už klope na dvere nástupca. Najmä pri športovej jazde sa Xsara Picasso nakláňa o trocha viac než konkurencia. Nedotáčavosť účinne korigoval stabilizačný systém ESP, ktorý bolo možné deaktivovať do rýchlosti 40 km/h. Po prekročení danej hranice sa automaticky zapol. Naopak plavná jazda v rámci prepisov je francúzsky komfortná.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Citroen Xsara Picasso ponúkal takmer všetky prvky pasívnej aj aktívnej bezpečnosti. Štyri airbagy sa kombinovali s ABS a stabilizačným systémom ESP. Komfort mala na starosti automatická klimatizácia, elektrické ovládanie predných okien a zrkadiel a k bezproblémovej jazde prispelo aj ovládanie autorádia pod volantom. Súbor pozitívneho hodnotenia uzatvára aj cena. Testovací exemplár vyšiel na 792.400 Sk, pričom z danej sumy si môžu podnikatelia odrátať povestnú DPH.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 16V InFantasy: 749.900 Sk
Cena testovaného vozidla:  792­.400 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné aibagy, protiblokovací systém ABS, stabilizačný systém ESP, posilňovač riadenia s variabilným účinkom, elektrické ovládanie predných okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlá a volant, kožený poťah volantu, manuálna klimatizácia
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Meta­lický lak:15.000 Sk, autorádio s CD plus 6 repro 7.500 Sk, automatické ovládanie klimatizácie 20.000 Sk

Technické údaje:

Motor:  Radový štvorvalcový vznetový motor, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva typu Common Rail, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1560 cm3, maximálny výkon 80 kW (109 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 240 Nm pri 1750 ot/min, overboost 260 Nm

Priemerná spotreba: 6,5 litra/100 kmPrevodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesáPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu vlečené ramená, vinuté pružiny vpredu, vzadu odpruženie torznými tyčami, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu,Brzdy:  v­predu aj vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, stabilizačný systém ESPKaroséria:  Päťdve­rový kompaktný van, DxŠxV 4275×1750×1635 mm, rázvor osí kolies 2760 mm, pohotovostná hmotnosť 1240 kg, celková hmotnosť 1790 kg, Objem batožinového priestoru 550/1970 litrov,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 11,9 s
Maximálna rýchlosť:  183 km/h

debata chyba
Články podľa značiek