TEST: Honda Accord 2,2 i-CTDi - Geneticky modifikovaný diesel

Automobilka Honda ako jedna z posledných odolávala vznetovému princípu spaľovania, silne naftovo orientovaný európsky trh nakoniec prinútil konštruktérov k vývoju dieselového motora. Po týždennej známosti s Hondou Accord 2,2 i-CTDi Sport môžeme konštruktérom iba gratulovať.

08.03.2005 16:07
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Vyzdvihnúť sexappeal modelu Accord je nosením dreva do lesa, tentoraz sme si elegantné tvary vychutnali v tmavofialovom lakovaní. Jediným viditeľným rozdielom oproti benzínovej pohonnej jednotke bola odlišná plastová mriežka masky chladiča a cudne ukrytý výfuk za zadným nárazníkom. Samozrejme aj výrazný nápis i-CTDi naznačoval potrebu tankovať naftu.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Verziu Sport prezrádzalo v interiéri polokožené čalúnenie výborne tvarovaných sedadiel, a obklady z imitáciou karbónu. Oranžové podsvietenie prístrojov patrí taktiež do repertoáru odlišností benzínovej a naftovej verzie.

Vodič aj spolujazdec majú k dispozícii väčšinu prvkov komfortu vrátane automatickej duálnej klimatizácie, tempomatu či ovládania autorádia na volante. Pasívnu bezpečnosť vyjadruje šestica airbagov, aktívnu mal na starosti protiblokovací systém ABS s rozdeľovačom brzdnej sily, stabilizačný systém VSA ponúka Honda v kombinácii s vybavením Executive.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pod kapotou sa nachádzal už spomínaný 2,2 litrový vznetový agregát s úctyhodnými parametrami. Maximálny výkon 103 kW(140 k) nepatrí síce k maximálnym v danej triede, krútiaci moment 340 Nm však jednoznačne patrí na špicu danej objemovej triedy. Pri jazde sa o slovo hlási pri prekročení hranice 2000 ot/min, pričom automobil ťahá plynulo od spodných otáčok, čo nebýva pri dieselových motoroch vždy zvykom.

Za dané hodnoty vďačí motor druhej generácii priameho vstrekovania typu Common Rail a inteligentnému riadeniu vírenia vzduchu v nasávacom potrubí. Číselné vyjadrenie parametrov motora však zďaleka nevystihuje jeho suverénny prejav. Genetike motora totiž vštepili aj štipku vysokootáčkovosti od benzínových motorov, čo v dieselovom jazyku znamená maximálne otáčky za hranicou 5000 otáčok, bez náznaku akéhokoľvek trápenia sa.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Mimoriadnym prekvapením je aj bezchybné odhlučnenie motora, ktoré prekvapí aj zarytých odporcov nafty. Pochvalu si zaslúži aj päťstupňová prevodovka s tradične presnými dráhami radenia a presne uhádnutým sprevodovaním. Päťka je totiž poňatá ako ekonomický prevod vďaka čomu motor pri rýchlosti 120 km/h „točí“ iba čosi nad 2000 ot/min.

Výsledkom je nízka priemerná spotreba. Počas testu sme spotrebovali v priemere 7,3 litra na 100 kilometrov pri dynamickej jazde, pokojnejšie orientovaná jazda dovolí atakovať aj výrobcom deklarovanú hranicu 5,4 litra. Aj napriek tomu je akčný rádius Hondy Accord i-CTDi viac než 700 kilometrov viac než dobrý.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Jazdné vlastnosti zodpovedajú benzínovým verziám, jediným rozdielom je prejav vysokého krútiaceho momentu pri rozjazdoch kedy sa predné kolesá pri menej opatrnom narábaní so spojkou ochotne pretáčajú, podobne ako pri prejazdoch zákruty pod plynom, kde je citeľná väčšia hmotnosť motora. Prejavuje sa miernou náklonnosťou k nedotáčavému šmy­ku.

Konečné vysvedčenie Hondy Accord 2,2 i-CTDi je vzhľadom na nováčika zvládnuté na jednotku, v niektorých kapitolách (odhlučnenie) dokonca predčí aj konkurentov. Cena – baťovských 999.000 Sk je vzhľadom na ponúkanú výbavu mimoriadne priaznivá.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Honda Accord 2,2 i-CTDi Sport: 999.000 Sk
Cena testovaného vozidla:  999­.000 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, okenné airbagy, dvojzónová klimatizácia, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, elektrické vyhrievanie zrkadiel, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľný volant, protiblokovací systém ABS+EBV, ovládanie autorádia a tempomatu na volante.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla: žiadne

Technické údaje:

Motor:  Motor: radový, vodou chladený vznetový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva typu Common Rail II generácie, štvorventilová hlava valcov, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 2204 ccm, maximálny výkon 103 kW (140k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 340 Nm pri 2000 ot/min Priemerná Spotreba: 7,3 l/100 kmPrevodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojkaPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies na dvojitých lichobežníkových ramenách, vzadu päťprvkové zavesenie zadných kolies, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  vpre­du aj vzadu kotúčové brzdy vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBVKaroséria:  Päťmi­estna, štvordverová limuzína, DxŠxV 4665×1760×1445 mm, rázvor osí kolies 2670 mm, pohotovostná hmotnosť 1499 kg, celková hmotnosť 1970 kg, Objem batožinového priestoru 459 litrov, objem palivovej nádrže 65 litrov
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 9,9 s
Maximálna rýchlosť:  205 km/h

debata chyba
Články podľa značiek