TEST: Honda Accord Tourer 2,0 Comfort - Maxikombi

Súčasná generácia Hondy Accord opäť potešila svojich fanúšikov karosériou kombi. Prispôsobila sa tak trendu rastúcej obľuby modelov s vyššou úžitkovou hodnotou. My sme si potykali s Accordom Tourer s motorom 2,0 a výbavou Comfort.

08.03.2005 16:11
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Opticky sa kombi ihneď definuje predĺženou zadnou časťou, ktorá dodáva autu skutočne nezameniteľný tvar. Opticky sa Tourer prezentuje skutočne impozantne, no v skutočnosti je dlhší iba o nepatrných 85 milimetrov. Mierene klesajúca línia strechy dodáva športový strih.

Naopak pri pohľade zboku si prídu na svoje konzervatívny vyznavači kombiautomobilov. Iba odborník vie že Tourer má predĺžený rázvor osí kolies o 50 mm, čo mu zaručuje viac priestoru vo všetkých smeroch. Noblesný punc zabezpečia chrómované kľučky, kvalitu vypracovania prezradí aj jednoduché zatvorenie dvier.

Spredu sa usmieva Accord typickou maskou chladiča i samotnými svetlometmi, mimoriadne nám zachutnala aj sýtomodrá farba. Smerovky v spätných zrkadlách dovárali krásu v detailoch, pre estétov však odporúčame príplatkové zliatinové disky kolies.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Vo verzii komfort sa interiér prezentoval v praktickej čiernej farbe, jediným strieborným detailom boli dvierka na odkladacej schránke, ktorá vzhľadom na svoje rozmery zhltla aj objemnejšie veci. Ergonómia je v prípade aktuálnej generácie vzorovou záležitosťou, ocenili sme nielen prehľadné prístroje, ale aj akurátny priemer volantu s tlačidlami pre ovládanie autorádia.

Priestorová ponuka opäť nedávala žiadnu možnosť na kritiku, tak vpredu ako aj vzadu sme zakaždým našli dostatok miesta a to aj v prípade obsadenia štyrmi dospelými osobami. Priestorovú variabilitu umocňoval aj systém jednoduchého sklápanie delených zadných sedadiel. Stačil prakticky jeden pohyb a vďaka dômyselnému mechanizmu sa sedadlá sklopili.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Danú možnosť však majiteľ využije skutočne iba zriedkavo. Už v základnom prevedení núka batožinový priestor rovných 576 litrov batožinového priestoru. A to je už veľa aj pre chalupára s troma deťmi. Dvojité dno batožinového priestoru je praktické, poskytuje totiž ďalších 49 litrov úložného priestoru.

Tempo Accordu Tourer diktoval dvojlitrový motor s výkonom 114 kW (155 k). Živé napredovanie má na svedomí aj hodnota krútiaceho momentu 190 Nm. Accord Tourer bez problémov zvládal šprint na 100 km/h tesne pod desať sekúnd a maximálna rýchlosť taktiež prekročila magickú dvojstovku. V každom režime jazdy poskytoval motor dostatočnú rezervu výkonu, pričom typická chuť do ísť do otáčok je súčasťou každého motora Honda.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

V priemere si Accord Tourer vypýtal 9,7 litra na 100 kilometrov, čo považujeme za adekvátnu hodnotu, na druhej strane so silnejším motorom 2,4 (190 k) sme dosiahli menšiu spotrebu (9,5 L/100 km) čo v našich očiach jasne favorizuje silnejší motor.

Príjemným prekvapením boli aj jazdné vlastnosti Accord sa opäť potvrdil vyspelú konštrukciu podvozka s neutrálnymi vlastnosťami v zákrute bez náznakov citlivosti na zmenu zaťaženia v zákrute.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Finále uzatvára Accord Tourer s pozitívnym hodnotením. Ako to už u Hondy býva zvykom ponúka špičkovú kvalitu s jasnými benefitmi v podobe tradičnej spoľahlivosti a trvácnosti. To všetko zabalené do atraktívneho zovňajšku s prijateľnou­ cenou.

Cena základného modelu:  Honda Accord Tourer 2,0 Comfort: 989.000 Sk
Cena testovaného vozidla:  989 00­0 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, okenné airbagy, dvojzónová klimatizácia, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľný volant, ABS+EBV,
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla: žiadne

Technické údaje:

Motor:  radový, vodou chladený štvorvalec s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová hlava valcov, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1998 ccm, maximálny výkon 114 kW (155k) pri 6000 ot/min, maximálny krútiaci moment 190 Nm pri 4500 ot/minPre­vodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojkaPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies na dvojitých lichobežníkových ramenách, vzadu päťprvkové zavesenie zadných kolies, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  vpre­du aj vzadu kotúčové brzdy vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS+EBVKarosé­ria:  Päťmies­tna, patdverove kombi, DxŠxV 4750×1760×1470 mm, rázvor osí kolies 2730 mm, pohotovostná hmotnosť 1393 kg, celková hmotnosť 1920 kg, Objem batožinového priestoru 576/1657litrov, objem palivovej nádrže 65
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 9,9 s
Maximálna rýchlosť:  205 km/h

debata chyba
Články podľa značiek