TEST: Honda Accord Tourer 2,4 i-VTEC Executive - Sila, komfort, priestor, štýl

Honda Accord patrí už dlhé roky k stabilným finalistom strednej triedy. Inak tomu veru nie je ani pri aktuálnej generácií nového Accordu. Našu redakciu poctil už tretí krát a navyše sa ukázal v tom najkrajšom svetle. Testovali sme Accord Tourer 2,4 Executive.

08.03.2005 16:17
debata
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Elegancia, dynamika a dravosť! Toto boli prvé slová, ktoré mi prišli na um po prvom vizuálnom kontakte s vozidlom. Obdivovateľné sú prirodzené krivky so športovým nádychom, ktoré spozorujete najmä na prednej maske, zdobenej úzko tvarovanými xenónovými svetlometmi a tradičným logom automobilky.

Atraktívny predný a zadný spojler spolu s mierne vystúpenými prahmi vytvárajú celkový dravší dojem z vozidla. Dizajnové stvárnenie bočnej línie je netradičné, svojimi krivkami a prevismi. Siluetu auta uzatvárajú takmer zvislé piate dvere.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Testované vozidlo disponovalo takmer všetkou dostupnou technológiou, ktorá jednoznačne spríjemňovala jazdu. Za jeden z pilierov komfortu považujem veľmi pohodlné športové sedadlá v ktorých sa cítite, ako doma. Vhodným doplnkom je aj elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, vďaka nemu si okamžite nájdete svoju polohu. O príjemné prostredie sa stará aj dvojzónová automatická klimatizácia .

Pohodlie počas jazdy zvyšuje i tempomat s ovládaním na volante podobne ako dažďový senzor, ktorý oceníte hlavne v tomto ročnom období.

Lahôdkou najmä na dlhých tratiach je DVD prehrávač pre cestujúcich vzadu. Praktické sú aj bezdrôtové slúchadla, ktoré pri jazde nerušia vodiča a zároveň ponúkajú plný decibelový zážitok.

Chvályhodný je i audio systém, ktorý sa i pri vyššom výkone nechová vôbec ako sériový.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Interiéri zrkadlil najmä precíznosť výrobcov tejto prestížnej japonskej automobilky. Ani raz sme sa nestretli s nejakým vŕzganím či praskaním na palubnej doske ani v celom cockpite. Tmavú kabínu vhodne spestrujú a skrášľujú hliníkové doplnky či už na multifunkčnom volante, alebo riadiacej páke. Palubná doska je veľmi prehľadná a jednoduchá, bielo podsvietená. Intenzitu osvetlenia je možné regulovať.

Testovaný exemplár mal najsilnejší agregát – v podobe štvorvalcového motora s objemom 2,4 l. Jeho sila je plných 190 konských síl (140 kW). Slušná hodnota sa objavuje i pri krútiacom momente, ktorého hodnota 223 Nm pri 4500 ot./min. nie je maličkosťou. Pri týchto faktoch nás potom neprekvapilo, že na stovku sme si zabehli za 8,2 sekundy a ani sme pri tom nezapotili. Podiel na tom má i veľmi dobrá a hlavne presná šesťstupňová manuálna prevodovka.

Beh na dlhé trate nám prebiehal taktiež bez ťažkostí a z ničoho nič sme sa zbadali na 220 km/h. Pri tejto príležitosti musíme vyzdvihnúť i perfektné odhlučnenie vozidla.

Počas testovania sme mali vďaka počasiu možnosť, vyskúšať vozidlo i v náročnejších podmienkach, kde sa osvedčili najmä systémy aktívnej bezpečnosti ABS s EBD a stabilizačným, systémom VSC. Aj so 16 palcovými diskami (zákazník si môže objednať aj 17 palcové hliníkové disky) sme zaznamenali nadpriemernú stabilitu i na vlhkej vozovke. Pri toľkej dynamike myslel výrobca aj na pasívnu bezpečnosť. Šesť airbagov (airbag vodiča, spolujazdca, bočné airbagy a okenné airbagy) považujeme za vyšší štandard.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pri verzii Tourer sú dôležité aj ostatné objemy.. Napríklad batožinový priestor ponúka nadpriemerných 576 litrov. Po sklopení zadných sedadiel pomocou jedinej páčky získame rovnú plochu a objem kufra dosahuje hodnotu neuveriteľných 921 litrov (hodnota meraná po spodný okraj okien). Pod rovnou plochou sa skrýva ďalší úložný priestor o objeme 49 litrov.

Praktickým detailom sú diaľkovo otvárateľné i zatvárateľné piate kufrové dvere vozidla. Oceníte to hlavne pri nákupoch, kde pri jedinom stlačení tlačidla na kľúči od vozidla, otvoríte kufor a potom ho aj tým istým postupom zavriete. Pokiaľ by dačo z kufra niečo pretŕčalo, nemajte strach pri porušení zatvárania sa proces zastaví a vráti do pôvodnej polohy.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Aj napriek tomu že zákazníci strednej triedy sú poväčšinou v strednom veku, Accord Tourer má čosi naviac – elixír mladosti! Takže určite zachutí všetkým: úspešným, mladým a tým, ktorú chcú byť in..

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Honda Accord Tourer 2,4 i-VTEC Executive: 1 209 000 Sk
Cena testovaného vozidla:  1 578 3­00 Sk (Mimochodom 17“ disky kolies, predný – zadný spojler a bočné prahy boli v akcii 10th a
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, okenné airbagy, automatická duálna klimatizácia, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča a výškovo nastaviteľný volant nastavenie volantu, ABS+VSA+EBD, tempomat, xenónové výbojky, dažďový senzor, audio ( CD prehrávač plus menič na 6 CD ), el. nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá,
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  17´´ kolesá y ľahkej zliatiny, predný spojler, bočné a prahové spojlery, zadný spojler, strešný nosič v hodnote 236 000 Sk,

System In-Ves – DVD prehrávač – 133 300 Sk

Technické údaje:

Motor:  Motor: radový, vodou chladený štvorvalec s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová hlava valcov, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 2354 ccm, maximálny výkon 140 kW (190k) pri 6800 ot/min, maximálny krútiaci moment 223 Nm pri 4500 ot/minPre­vodovka:  Šes­ťstupňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojkaPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies na dvojitých lichobežníkových ramenách, vzadu päťprvkové zavesenie zadných kolies, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  Pred­né kotúčové brzdy s vnútorným chladením, zadné kotúčové brzdy, ABS+ EBD, stabilizačný systém VSA,Karoséria:  Päťmi­estna, päťdverové kombi, DxŠxV 4750×1760×1470 mm, rázvor osí kolies 2720 mm, pohotovostná hmotnosť 1680 kg, celková hmotnosť 2060 kg, Objem batožinového priestoru 576/921 litrov,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 8,2 s
Maximálna rýchlosť:  220 km/h

debata chyba
Články podľa značiek