TEST: Honda Civic 1,6 LS - Konzervatívny fešák

Ťažiskovým modelom automobilky Honda je nepochybne model Civic, a to v celosvetovom meradle. Aktuálna generácia šokovala verných svojou koncepciou jedine kupé a sedan zostali verná koncepcii so športovým strihom. Na jar sedan absolvoval dizajnérsky upgrade. v redakčnom teste sme preverili Hondu Civic 1,6 LS.

09.03.2005 15:01
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Optický refresh sa týkal najmä príliš konzervatívnej prednej časti, ktorá si prisvojila šikmejšie a ostrejšie formované svetlomety, podobne aj predný nárazník vyznáva agresívnejšie tvary, naopak chladič sa prispôsobil v rámci svojich možností, tradičná chrómovaná lamela zostala zachovaná.

Bočná línia je takmer identická, zadné svetlomety zostali nezmenené, jedinou odlišnosťou je priehľadný plast pre smerovky a cúvacie svetlá. Estetiku pozdvihli aj mnoholúčové disky kolies dodávané v rámci akčného balíka zadarmo.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Interiér poteší priestrannosťou, v rámci svojej triedy ponúka Civic jeden z najpriestran­nejších interiérov. Kvalitné spracovaný interiér v dvojfarebnom prevedením je atraktívny, i keď hnedo-krémová kombinácia kopíruje skôr vkus severoamerických zákazníkov.

Zmenil sa aj tvar budíkov, ktoré dostali chrómovaný rám modré lemovanie. Stredová konzola zostala tradične užívateľsky prijateľná, v tomto smere si netreba na nič zvykať.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Vodič a spolujazdec sedia v pohodlných sedadlách, vodič má k dispozícii aj lakťovú opierku. Dvaja pasažieri na zadných sedadlách ocenia dostatok priestoru na nohy, traja si už pohodlne nesadnú aj kvôli tvaru zadnej lavice.

Batožinový priestor je typickým reprezentantom triedy sedanov. Jeho objem 450 litrov síce poteší na druhej strane pomerne úzky nakladací otvor obmedzuje jeho plné využitie. Pochváliť však možno rovnú plochu.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pod kapotou sa nachádzal známy 1,6 litrový motor s technikou variabilného zdvihu a časovania ventilov VTEC s výkonom 110 oní (81 kW) a maximálnym krútiacim momentom 152 Nm. V spolupráci s krátko odstupňovanou prevodovkou poskytoval najmä v meste živé výkony, naopak pri diaľničnom tempe sa preukázala nevýhoda krátkeho sprevodovania v podobe vyšších otáčok i hlučnosti.

Hodnoty zrýchlenia sú potešiteľné Civic 1,6 zvláda stovku tesne pod desať sekúnd, a maximálna rýchlosť 192 km/h tiež poteší ego majiteľa. Podobne to vychádza aj so spotrebou, ekonomickú jazdu odmení Civic priemernou spotrebou 6,5 litra, tlak na plynový pedál pridáva aj na spotrebe, počas testu sme sa však zmestili do obligátnych 8,5 litra.

Podvozok je o dva ženské chlp mäkší než má konkurencia, čo znamená komfort na cestách, v zákrutách je podvozok citlivý na ubratie plynu, danú vlastnosť však väčšina vodičov nespozoruje.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Verzia sedan sa dodáva výhradne vo vyššom stupni vybavenia LS, ktorý je zameraný na komfort a poskytuje napríklad klimatizáciu, kompletnú elektrifikáciu okien a zrkadiel, nechýba ani štvorica airbagov, plus systém ABS s rozdeľovačom brzdnej sily EBV.

Konečné hodnotenie absolvuje Honda Civic s dobrým výsledkom, za cenu 679.000 Sk ponúka kompletne vybavený automobil. Jediným odbytovým problémom je karoséria typu sedan, ktorá sa vo všeobecnosti páči konzervatívnejšej klientele. To však zaručuje majiteľom istú exkluzivitu.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Honda Civic 1,6 LS sedan: 679.000 Sk
Cena testovaného vozidla:  679 00­0 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, ABS + EBV, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľné sedadlá a volant, automatická klimatizácia, 15“ hliníkové disky kolies.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla: žiadne

Technické údaje:

Motor:  : Radový štvorvalcový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod SOHC, variabilné časovanie ventilov VTEC, zdvihový objem valcov 1590 cm3, maximálny výkon 81 kW (110 k) pri 5600 ot/min, maximálny krútiaci moment 152 Nm pri 4300 ot/min

Priemerná spotreba: 8,5 litra/100 kmPrevodovka:  : päťstupňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesáPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu viacprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu,Brzdy:  v­predu kotúčové brzdy s vnútorným chladením, vzadu bubnové brzdy, protiblokovací systém ABS + rozdeľovač brzdnej sily EBDKaroséria:  štvor­dverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4460×1715×1445 mm, rázvor osí kolies 2625 mm, pohotovostná hmotnosť 1089 kg, celková hmotnosť 1570 kg, Objem batožinového priestoru 450 litrov,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 9,2 s
Maximálna rýchlosť:  195 km/h

debata chyba
Články podľa značiek