TEST: Hyundai Accent 1,3 Elegance - Solídny partner

Vozidlá značky Hyundai predstavovali vždy prijateľné, spoľahlivé auto za rozumnú cenu. Dané hodnoty posúvajú kórejskú značku nahor v rebríčku predajnosti. Medzi bestsellery značky patrí nepochybne aj Accent. S motorom 1,3 l sme ho preverili v redakčnom teste.

09.03.2005 15:09
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Nová generácia Accentu si osvojila triezvy dizajn bez zbytočných výstrelkov, čo mu zaručuje trvácnosť a stabilnú pozíciu na trhu. Dominantou prednej časti sú reflektory s integrovanými smerovkami. Dizajnérsky čistá je aj maska chladiča, v jemnom protiklade je predný nárazník s výraznejším tvarovaním.

Na prvý pohľad neviditeľným, no celkom praktickým momentom je to, že vodič vidí na koniec kapoty, vďaka čomu je odhad vzdialenosti pri parkovaní stopercentný, čo ocenia najmä predstaviteľky nežného pohlavia. Bočná silueta je taktiež klasická, praktickosť prezrádzajú bočné ochranné lišty. Rozmerné zadné dvere umožňujú bezproblémový prístup do batožinového priestoru.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Zadné skupinové svetlá s perleťovým efektom umocňovali celkový pozitívny dojem. Atraktivitu exteriéru umocňovali aj príplatkové 15“ disky kolies z ľahkej zliatiny, so širšími pneumatikami rozmeru 185/55 R 15.

Interiér sa nesie v praktickom štýle opäť bez zbytočných excesov. Všetko bolo umiestnené tam, kde to vodič intuitívne hľadá, veniec volantu pomerne dobre padol do ruky a pochváliť musíme aj presné dráhy radiacej páky.

Priestoru ponúka Accent pre rodinu dostatok, štyri osoby sa pohodlne usadia a odvezú aj na dlhšie vzdialenosti. 321 litrový batožinový priestor je schopný pohltiť aj dovolenkové balenie, dnes už povinnú variabilitu ponúkajú sklopné sedadlá, ktoré zväčšujú batožinový priestor až na 859 litrov.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pod kapotou úradoval základný benzínový motor so zdvihovým objemom 1,3 litra. I napriek zdanlivo malému objemu poskytoval výkon 61,8 kW (84 k) vďaka čomu bola jazda čiperná a tak v meste ako aj na diaľnici bol Accent plnohodnotným partnerom. Zásluhu má na tom aj krútiaci moment 116,7 Nm, ktorý je k dispozícii už pri 3000 ot/min.

Podvozok ja taktiež orientovaný na plavnú rodinnú jazdu. Vyladený je skôr mäkko, v zákrutách sa nakláňa o chlp viac než konkurencia. Aj napriek tomu však ponúka stabilitu bez náznakov nedotáčavosti.

Pomerne svižná jazda a letné horúčavy sa podpísali aj na priemernej spotrebe 8,0 litra, ktorú však akceptujeme ako primeranú. Bežný motorista môže rátať so spotrebou aj o liter nižšou.

Silnou stránkou automobilky Hyundai bolo sériové vybavenie. Nebolo tomu inak ani v prípade testovaného vozidla, dvojica airbagov, ABS+EBD, kompletná elektrifikácia, posilňovač riadenia a centrálne uzamykania boli samozrejmosťou. Priplatiť bolo treba len za klimatizáciu a bočné airbagy. Takto vybavený Accent s veľkou rezervou spĺňa potreby aj náročnejších vodičov

Záver? Solídne spracovaný automobil bez zbytočných dizajnérskych pokusov pre tých ktorí vedia oceniť praktickú nenáročnosť so zárukou bezproblémového jazdenia.

Cena základného modelu:  Hyundai Accent 1,3 Elegance: 399 900 Sk
Cena testovaného vozidla:  449 90­0 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie, výškovo nastaviteľný volant, ABS+EBV, výškovo nastaviteľný volant, palubný počítač
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  bočné airbagy: 20 000 Sk Klimatizácia: 30 000 Sk

Technické údaje:

Motor:  radový, vodou chladený štvorvalec s nepriamym vstrekovaním paliva, švorvetntilová hlava valcov, ventilový rozvod SOHC, zdvihový objem valcov 1341 ccm, maximálny výkon 61,8 kW (84k) pri 5500 ot/min, maximálny krútiaci moment 116,7 Nm pri 3000 ot/minPre­vodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojkaPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies vpredu na priečnych trojuholníkových ramenách a tlmičových vzperách typu MacPherson , vzadu viacprvkové zavesenie kolies, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  vpre­du kotúčové brzdy s vnútorným chladením, vzadu bubnové, protiblokovací systém ABS+EBDKarosé­ria:  Päťmies­tna, päťdverová limuzína, DxŠxV 4215×1680×1395 mm, rázvor osí kolies 2440 mm, pohotovostná hmotnosť 1030 kg, celková hmotnosť 1525 kg, Objem batožinového priestoru 321/859 litrov,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 12,4 s
Maximálna rýchlosť:  173 km/h

debata chyba
Články podľa značiek