TEST: Hyundai Elantra 1,6 Comfort Plus - Veľa muziky za málo peňazí

Ceny jednotlivých automobilových kategórií sú už všeobecne známe. No z času na čas predsalen poteší niektorá z automobiliek motoristov s cenou, ktorá ponúka skutočne zaujímavú protihodnotu. Testovali sme faceliftovanú Hyundai Elantru 1,6 Comfort Plus.

09.03.2005 15:11
debata
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Iba jemné zmeny prezrádzajú nový modelový ročník. Výraznejšia maska chladiča, zmenené predné nárazníky sú viditeľné až na druhý pohľad. Bočná línia je nezmenená a poznávacím znakom zadnej časti nový štýl zadných reflektorov. Dizajnovú atraktivitu zvyšovali aj 15“ disky kolies z ľahkých zliatin, ktoré sú súčasťou balíka Comfort Plus. Nadčasové krivky sedanu sú sériovým vybavením, pokojne sa na ne možno pozrieť aj o pár rokov.

 
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie
 

Pre interiér platí to isté, čo pre exteriér. Výrobca ponechal známu líniu palubnej dosky i stredovej konzoly. Opäť treba skúmavé oko na odhalenie rozdielu v podobe dvojice kruhových prístrojov, namiesto polkruhového otáčkomera. Účinok posilňovača riadenia znásoboval aj relatívne veľký veniec volantu, čo sme ocenili aj pri parkovaní. Zmenili sa aj poťahy, naopak sedadlá ostali rovnako komfortné, a navyše aj vzadu sa úsmevom posadia aj osoby vyššieho vzrastu. Priestorová ponuka je veľmi dobrá, batožinový priestor ponúkal slušných 415 litrov objemu. V prípade vyšších priestorových nárokov je k dispozícii 5 dverový hatchback, navyše za rovnakú cenu.

 
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie
 

Zoznam vybavenia je potešiteľne kompletný. Kombinácia 4×Airbag plus ABS je doplnená komfortnými prvkami ako elektrické ovládanie okien a klimatizácia. Pri tejto konštelácii budúci majiteľ iste radostne oželie manuálne ovládanie spätných zrkadiel či ručné vyťahovanie antény. Dôvod na radosť ponúka aj motor. 1,6 litrový agregát ponúka výkon 7 kW (105 k), a 143 Nm maximálneho krútiaceho momentu, čo papierovo nie je veľa, no Elantra nepreukázala žiadne dynamické nedostatky. Klasický šprint na 100 sme zvládli za prijateľných 11,2 sekúnd. 180 kilometrov je plne postačujúca hodnota aj na diaľnici, vďaka čomu nie je problémom prekonanie väčších vzdialeností.

 
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie
 

Zrkadlom štýlu jazdy je priemerná spotreba. Dynamický vodič musí rátať so spotrebou okolo desiatich litrov, naopak trpezlivosť na cestách odmení motor s priemernou spotrebou osem litrov. Na konci testu sme dosiahli celkom prijateľných 8,6 l/100 km. Rýchlu jazdu zvláda s prehľadom aj podvozok. V zákrutách je dobromyseľný a jeho reakcie sú vypočítateľné. Vplyv predného pohonu je citeľný až pri skutočne rýchlych prejazdoch zákrut.

 
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie
 

Konečné hodnotenie je vlastne naznačené v samotnom názve. Veď ak zoberieme do úvahy cenu vozidla 499. 900 (po slovensky päťsto tisíc), a kompletne vybavenie bezpečnostné aj komfortné a k tomu aj hliníkové disky kolies, tak potom za dané peniaze viac skutočne nedostanete.

 
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie
 

Cena základného modelu:  Hyundai Elantra 1,6 Sedan Comfort Plus: 499 900 Sk

 

Cena testovaného vozidla:  499 90­0 Sk

 

Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, klimatizácia, ABS +EBD Otáčkomer, Imobilizér, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, centrálne uzamykanie, výškovo nastaviteľný volant, palubný počítač, metalíza

 

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla: žiadne

 

Technické údaje:

Motor:  radový, vodou chladený zážihový štvorvalec s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová hlava valcov, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1599 ccm, maximálny výkon 77,2 kW (105 k) pri 5800 ot/min, maximálny krútiaci moment 143,2 Nm pri 4500 ot/minPre­vodovka:  päťstup­ňová mechanická prevodovka so sekvenčným radením, suchá jednokotúčová spojka pohon predných koliesPodvozok:  Vpre­du nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a tlmičových vzperách typu MacPherson , vzadu vlečené ramená spojené s torzne pružnou priečkou, odpruženie vinutými pružinami, priečny skrutný stabilizátor vpreduBrzdy:  vpre­du aj vzadu kotúčové brzdy vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABSKaroséria:  Päťmi­estny, štvordverový automobil, typu sedan, DxŠxV 4525×1725×1425 mm, rázvor osí kolies 2610 mm, pohotovostná hmotnosť 1300 kg, celková hmotnosť 1765 kg, Objem batožinového priestoru 415 litrov, palivová nádrž 55 litrov
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 11,2 s
Maximálna rýchlosť:  180 km/h

debata chyba
Články podľa značiek