TEST: Hyundai Santa Fe 2,0 CRDi VGT Elegance - Kombinácia pre spokojnosť

Hyundai Santa Fe prišiel na trh v správnej dobe silnejúcej pozície kategórie SUV. Jeho tvary oslovili mnohých a dnes je stálicou vo svojej triede. Aj preto sme s radosťou vyskúšali topverziu s dieselovým motorom 2,0 CRDi v kombinácii s automatickou prevodovkou

09.03.2005 18:01
debata
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Hyundai Santa Fe patrí medzi modely, ktoré sa so svojím dizajnom doslova hrajú. Mohutné svalnaté blatníky, členitý nárazník zaujímavá bočná línia a dvojfarebné prevedenie vytvárajú nezameniteľný vzhľad. Ten identifikuje okamžite každý bez ohľadu na svetelné pomery.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Ďalšou kapitolou vďaka ktorej je daná kategória automobilov natoľko obľúbená je možnosť odpočtu DPH.V tomto smere zareagoval importér správne všetky motorizácie aj verzie ponúkajú danú možnosť. Jediným rozdielom oproti klasickej verzie je už notoricky známa pevná mreža medzi batožinovým priestorom a interiérom.

Aj tá sa však v prípade nutnosti dá poľahky zložiť, čo umožňuje prepravovať aj dlhšie predmety takže variabilita interiéru je plne zachovaná. Jedinou obeťou je nedelené sklápanie zadnej lavice, za ušetrené náklady to rozhodne stojí.

Z celkom iného súdka je interiér. Verzia vybavenia Elegance ponúka všetok dostupný komfort vyjadrený koženým čalúnením, automatickou klimatizáciou, kožou obšitým volantom aj voliacou pákou automatickej prevodovky, vyhrievaním sedadiel kompletnou elektrifikáciou. Množstvo odkladacích schránok, pohltí a schová väčšinu dnes bežne transportovaných drobností.

Taktiež kompletný je zoznam bezpečnostnej výbavy. Dvojica čelných a bočných airbagov doplnená protiblokovacím systémom ABS plus EBV poskytuje väčšinu dnes používaných prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti.

Pod mohutnou prednou kapotou sa ukrýval moderný štvorvalcový turbodiesel s priamym vstrekovaním typu Common Rail. Novinkou je variabilná geometria lopatiek turbodúchadla, ktorá zabezpečuje za každých okolností dostatok krútiaceho momentu. V porovnaní so slabším motorom poskytuje 2,0 CRDi VGT o 12 koní viac 125 k (92 kW), no dôležitejším údajom je hodnota maximálneho krútiaceho momentu – 285 Nm. Ten je k dispozícii v rozmedzí od 1950 do 2600 ot/min.

Aj vďaka spomenutým parametrom zrýchľuje Santa Fe na 100 kilometrovú rýchlosť za pekných 14 sekúnd čo je dokonca lepšia hodnota akú udáva výrobca, maximálna cestovná rýchlosť 165 km/h plne postačuje aj na diaľnici.

S pozitívnym hodnotením možno uzavrieť aj kapitolu priemernej spotreby. Od údajov výrobcu sme sa odchýlili iba o 4 deci, a v priemere si Santa Fe vypýtalo 9,5 litra /100 km. Ak uvážime permanentný pohon všetkých štyroch kolies a automatickú prevodovku jedná sa o viac než dobrý priemer.

Posledná oblasť podliehajúca našej zvedavosti boli jazdné vlastnosti na ceste aj v teréne. Na bežných cestách možno so Sante Fe jazdiť pokojne ako s osobným automobilom, aj v ostrejších zákrutách sa správa neutrálne aj vďaka pohonu všetkých štyroch kolies.

Konečná bilancia je jednoznačná. Maximálny komfort, prijateľná spotreba možnosť odpočtu DPH, vďaka ktorej sa cena dostala na úroveň zľahka cez milión korún. Jednoducho dobrá kúpa.

Cena základného modelu:  Hyundai Santa Fe 2,0 CRDi VGT(N1) Elegance: 1 061 600 Sk
Cena testovaného vozidla:  1 074 1­40 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľné sedadlá a volant, vyhrievanie predných sedadiel, kožené čalúnenie, kožou obšitý volant aj voliaca páka, ABS+EBD, disky kolies z ľahkých zliatin 16“, automatická klimatizácia, tmavé zadné sklá.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  meta­líza: 12 540 Sk

Technické údaje:

Motor:  Radový štvorvalcový vznetový motor, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva typu Common Rail, štvorventilová hlava valcov, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 1991 ccm, maximálny výkon 92 kW (125 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 285 Nm pri 1950–2600 ot/min

Priemerná spotreba: 9,5 l/100 kmPrevodovka:  štvor­stupňová automatická prevodovka, hydrodynamický menič, medzinápravový diferenciál s pomerom vpredu:vzadu 60:40Podvozok:  ne­závislé zavesenie kolies vpredu aj vzadu, Vpredu na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu dvojité priečne ramená, vlečné ramená, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu,Brzdy:  v­predu aj vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladenímKaro­séria:  päťdve­rový terénny automobil, DxŠxV 4500×1820×1675 mm, rázvor osí kolies 2620 mm, pohotovostná hmotnosť 1822 kg, celková hmotnosť 2520 kg, Objem batožinového priestoru 690/1475 litrov,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 13,9 s
Maximálna rýchlosť:  165 km/h

debata chyba
Články podľa značiek