Mohutný dojem vozidla vytvárajú masívne bočné blatníky. Bočná línia je tak pomerne zaujímavá, imidž verzie Renegade dotvárajú viditeľné skrutky na blatníkoch. Ukrojené piate dvere sa tradične skladajú z dvoch častí. Na spodnej časti je uchytená plnohodnotná rezerva. Patentované vyklápanie okna slúži najmä na uľahčenie prístupu k batožinám. Z praktického hľadiska je zaujímavý i batožinový priestor, ktorý po zložení zadných sedadiel vytvorí priestor 909 l.
Interiér terénnych automobilov už dávno koketuje s luxusom osobných aút s pohodlnými koženými sedadlami a koženým multifunkčným volantom preplnenom technickými vymoženosťami ako tempomat, klimatizácia či kvalitné rádio s CD prehrávačom. Budíky aj celá stredová konzola obsahujúca spomínané komponenty vyžaruje zeleno-modré podsvietenie čo je až prekvapivo príjemné hlavne počas nočných jázd.
O bezpečnosť posádky sa starali už spomínané systémy ABS s EBD,. Pasívnu bezpečnosť tvoria už tradične airbagy a to hneď niekoľko: airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy a hlavové airbagy.
Počas jazdy v meste nás potešila možnosť vyradenia pohonu 4×4, čo predsalen ušetrí nejeden liter nafty. V prípade potreby je plne k dispozícii aj sofistikovanmý pohon 4×4, pri ktorom idú zábrany bokom a vodič môže smelo prekonávať aj pomerne náročný terén. Jedinou výčitkou bol inak estetický doplnok – bočné stúpačky. Práve tie často zavadili v teréne o prekážku.
V prípade tohto vozidla je priemerná spotreba paliva veľmi otázna, záleží totiž od pohonu, ktorý si môžete kedykoľvek zvoliť a samozrejme hlavne od štýlu jazdy, aký preferujete. Striedaním štýlov jazdy, zaťaženia a častými zmenami terénu ( cesta alebo terén) sa nám spotreba pohybovala na úrovni 11 l / 100 km čo považujeme za prijateľné.
Pod kratšou kapotou sa ukrýva o to väčší motorový dieselový agregát s objemom 2,8 litra o sile 110 kW ( 150k) pri 3800 ot./min. K nadmieru uspokojivému ťahu slúži i vysoká hodnota krútiaceho momentu, ktorý dosahuje v otáčkovom pásme 1800–2600 ot./min. maximálnu hodnotu 360 Nm. Z daných údajov ste už viac-menej sami vyčítali, že motor je konštruovaný viacej na silu ako na rýchlosť, preto maximálka udávaná aj výrobcom, ktorú potvrdzujeme 174 km/h je vzhľadom na využitie automobilu postačujúca.
Jeep Cherokee Renegade sa dá charakterizovať ako zmiešanina luxusnejšieho Grand Cherokee a terénnejšieho Jeepu Wrangler z čoho vyplýva, že zlatá stredná cesta opäť víťazí.
Pre majiteľov firiem tu máme opäť zaujímavú informáciu s možnosťou odpočtu DPH, pretože vozidlo je možné prerobiť aj na kategóriu N1. K cene vozidla, ktorá nepatrí práve k tým najmenším je zahrnutá bezplatná údržba a ošetrenie ( práca, predpísané náplne bez motorového oleja a náhradných dielov ) na dobu 3 rokov, maximálne 100 000 km.
Cena základného modelu: Jeep Cherokee 2,8 CRD Renegade: 1 342 016 Sk bez DPH
Cena testovaného vozidla: 1 438 194 Sk bez DPH
Sériové vybavenie: Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, bočné hlavové, anténa integrovaná v zadnom okne, alarm, 16´´ grafitové disky, klimatizácia, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľné sedadlá a volant, ABS+EBD, v interiéri polokoža, predné hmlové svetlá s ostrekovačom, nárazníky a spätné zrkadlá vo farbe vozidla, vyhrievané a sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, delené zadné sedadlá, tempomat, tónované sklá, autorádio FM/kazeta/CD s ovládaním na volante, automatické tlmenie Den/Noc vnútorného spätného zrkadielka
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla: Alarm – 9 756 Sk, Radio AM/FM/Tape/CD + ovl CD meniča – 5 280 Sk, CD- Wechsler – 26 927 Sk, elektricky ovládané predné sedadlá – 38 829 Sk, Premium infinity systém- 33 659 Sk
Technické údaje:
Motor: Štvorvalcový vznetový motor s turbodúchadlom s medzichladičom stlačeného vzduchu, priame vstrekovanie nafty typu Common Rail, rozvod DOHC, priame vstrekovanie Common – Rail, zdvihový objem valcov 2776 ccm, maximálny výkon 110 kW (150k) pri 3800 ot/min, maximálny krútiaci moment 360 Nm pri 1800–2600 ot/min Priemern8 spotreba>11 l/100 kmPrevodovka: Päťstupňová automatická prevodovka, pohon zadných kolies, pripojiteľný pohon 4×4, Select-Trac-Full time uzávierka medzinápravového diferenciálu a diferenciálu zadnej nápravy, redukcia.Podvozok: Predná náprava: rovnobežníková náprava s dvoma ramenami a guľovým uložením otočného čapu, s priečnym skrutným stabilizátorom. Zadná náprava: tuhá náprava s dvoma dolnými vlečenými ramenami a jedným horným vlečeným ,,A´´ ramenom, priečny stabilizátor.Brzdy: Predné a zadné kotúčové brzdy vpredu s vnútorným chladením, ABS s elektronickým rozdeľovaním brzdného účinku EBD a jedinečnou kalibráciou pre jazdu v teréneKaroséria: Päťmiestna, päťdverový offroad, DxŠxV 4496×1819×1897 mm, rázvor osí kolies 2649 mm, pohotovostná hmotnosť 2140 kg, celková hmotnosť 2520 kg, Objem batožinového priestoru 909 litrov,
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h : 11 s
Maximálna rýchlosť: 174 km/h