TEST: Jeep Cherokee 2,8 CRD Renegade - Spoľahlivý spoločník

Z dôvodu dnešného životného štýlu nás pri výbere veľmi oslovuje kategória automobilov, ktorá nám umožňuje stať sa obojživelníkom. Ďalším dôležitým faktorom je spoľahlivosť, ktorú nám môže poskytnúť len značka s dlhodobou kvalitou, tradíciou a kompetenciami v oblasti terénnych automobilov. Takouto značkou je bezpochýby automobilka Jeep, v redakčnom teste sme preverili Jeep Cherokee 2,8 CRD Renegade

09.03.2005 18:03
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Mohutný dojem vozidla vytvárajú masívne bočné blatníky. Bočná línia je tak pomerne zaujímavá, imidž verzie Renegade dotvárajú viditeľné skrutky na blatníkoch. Ukrojené piate dvere sa tradične skladajú z dvoch častí. Na spodnej časti je uchytená plnohodnotná rezerva. Patentované vyklápanie okna slúži najmä na uľahčenie prístupu k batožinám. Z praktického hľadiska je zaujímavý i batožinový priestor, ktorý po zložení zadných sedadiel vytvorí priestor 909 l.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Interiér terénnych automobilov už dávno koketuje s luxusom osobných aút s pohodlnými koženými sedadlami a koženým multifunkčným volantom preplnenom technickými vymoženosťami ako tempomat, klimatizácia či kvalitné rádio s CD prehrávačom. Budíky aj celá stredová konzola obsahujúca spomínané komponenty vyžaruje zeleno-modré podsvietenie čo je až prekvapivo príjemné hlavne počas nočných jázd.

O bezpečnosť posádky sa starali už spomínané systémy ABS s EBD,. Pasívnu bezpečnosť tvoria už tradične airbagy a to hneď niekoľko: airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy a hlavové airbagy.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Počas jazdy v meste nás potešila možnosť vyradenia pohonu 4×4, čo predsalen ušetrí nejeden liter nafty. V prípade potreby je plne k dispozícii aj sofistikovanmý pohon 4×4, pri ktorom idú zábrany bokom a vodič môže smelo prekonávať aj pomerne náročný terén. Jedinou výčitkou bol inak estetický doplnok – bočné stúpačky. Práve tie často zavadili v teréne o prekážku.

V prípade tohto vozidla je priemerná spotreba paliva veľmi otázna, záleží totiž od pohonu, ktorý si môžete kedykoľvek zvoliť a samozrejme hlavne od štýlu jazdy, aký preferujete. Striedaním štýlov jazdy, zaťaženia a častými zmenami terénu ( cesta alebo terén) sa nám spotreba pohybovala na úrovni 11 l / 100 km čo považujeme za prijateľné.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pod kratšou kapotou sa ukrýva o to väčší motorový dieselový agregát s objemom 2,8 litra o sile 110 kW ( 150k) pri 3800 ot./min. K nadmieru uspokojivému ťahu slúži i vysoká hodnota krútiaceho momentu, ktorý dosahuje v otáčkovom pásme 1800–2600 ot./min. maximálnu hodnotu 360 Nm. Z daných údajov ste už viac-menej sami vyčítali, že motor je konštruovaný viacej na silu ako na rýchlosť, preto maximálka udávaná aj výrobcom, ktorú potvrdzujeme 174 km/h je vzhľadom na využitie automobilu postačujúca.

Jeep Cherokee Renegade sa dá charakterizovať ako zmiešanina luxusnejšieho Grand Cherokee a terénnejšieho Jeepu Wrangler z čoho vyplýva, že zlatá stredná cesta opäť víťazí.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pre majiteľov firiem tu máme opäť zaujímavú informáciu s možnosťou odpočtu DPH, pretože vozidlo je možné prerobiť aj na kategóriu N1. K cene vozidla, ktorá nepatrí práve k tým najmenším je zahrnutá bezplatná údržba a ošetrenie ( práca, predpísané náplne bez motorového oleja a náhradných dielov ) na dobu 3 rokov, maximálne 100 000 km.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Jeep Cherokee 2,8 CRD Renegade: 1 342 016 Sk bez DPH
Cena testovaného vozidla:  1 438 1­94 Sk bez DPH
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, bočné hlavové, anténa integrovaná v zadnom okne, alarm, 16´´ grafitové disky, klimatizácia, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľné sedadlá a volant, ABS+EBD, v interiéri polokoža, predné hmlové svetlá s ostrekovačom, nárazníky a spätné zrkadlá vo farbe vozidla, vyhrievané a sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, delené zadné sedadlá, tempomat, tónované sklá, autorádio FM/kazeta/CD s ovládaním na volante, automatické tlmenie Den/Noc vnútorného spätného zrkadielka
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Alarm – 9 756 Sk, Radio AM/FM/Tape/CD + ovl CD meniča – 5 280 Sk, CD- Wechsler – 26 927 Sk, elektricky ovládané predné sedadlá – 38 829 Sk, Premium infinity systém- 33 659 Sk

Technické údaje:

Motor:  Štvor­valcový vznetový motor s turbodúchadlom s medzichladičom stlačeného vzduchu, priame vstrekovanie nafty typu Common Rail, rozvod DOHC, priame vstrekovanie Common – Rail, zdvihový objem valcov 2776 ccm, maximálny výkon 110 kW (150k) pri 3800 ot/min, maximálny krútiaci moment 360 Nm pri 1800–2600 ot/min Priemern8 spotreba>11 l/100 kmPrevodovka:  Päťstup­ňová automatická prevodovka, pohon zadných kolies, pripojiteľný pohon 4×4, Select-Trac-Full time uzávierka medzinápravového diferenciálu a diferenciálu zadnej nápravy, redukcia.Podvo­zok:  Predná náprava: rovnobežníková náprava s dvoma ramenami a guľovým uložením otočného čapu, s priečnym skrutným stabilizátorom. Zadná náprava: tuhá náprava s dvoma dolnými vlečenými ramenami a jedným horným vlečeným ,,A´´ ramenom, priečny stabilizátor.Brzdy:  Pred­né a zadné kotúčové brzdy vpredu s vnútorným chladením, ABS s elektronickým rozdeľovaním brzdného účinku EBD a jedinečnou kalibráciou pre jazdu v teréneKarosé­ria:  Päťmies­tna, päťdverový offroad, DxŠxV 4496×1819×1897 mm, rázvor osí kolies 2649 mm, pohotovostná hmotnosť 2140 kg, celková hmotnosť 2520 kg, Objem batožinového priestoru 909 litrov,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 11 s
Maximálna rýchlosť:  174 km/h

debata chyba
Články podľa značiek