TEST: Kia Rio 1,3 RS - Rodinne ladená

Zaujímavým spestrením ponuky na našom trhu je automobilka KIA, ktorá prichádza z kórejského polostrova. Po istej odmlke sa opäť objavila na našom trhu ,pričom hneď od začiatku ponúka všetky modelové rady. Redakčným testom prešla KIA RIO 1,3 RS v limitovanej olympijskej edícii.

09.03.2005 18:11
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Hneď prvou zaujímavosťou je karoséria. Aj napriek špecifikácií kombi sa zadná časť jemne zvažuje, čím sa stráca prísna úžitkovosť karosérie. Presne podľa zásad slovenského trhu päť dverí, čo ju automaticky predurčuje do stredu záujmu potencionálnych kupcov.

Dizajnové stvárnenie automobilu kopíruje predchádzajúcu generáciu vozidiel, aj v dnešnom svete však pôsobí sviežo. Prednú časť automobilu definujú číre predné svetlá sa jemne zakomponovaná maska chladiča. Bočný pohľad charakterizuje stúpajúca línia bočných okien ústiaca k najmenšiemu – tretiemu bočnému oknu. Zadná časť poskytuje pohľad na rozmerné zadné svetlá výrazne zasahujúce do bokov karosérie.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Interiér charakterizujú šedé plasty, ktoré sa dnes už väčšinou nepoužívajú. Na druhej strane sa nachádza čierny plast sa nachádza na madlách dvier a stredovej konzole. Pochváliť možno presné zlícovanie plastov a ergonomii tiež niet čo vyčítať. Posed za volantom je nižší, ako je tomu u modeloch európskej konkurencie, je to však pochopiteľné, Kórejci zrovna nevynikajú vysokou postavou.

Prístrojový panel je klasický, prehľadný. Radiaca páka síce padne do ruky, ale má relatívne dlhé preraďovacie dráhy. Pochváliť možno aj bohaté odkladacie priestory.

Priestorová ponuka je vzhľadom na rázvor 2410 mm dostatočná. Kia Rio poskytne dostatok priestoru štyrom osobám. Rodina s dvoma deťmi nebude mať dôvod na nespokojnosť. Rovnako rodinným možno označiť aj batožinový priestor o objeme 449 litrov. Škoda len zužujúceho sa pôdorysu k smerom piatim dverám.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pod kapotou sa nachádzal základný 1,3 benzínový motor. Na margo jeho objemu možno len smutne skonštatovať, že o málo prekračuje hranicu 1300 ccm, čím automaticky spadá do vyššej kategórie poistenia. je to skutočne škoda, lebo motor ponúka slušný výkon 60 kW (82 k).Podobne aj hodnota krútiaceho momentu 119 Nm plne postačuje danej triede.

Motor ponúka na svoj objem veľmi dobré dynamické vlastnosti a dych nestráca ani pri plnom zaťažení. Pri športovej jazde treba motor vytáčať, na druhej strane ani pri dynamickej jazde neprekročili hranicu 8,0 litrov na 100 km. Maximálna rýchlosť 172 km/h je tiež dobrou hodnotou.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Verzia vybavenia RS núka všetky prvky bezpečnosti a komfortu. Na zozname základného vybavenia nechýba dvojica frontálnych airbagov, posilňovač riadenia elektrické ovládanie predných okien. Jediným chýbajúcim prvkom bolo ABS, ktoré je súčasťou vyššieho stupňa vybavenia (LS).

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Konečné hodnotenie je v celku pozitívné. Protihodnotou za 359.000 Sk je rodinné kombi s dostatočnou priestorovou ponukou a živým motorom.

P.S. V testovacom vozidle nás počas celého týždňa vyrušoval nepríjemný škrípavý zvuk, ktorý paradoxne zmizol až pri zaťažení piatimi osobami. Daný nedostatok však môže byť záležitosťou iba nášho testovaného kusu.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Kia Rio 1,3 RS: 359.000 Sk
Cena testovaného vozidla:  367 92­3 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien, , centrálne uzamykanie, výškovo nastaviteľné sedadlá a volant,
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Meta­lický lak: 8 923 Sk

Technické údaje:

Motor:  Radový štvorvalcový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, dvojventilová technika, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 1343 cm3, maximálny výkon 60 kW (82 k) pri 5500 ot/min, maximálny krútiaci moment 116,4 Nm pri 3000 ot/min

Priemerná spotreba: 8,0 litra/100 kmPrevodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesáPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu kľuková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu,Brzdy:  v­predu kotúčové brzdy s vnútorným chladením, vzadu bubnové brzdyKaroséri­a:  Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4215×1675×1563 mm, rázvor osí kolies 2460 mm, pohotovostná hmotnosť 1144 kg, celková hmotnosť 1508 kg, Objem batožinového priestoru 450/1275 litrov,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 13,9 s
Maximálna rýchlosť:  170 km/h

debata chyba
Články podľa značiek