TEST: Mazda 3 1,6 MCD - Ekonomické emócie

Mazda 3 poctila našu redakciu na jar 1,6 litrovým motorom. Po vyše polroku nás poctila opäť s identickým objemom motora aj karosériou typu hatchback, no tentoraz bola na zozname paliva miesto benzínu nafta. Testovali sme Mazdu 3 1,6 MCD.

09.03.2005 18:12
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Mazda 3 je už dostatočne známa z našich ciest. Osobne nám mimoriadne zachutila modrá metalíza, s perleťovým efektom, pri ktorej ešte viac vyniknú šikovné tvary „trojky“. Pre verziu hatchback je to podľa nášho názoru najkrajšia farba.

Milým prekvapením bola čierna farba plastov v interiéri, ktorá posunula Mazdu 3 do čelnej skupiny kompaktných vozidiel. Opäť možno pochváliť aj kvalitu vypracovania v tomto smere sa potvrdili naše úvodné pozitívne skúsenosti. Z hľadiska komfortu nás tentoraz obsluhovala automatická klimatizácia. Jej ovládanie je intuitívne zvyknúť si treba iba na oddelený displej na vrchu konzolu, ktorý zobrazuje aktuálne nastavenia. klimatizácie, palubného počítača a autorádia.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Apropo autorádio. Zaujímavosťou je že inak kvalitný audiosystém neobsahoval ani CD ani kazetovú mechaniku, čo považujeme vzhľadom na cenu auta za mierne faux-paux.

Atraktívne vyznelo aj modro-čierne čalúnenie výborne tvarovaných sedadiel. Vodič ohodnotí aj kolmý volant s ideálnym priemerom a ovládaním audiosústavy na volante. Vyzdvihnúť možno aj presné dráhy radenia prevodovej páky.

Mazda 3 poteší mimoriadne dobrými odkladacími možnosťami, odkladacia schránke pred spolujazdcom patrí do kategórie XXL, vo svojej triede nemá konkurenciu, nechýba ani odkladacia schránka v lakťovej opierke. Batožinový priestor je taktiež dvojdielny, čo opäť prispieva k jeho využiteľnosti.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pod kapotu sa nasťahoval známy agregát – 1,6 litrový turbodiesel s výkonom 81 kW (110 k) a maximálnym krútiacim momentom 240 Nm, pochádzajúci zo spolupráce koncernu Ford a PSA. Jedná sa o mimoriadne podarený motor. Má výborný ťah, nechá sa vytáčať až po nedieselovských 5000 ot/min a pri rozumnej jazde nemá problém potešiť majiteľa spotrebou pod hranicou šiestich litrov.

Naopak ak treba zrýchli z 0 – 100 km/h za 11,3 sekundy, a dokáže uháňať maximálnou rýchlosťou 182 km/h. Jediným otvoreným želaním zostáva šesťstupňová prevodovka, ktorá dokáže ešte vystupňovať ekonomický rozmer motora.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Podvozok je adoptovaný z Fordu Focus, čo znamená výborné jazdné, vlastnosti a držanie stopy bez zaváhania s minimálnym vplyvom pohonu, takže vrodená nedotáčavosť sa ohlási až pri vypnutom sériovom ESP a vyšších rýchlostiach v zákrute.

Verzia vybavenia Touring je kompletne vybavená a s výnimkou koženého čalúnenia a vyhrievaných sedadiel ponúka všetko, čo spotrebiteľ kompaktnej triedy potrebuje. Šesť airbagov, ABS+EBD, stabilizačný systém ESP, kompletná elektrifikácia okien a zrkadiel, automatická klimatizácia a 16 palcové atraktívne hliníkové disky kolies sú zahrnuté do sériového prevedenia.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Takto vybavený automobil presiahne hranicu 800 000 Sk, na druhej strane rozmermi, priestorovou ponukou a výbavou už Mazda 3 presiahla rámec kompaktnej triedy, a ponúka výrazne viac.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Mazda 3 1.6 MCD 5 HB Touring: 824 900 Sk
Cena testovaného vozidla:  836 90­0Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, okenné airbagy, ABS+EBD, brzdový asistent EBA, stabilizačný systém ESP, diaľkové ovládanie centrálneho uzamykania, imobilizér, palubný počítač, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, vyhrievanie zrkadiel, automatická klimatizácia, posilňovač riadenia, autorádio, 16“ hliníkové disky kolies.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Meta­líza – 12 000 Sk

Technické údaje:

Motor:  radový, vodou chladený vznetový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva typu Common Rail, štvorventilová hlava valcov, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1560 ccm, maximálny výkon 81 kW (110k) pri 4000 ot./min, maximálny krútiaci moment 240 Nm pri 1750 ot/min

Priemerná spotreba: 6.5 l/100 kmPrevodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesáPodvozok:  Vpre­du nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a tlmičových vzperách typu MacPherson , vzadu vlečené ramená spojené s torzne pružnou priečkou, odpruženie vinutými pružinami, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  vpre­du aj vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, brzdový asistent EBD, stabilizačný systém ESP.Karoséria:  Päťmi­estny, päťdverový automobil, typu hatchback, DxŠxV 4420×1755×1465 mm, rázvor osí kolies 2640 mm, pohotovostná hmotnosť 1185 kg, celková hmotnosť 1695 kg, Objem batožinového priestoru 300/25 litrov, palivová nádrž 55 litrov
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 11,3 s
Maximálna rýchlosť:  182 km/h

debata chyba
Články podľa značiek