TEST: Mercedes - Benz C 320 4 MATIC - Špička ľadovca

Posledná generácia triedy C je najzrelšou a ponúka maximum strednej triedy. Imidž núka plným priehrštím, výkonu je viac než dosť, v poslednom čase pribudol aj ďalší tromf pohon všetkých štyroch kolies 4 MATIC. Dá sa tu vôbec niečo vyčítať? Testovali sme Mercedes C 320 MATIC.

09.03.2005 18:20
debata
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Prvým zostupom prestížnej firmy Mercedes do strednej triedy bol model 190. Zrodil sa prvý menší Mercedes, no ihneď patril v rámci svojej triedy k najväčším. V roku 1993 prešiel Mercedes na abecedné označenie. Stredná trieda dostala písmeno C. Aktuálna generácia triedy C prešla nedávno faceliftom, pričom si osviežila aj techniku ukrytú pod kabátom.

Novú generáciu zvonka jednoznačne prezrádzajú predné číre svetlá s bi-xenónovou technikou. Daný prvok aktívnej bezpečnosti ocenia vodiči najmä v noci. Xenónové diaľkové svetlá urobia z noci deň, osoby aj zvieratá zbadá vodič aj pri rýchlej jazde s dostatočným predstihom. Na ostatných krivkách nadčasového dizajnu karosérie nebolo nutné nič meniť.

Dizajnovú atraktivitu exteriéru umocnili aj chrómované lišty a 16 palcové kolesá dodávané v rámci vybavenia Avantgarde.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Interiér dýcha kvalitným spracovaním, plasty sú na dotyk mäkké, ergonómia ovládačov bezchybná. Vodič má jednoducho poruke všetko, čo k príjemnej jazde potrebuje. Pasažieri vychutnajú dvojzónovú klimatizáciu. Jediným štylisticky menej podareným prvkom je polkruhový tachometer. Ten zaberá väčšiu plochu prístrojového panelu, čomu padá za obeť otáčkomer. Naopak veľká plocha informačného displeja ponúka výbornú odčítateľnosť zobrazovaných údajov.

Odkladacie možnosti sú už povinne bohaté od stredovej odkladacej skrinky pod lakťovou opierkou až dvojdielnu skrinku pred spolujazdcom. Balík vybavenia Avantgarde sa podpísal na vkusnom tmavom čalúnení interiéru.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pohon 4×4 možno v interiéri identifikovať podľa vypuklej časti stredového tunelu na strane spolujazdca. Daný prvok si vynútil prídavný prevod na prevodovej skrini pre pohon predných kolies.

Pod kapotou pracoval najsilnejší agregát ponúkaný výrobcom v rámci triedy C. Zdvihový objem šesťvalca do V predstavoval 3199 cm3 ponúkal výkon 160 kW /218 koní. Maximum krútiaceho momentu 310 Nm dosahuje pri 3000 otáčok. Ako mimoriadne podarenú hodnotíme kombináciu s automatickou prevodovkou.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Ponúkala totiž bezproblémové jazdenie. Plavná komfortná jazda, či športový štýl večne uponáhľaného vodiča, či práve akurátna dynamická jazda po diaľnici. Riadiaci softvér prevodovky sa v priebehu niekoľkých sekúnd prispôsobil štýlu vodiča. Preraďovanie bolo mäkké, vodič ho takmer nevníma.

Aj napriek poverám prevodovka nijak neubrala z dynamiky automobilu. Klasický šprint zvláda za 8,1 sekundy, maximálnu rýchlosť 242 km/h využijete aj na diaľnici iba nadránom. Jedinou daňou za športové výkony je spotreba paliva, ktorá sa nám na konci testu ustálila na 13,1 l/100 km, čo je už síce veľa, vzhľadom na ponúkanú dynamiku ju však považujeme za adekvátnu.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Jazdné vlastnosti C 320 MATIC sú aj pri prudko rezaných zákrutách prísne neutrálne. Akékoľvek vybočenie z ideálnej stopy stráži stabilizačný systém ESP, jeho zásah registruje vodič len na základe blikajúcej kontrolky. Rozdelenie krútiaceho momentu v prospech zadnej nápravy pocíti vodič len na klzkej vozovke s vypnutým systémom ESP. Skúsení vodiči si tak môžu dopriať kontrolované šmyky v zákrutách.

Na záver ponúka trieda C posledný tromf, a tou je maximálna bezpečnosť cestujúcich dokumentovaná päťhviezdičkovým hodnotením v rámci testov Euro NCAP. Spolu s najsilnejším motorom, pohonom všetkých štyroch a automatickou prevodovkou vám už trieda C naozaj neponúkne viac.

…ak na konci tohto článku kúrite hlavou máte pravdu, ale to už ste sa infikovali vírusom AMG.

Cena základného modelu:  42 300 E­uro (1 755 450 Sk)
Cena testovaného vozidla:  2 134 0­56 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové závesné airbagy, klimatizácia thermatik, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, elektronický kľúč zapaľovania, výškovo nastaviteľný volant, ABS+EBV, núdzový asistenčný systém, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP, automatické rozsvecovanie svetiel pri nižšej viditeľnosti,
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  čierna metalíza obsidian 695 Euro, Kožený volant i400 135 Euro, dažďový senzor 95 Euro, automatická klimatizácia 510 Euro, bixenónové svetlomety 825 Euro, Radio MB Audio 10 RDS s CD prehrávačom 595 Euro, Balíka vybavenia Avantgarde 1 560 Euro

Technické údaje:

Motor:  zážihový šesťvalecdo V, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, švorvetntilová hlava valcov, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 3199 ccm, maximálny výkon 160 kW (218k) pri 5700 ot/min, maximálny krútiaci moment 310 Nm pri 3000 ot/minPre­vodovka:  päťstup­ňová automatická prevodovka, suchá jednokotúčová spojka pohon všetkých štyroch kolies prostredníctvom fergusonvho princípuPodvo­zok:   Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na dvojitých lichobežníkových závesoch , vzadu viacprvková náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  vpre­du aj vzadu kotúčové brzdy vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS+EBVKarosé­ria:  Päťmies­tna, štvordverová limuzína, DxŠxV 4492×1780×1401 mm, rázvor osí kolies 2731 mm, pohotovostná hmotnosť 1585 kg, celková hmotnosť 1980 kg, Objem batožinového priestoru 410/ litrov,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 8,1 s
Maximálna rýchlosť:  242 km/h

debata chyba
Články podľa značiek