TEST: Mercedes - Benz ML 350 - Elegán - Športovec

Už dynamický dizajn vozidla s jeho plynulými a štíhlymi líniami vzbudzuje pozornosť a vyvoláva emócie. Niekoľko rokov patrí k stabilným pilierom vo veľmi obľúbenej kategórii SUV aj terénny Mercedes ML.. Mnohí z nás sú názoru, že je to len zväčšená´´Lada Niva´´ s hviezdou na prednej maske. O tom, že všetko je inak sme sa presvedčili pri teste verzie ML 350.

09.03.2005 18:22
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Ako som už v úvode naznačil toto auto nám prináša oveľa viac ako len imidž. ML-ko sa vyrába už viac ako 5 rokov, pred dvoma rokmi prešlo mnohými vonkajšími i vnútornými úpravami. Zásadný rozdiel sa odzrkadlil v ponuke motorov. Z ponuky vypadol motor 320, taktiež zanikla verzia 430, zostal tradičný motor V8 5,0l. 270CDI. Pribudli verzie 400CDI a kultová verzia 55AMG.

Redakčným testom prešla verzia s označením 350. Zaujímavosťou je, že údajná 350 má v skutočnosti 3724 cm3 Poskytuje maximálny výkon 172kW ( 234 k ),maximálny krútiaci moment vrcholí hodnotou 346 Nm pri 3500 ot/min. Už tieto základné informácie naznačujú, že nejde o žiadneho lenivca. I napriek celkovej váhe 2180 kg sa nám náš „maco“ rozkotúľa na 210 km/hod. Zrýchlenie na 100 nám trvalo 9,2 sekundy čo považujeme za veľmi slušné, keď berieme do úvahy i automatickú prevodovku s možnosťou sekvenčného radenia.

Jemné trhnutie pri preraďovaní, s ktorým ste sa u iných automatických prevodoviek určite streli je už minulosťou. U mercedesu sa s tým nestretnete. Automatika nielenže plynulo radí, taktiež sa prispôsobuje vášmu štýlu. A to dokonca tak rýchle, že možnosť sekvenčného radenia sme takmer navyužívali.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Tak ako rýchlo vašu chcenú rýchlosť dosiahnete ju môžete samozrejme aj ubrzdiť, k čomu vám dopomáha aj veľkoryso dimenzovaná brzdová sústava. Vašu bezpečnosť strážia airbagy, ktorých si tam môžete naordinovať až 8, v testovanej verzii ich bolo 6. Samozrejme aj prvky aktívnej bezpečnosti ako ABS, ESP ASR a nepretržitý pohon všetkých štyroch kolies čo využijete neskôr aj v teréne.

Celkovú bezpečnosť vozidla dokazuje aj fakt, že oba pozdĺžne nosníky sú zvarené s troma priečnymi nosníkmi. Nárazové prvky sú integrované do predných a zadných priečnych nosníkov a pri kolízii prijímajú nárazovú energiu a tým zabraňujú poškodeniu pozdĺžnych nosníkov. V prípade kolízie zo strany sú cestujúci chránení oceľovou konštrukciou vo dverách.

Pomocné rámy pre predné a zadné zavesenie kolies, tak ako desať gumových ložísk utlmujú prenášanie nerovností cesty a hlučnosti na karosériu. Nielen komfort, ale aj bezpečnosť prinášajú nové bi-xenónové svetlomety, ktoré dostala faceliftovaná trieda ML po špičkovom kupé SL ako druhá. Vďaka plynovým výbojkám dosahujú svetlomety dvojnásobne vyššiu svietivosť ako bežné svetlá a zabezpečujú ešte lepšiu viditeľnosť a orientáciu.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Terén u tohoto vozidla by sa dal charakterizovať jednou peknou a výstižnou vetou: ML-ko je veľmi dobrý turista nie však extrémny horolezec. Pokiaľ sa chcete dostať na svoju horskú chatu – smelo do toho aj za nepriaznivejšieho počasia kde vám pomôže už spomínaný náhon všetkých kolies. Ale pokiaľ tú chatu máte na gerlachu kúpte si radšej G-éčko. To znamená, že toto auto plne zvláda potreby off-roadu na ktoré je i určené.

Čo sa týka jazdných vlastností všetky pozitíva majú i svoju negatíva a to je tu bohužial spotreba. Pri nie veľmi šetrnej jazde sa môže vyšplhať až na 18 litrov na 100km, za troška šetrnejšieho spôsobu ju znížite na 14–15litrov v priemere, pokiaľ budete jazdiť prevažne v meste musíte rátat tých 15–16 litrov.Nádrž má kapacitu 83 litrov takže tých 500 kilometrov na ňu určite najazdíte

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

„Maco“ je preplnený všetkými možnými novinkami, ktoré vám uľahčujú, spríjemňujú vašu jazdu a skrášľujú vaše vozidlo. Interiérom vás sprevádza klasický štýl mercedesu, prehľadná a jednoduchá palubná doska, výškovo nastaviteľný volant, radiacu páku s trojcípou hviezdou charakterizujúcou imidž- krásu a jednoduchosť, okolo nej sa sústreďujú tlačidlá na ovládanie všetkých okien. Vhodným doplnkom je automatické uzamykanie vozidla pri prekročení rýchlosti 10km/hod aby vás nikto počas jazdy nevykradol, alebo na semafóre s pištoľou nenastúpil. Pokiaľ však vonku stojí vaša partnerka jednoduchým stlačením tlačidla sa všetky dvere vrátane kufra odomknú.

Stredová konzola obsahuje automatickú klimatizáciu, príplatkový navigačný systém s TFT monitorom na ktorom si môžete prehrávať DVD filmy a pri kúpe TV karty pozerať vaše obľúbené programy. Samozrejmosťou je zabudované rádio s CD prehrávačom + CD menič na 6 CD v kufri, ďalej zabudovaná ťažká sada na mobilný telefón NOKIA 6310i. Všetky operácie na ňom môžete vykonávať na klávesnici navigačného systému, Výškovo nastaviteľné a vyhrievané predné sedadlá, boli čalúnené kombináciou látky a kože.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Objem batožinového priestoru je 633 l a po sklopení zadných sedadiel až neuveriteľných 2020 l čo nám už na dovolenky, či nákupy dostatočne stačí. Pokiaľ by sme potrebovali naozaj viacej miesta môžete použiť záhradku na strechu s nosnosťou do 100 kg.

Mercedes ML 350 je vhodným spoločníkom do mesta, i do terénu, kde môžete pokojne pozdraviť kolegov v „Nive“. Pokojne môžete absolvovať aj večerný galakoncert, majestát vozidla si vyslúži obdiv. Jedno je však isté, na parkovisku pred divadlom kolegu s Nivou nenájdete.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  1 919 4­28 Sk
Cena testovaného vozidla:  2 546 4­18 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, automatická klimatizácia, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľné sedadlá a volant, ABS+EBV, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  PTS – Parkovací sýstém 650 EUR, Polarizačné spätné zrkadlá 280 EUR, Bočné airbagy vzadu 335 EUR, Dažďový senzor 95 EUR, Multiinformačný systém – COMAND ( Navigačný systém ) 2355 EUR, Elektricky posuvno výklopná strecha 1010 EUR, Ťažné odnímateľné zariadenie 580 EUR, Alarm s polohovým senzorom 370 EUR, Bi-xenonové svetlomety s ostrekovačmi 965 EUR, 7-dierové hlin.disky s pneu. 275/55 R17 505 EUR, Kryt batožinového priestoru 105 EUR, Predpríprava na telefón 510 EUR, Vyhrievanie predných sedadiel 295 EUR, Bezpečnostné skrutky kolies 75 EUR, Lapače nečistôt vpredu i vzadu 50 EUR, Bezpečnostný box pod sedadlom spolujazdca 95 EUR

Technické údaje:

Motor:  Šesťval­cový motor do V, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, trojventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 3724 ccm, maximálny výkon 173 kW (235 k) pri 5750 ot/min, maximálny krútiaci moment 346 Nm pri 3500 ot/minPre­vodovka:  Päťstup­ňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničomPodvozok:  Vpre­du i vzadu: Two wishbones, torsion bars, double-tube gas-assisted shock absorber, stabilizátorBrzdy:  Hy­draulický dvoj-obvodový brzdný systém s vákuovým posilňovačom a brzdovým asistentom, predné vnútorne chladené brzdné disky, zadné pevné disky, nohou ovládané núdzové brzdy, ABS, stabilizačný systém ESPKaroséria:  Päťmi­estna, päťdverový offroad, DxŠxV 4587×2190×1776 mm, rázvor osí kolies 2616 mm, pohotovostná hmotnosť 2180 kg, celková hmotnosť 2870 kg, Objem batožinového priestoru 633/2020 litrov,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 9,2 s
Maximálna rýchlosť:  205 km/h

debata chyba
Články podľa značiek