Ako som už v úvode naznačil toto auto nám prináša oveľa viac ako len imidž. ML-ko sa vyrába už viac ako 5 rokov, pred dvoma rokmi prešlo mnohými vonkajšími i vnútornými úpravami. Zásadný rozdiel sa odzrkadlil v ponuke motorov. Z ponuky vypadol motor 320, taktiež zanikla verzia 430, zostal tradičný motor V8 5,0l. 270CDI. Pribudli verzie 400CDI a kultová verzia 55AMG.
Redakčným testom prešla verzia s označením 350. Zaujímavosťou je, že údajná 350 má v skutočnosti 3724 cm3 Poskytuje maximálny výkon 172kW ( 234 k ),maximálny krútiaci moment vrcholí hodnotou 346 Nm pri 3500 ot/min. Už tieto základné informácie naznačujú, že nejde o žiadneho lenivca. I napriek celkovej váhe 2180 kg sa nám náš „maco“ rozkotúľa na 210 km/hod. Zrýchlenie na 100 nám trvalo 9,2 sekundy čo považujeme za veľmi slušné, keď berieme do úvahy i automatickú prevodovku s možnosťou sekvenčného radenia.
Jemné trhnutie pri preraďovaní, s ktorým ste sa u iných automatických prevodoviek určite streli je už minulosťou. U mercedesu sa s tým nestretnete. Automatika nielenže plynulo radí, taktiež sa prispôsobuje vášmu štýlu. A to dokonca tak rýchle, že možnosť sekvenčného radenia sme takmer navyužívali.
Tak ako rýchlo vašu chcenú rýchlosť dosiahnete ju môžete samozrejme aj ubrzdiť, k čomu vám dopomáha aj veľkoryso dimenzovaná brzdová sústava. Vašu bezpečnosť strážia airbagy, ktorých si tam môžete naordinovať až 8, v testovanej verzii ich bolo 6. Samozrejme aj prvky aktívnej bezpečnosti ako ABS, ESP ASR a nepretržitý pohon všetkých štyroch kolies čo využijete neskôr aj v teréne.
Celkovú bezpečnosť vozidla dokazuje aj fakt, že oba pozdĺžne nosníky sú zvarené s troma priečnymi nosníkmi. Nárazové prvky sú integrované do predných a zadných priečnych nosníkov a pri kolízii prijímajú nárazovú energiu a tým zabraňujú poškodeniu pozdĺžnych nosníkov. V prípade kolízie zo strany sú cestujúci chránení oceľovou konštrukciou vo dverách.
Pomocné rámy pre predné a zadné zavesenie kolies, tak ako desať gumových ložísk utlmujú prenášanie nerovností cesty a hlučnosti na karosériu. Nielen komfort, ale aj bezpečnosť prinášajú nové bi-xenónové svetlomety, ktoré dostala faceliftovaná trieda ML po špičkovom kupé SL ako druhá. Vďaka plynovým výbojkám dosahujú svetlomety dvojnásobne vyššiu svietivosť ako bežné svetlá a zabezpečujú ešte lepšiu viditeľnosť a orientáciu.
Terén u tohoto vozidla by sa dal charakterizovať jednou peknou a výstižnou vetou: ML-ko je veľmi dobrý turista nie však extrémny horolezec. Pokiaľ sa chcete dostať na svoju horskú chatu – smelo do toho aj za nepriaznivejšieho počasia kde vám pomôže už spomínaný náhon všetkých kolies. Ale pokiaľ tú chatu máte na gerlachu kúpte si radšej G-éčko. To znamená, že toto auto plne zvláda potreby off-roadu na ktoré je i určené.
Čo sa týka jazdných vlastností všetky pozitíva majú i svoju negatíva a to je tu bohužial spotreba. Pri nie veľmi šetrnej jazde sa môže vyšplhať až na 18 litrov na 100km, za troška šetrnejšieho spôsobu ju znížite na 14–15litrov v priemere, pokiaľ budete jazdiť prevažne v meste musíte rátat tých 15–16 litrov.Nádrž má kapacitu 83 litrov takže tých 500 kilometrov na ňu určite najazdíte
„Maco“ je preplnený všetkými možnými novinkami, ktoré vám uľahčujú, spríjemňujú vašu jazdu a skrášľujú vaše vozidlo. Interiérom vás sprevádza klasický štýl mercedesu, prehľadná a jednoduchá palubná doska, výškovo nastaviteľný volant, radiacu páku s trojcípou hviezdou charakterizujúcou imidž- krásu a jednoduchosť, okolo nej sa sústreďujú tlačidlá na ovládanie všetkých okien. Vhodným doplnkom je automatické uzamykanie vozidla pri prekročení rýchlosti 10km/hod aby vás nikto počas jazdy nevykradol, alebo na semafóre s pištoľou nenastúpil. Pokiaľ však vonku stojí vaša partnerka jednoduchým stlačením tlačidla sa všetky dvere vrátane kufra odomknú.
Stredová konzola obsahuje automatickú klimatizáciu, príplatkový navigačný systém s TFT monitorom na ktorom si môžete prehrávať DVD filmy a pri kúpe TV karty pozerať vaše obľúbené programy. Samozrejmosťou je zabudované rádio s CD prehrávačom + CD menič na 6 CD v kufri, ďalej zabudovaná ťažká sada na mobilný telefón NOKIA 6310i. Všetky operácie na ňom môžete vykonávať na klávesnici navigačného systému, Výškovo nastaviteľné a vyhrievané predné sedadlá, boli čalúnené kombináciou látky a kože.
Objem batožinového priestoru je 633 l a po sklopení zadných sedadiel až neuveriteľných 2020 l čo nám už na dovolenky, či nákupy dostatočne stačí. Pokiaľ by sme potrebovali naozaj viacej miesta môžete použiť záhradku na strechu s nosnosťou do 100 kg.
Mercedes ML 350 je vhodným spoločníkom do mesta, i do terénu, kde môžete pokojne pozdraviť kolegov v „Nive“. Pokojne môžete absolvovať aj večerný galakoncert, majestát vozidla si vyslúži obdiv. Jedno je však isté, na parkovisku pred divadlom kolegu s Nivou nenájdete.
Cena základného modelu: 1 919 428 Sk
Cena testovaného vozidla: 2 546 418 Sk
Sériové vybavenie: Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, automatická klimatizácia, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľné sedadlá a volant, ABS+EBV, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla: PTS – Parkovací sýstém 650 EUR, Polarizačné spätné zrkadlá 280 EUR, Bočné airbagy vzadu 335 EUR, Dažďový senzor 95 EUR, Multiinformačný systém – COMAND ( Navigačný systém ) 2355 EUR, Elektricky posuvno výklopná strecha 1010 EUR, Ťažné odnímateľné zariadenie 580 EUR, Alarm s polohovým senzorom 370 EUR, Bi-xenonové svetlomety s ostrekovačmi 965 EUR, 7-dierové hlin.disky s pneu. 275/55 R17 505 EUR, Kryt batožinového priestoru 105 EUR, Predpríprava na telefón 510 EUR, Vyhrievanie predných sedadiel 295 EUR, Bezpečnostné skrutky kolies 75 EUR, Lapače nečistôt vpredu i vzadu 50 EUR, Bezpečnostný box pod sedadlom spolujazdca 95 EUR
Technické údaje:
Motor: Šesťvalcový motor do V, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, trojventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 3724 ccm, maximálny výkon 173 kW (235 k) pri 5750 ot/min, maximálny krútiaci moment 346 Nm pri 3500 ot/minPrevodovka: Päťstupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničomPodvozok: Vpredu i vzadu: Two wishbones, torsion bars, double-tube gas-assisted shock absorber, stabilizátorBrzdy: Hydraulický dvoj-obvodový brzdný systém s vákuovým posilňovačom a brzdovým asistentom, predné vnútorne chladené brzdné disky, zadné pevné disky, nohou ovládané núdzové brzdy, ABS, stabilizačný systém ESPKaroséria: Päťmiestna, päťdverový offroad, DxŠxV 4587×2190×1776 mm, rázvor osí kolies 2616 mm, pohotovostná hmotnosť 2180 kg, celková hmotnosť 2870 kg, Objem batožinového priestoru 633/2020 litrov,
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h : 9,2 s
Maximálna rýchlosť: 205 km/h