TEST: Mitsubishi Grandis 2,4 l Invite - Rodinný klenot

Rodinne ladené automobily, sú praktické, priestranné a pohodlné. Danou trojicou výrazov by sme mohli v krátkosti charakterizovať aj nový príspevok do tejto kategórie od výrobcu s troma diamantmi znaku. Testovali Mitsubishi Grandis 2,4 Invite.

09.03.2005 18:33
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Automobilku Mitsubishi možno považovať za priekopníka automobilov typu van. Space Star, Space Wagon a Space Runner nie sú v našich končinách známi, no celosvetovo pomáhali popularizovať automobily typu van. Vo veľkom štýle prišiel aj najnovší prírastok Grandis.

Mitsubishi Grandis je športovo poňatím vozidlom rodinného charakteru. Dravé línie prednej časti lemujú masívne svetlá v tvare šípu. Dravá bočná línia má niekoľko prelisov a hrán, čo vytvára najmä pri osvetlení slnkom zaujímavú hru tieňov, ktorá vytvára efekt meniaceho sa odtieňu laku.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Zadné svetlá fungujú namiesto žiaroviek ťahavé zhluky LED diód a vytvárajú jedinečnú kombináciu štýlu a úžitkovosti. Módnym detailom sú smerovky v spätných zrkadlách. Nízko položený podvozok pôsobí športovým dojmom.

Interiér je pastvou nielen pre oči, ale aj hmat. Všetky materiály sú prvotriedne, kvalita vypracovania si zaslúži pochvalu. Mimoriadne pohodlné sú aj sedadlá čalúnené brúsenou kožou. Na zadných sedadlách je priestoru viac než dosť, štyroch pasažierov Grandis doslova rozmazná. Dvojica sedadiel posledného radu, ktorá je určená najmä deťom sa poľahky sklopí do podlahy.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Variabilita nezávisle posuvných sedadiel je takmer nekonečná, Grandis poľahky mutuje na imidžovú dodávku. Batožinový priestor aj pri plnom obsadení stále ešte ponúka 320 litrov, päť osôb môže rátať 1545 litrovým batožinovým priestorom. (merané po strop).

Tichučkým naštartovaním sa prístrojová doska rozžiari modrým kryštálovým podsvietením, čo pôsobí veľmi efektne. Vodič ocení vyššie sedenie za volantom a funkčné umiestnenie riadiacej páky s tradične presnými dráhami v stredovej konzole. Všetky ovládače sú tam kde majú byť, v tomto smere je Grandis príjemne jednoduchý a už v základnom prevedení núka všetky prvky komfortu aj bezpečnosti.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pohon mal na starosti štvorvalcový agregát s objemom 2,4 litra a výkonom 165 koní (121 kW) so systémom variabilného časovania MIVEC. Maximálny krútiaci moment 217 Nm je k dispozícii pri 4000 ot, motor je však príjemne pružný dobrý ťah má už pri nízkych otáčkach. Vyzdvihnúť musíme dokonalé odhlučnenie, v interiéri vozidla je takmer nepočuteľný. Jeho chod naznačuje iba červená ručička otáčkomera.

Dynamiku reprezentujú údaje zrýchlenie z 0–100 km/h to Grandis zvládne za 11,5 sekundy, maximálna rýchlosť sa predstavuje 195 km/h. Celková radostne poňatá pohonná jednotka si však pýta svoje najmä v meste, kde treba rátať s jedenástimi litrami, celkový priemer v teste predstavoval stále ešte akceptovateľných desať litrov na 100 kilometrov.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Vyššie ťažisko eliminovala dlhý rázvor, čo znamená že v zákrutách je Mitsubishi Grandis je suverénom i keď sa nakláňa trocha viac než konkurencia. Na druhej strane pri predpisovej jazde možno doslova vychutnať komfort, podvozok pohlcuje nerovnosti príkladne.

Konečné hodnotenie je pozitívne Grandis presvedčí vo všetkých oblastiach mnohých konkurentov dokonca predčí. Jediným nedostatkom je spotreba, ktorá zrkadlí vyšší objem motora. Pozitívum – možná je aj prestavba na úžitkovú verziu s odpočtom DPH. Radostná správe onedlho pribudne v ponuke aj dvojlitrový diesel s výkonom 140 koní.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Mitsu­bishi Grandis 2,4 Invite: 1.220.000 Sk
Cena testovaného vozidla:  1.242­.000 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, klimatizácia.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Meta­líza: 22.000 Sk

Technické údaje:

Motor:  Radový štvorvalcový zážihový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 2378 cm3, maximálny výkon 121 kW (165 k) pri 6000 ot/min, maximálny krútiaci moment 217 Nm pri 4000 ot/min

Priemerná spotreba: 10,0 litra/100 kmPrevodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesáPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu štvorprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.Brzdy:  vpr­edu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, vzadu integrovaná bubnová brzda, protiblokovací systém ABS, stabilizačný systém ESPKaroséria:  Päťdve­rová kompaktný van, DxŠxV 4765×1765×1655 mm, rázvor osí kolies 2830 mm, pohotovostná hmotnosť 1645 kg, celková hmotnosť 2250 kg, Objem batožinového priestoru 320/1545 litrov pri obsadení 5-timi osobami.
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 11,5 s
Maximálna rýchlosť:  195 km/h

debata chyba
Články podľa značiek