TEST: Mitsubishi Space Star 1,6 Family - Člen rodiny

V rodinnom programe Mitsubishi už viac rokov úspešne figuruje model Space Star. Aj napriek posledným inováciam si zachoval charakteristicky veselú tvár. Testovali sme Mitsubishi Space Star1,6 Family.

09.03.2005 19:13
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Japonská automobilka Mitsubishi ako jedna z prvých vsadila na menšie vany veď už v roku 1984 obohatil trh model Space Wagon v roku 1992 sa pridal Space Runner. Tretím spoločníkom sa stal aj Space Star, ktorý je v celoeurópskom meradle jedným z najúspešnejších modelových radov japonskej automobilky.

Space Star sa v aktuálnej podobe predstavil verejnosti na jeseň minulého roka. Absolvoval jemnú kúru výsledkom ktorej je športovejší akcent prednej časti. Zmenu výzoru dosiahli tvorcovia najmä novým predným nárazníkom s výraznejšími chladiacimi prieduchmi. Ostrejšie črtu si pripísala aj predná kapota s ktorou harmonizujú aj predné svetlá.

Bočná silueta vďaka dnes hojne využívaným hranám zvýraznila svoju klinovitosť, znalci identifikujú na zadnej časti nanovo tvarované svetlomety. S dĺžkou jemne presahujúcou štyri metra predstavuje ideálny formát nielen na dlhé cesty, ale aj do mestskej premávky.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Interiér si pripísal celkovo menej zmien. Prístrojový panel s dvoma veľkými kruhovými prístrojmi je veľmi dobre čitateľný stredov konzola pôsobí síce stroho, no ergonómii niet čo vyčítať. Praktickým doplnkom je aj zasúvateľný kryt autorádia, ktoré tak zbytočne nedráždi oči okoloidúcich.

Naopak vskutku netradičným prvkom je ovládanie palubného počítača prostredníctvom tlačidla na paneli autorádia. Sedenie za volantom je pohodlné, no ani cestujúci vzadu sa vďaka posuvnej zadnej lavici na nedostatok priestoru. Na prvý pohľad masívna radiaca páka padne dobre do ruky a poteší aj presnosťou preraďovania.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

O dynamické napredovanie sa v prípade testovaného vozidla staral benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom 72 kW (98 k) plne postačí potrebám bežného užívateľa. Motor sa ochotne púšťa aj do vyšších otáčok, čím zaručuje rodinnému vanu dostatočnú dynamiku aj na diaľnici.

Daň za dynamickú jazdu sa dostaví v podobe priemernej spotreby, ktorá sa nám na konci testu ustálila na 9,2 litra /100 km, čím prekračuje výrobcom daný priemer o dva litre. Daný fakt však pripisujeme na vrub ešte nezabehnutého motora.

Dobrému ťahu motora sekunduje aj dobre naladený podvozok. Posádke vozidla dožičí komfort, ktorý však v žiadnom prípade nejde na vrub jazdných vlastností. Tie má Space Star neutrálne, nedotáčavosť sa prejavuje až pri veľmi rýchlom prejazde zákrut.

Sériové vybavenie verzie Family možno hodnotiť pozitívne. Obsahuje všetky prvky aktívnej aj pasívnej bezpečnosti. Zdravie posádky chráni štvorica airbagov (predné + bočné), systém ABS ja taktiež samozrejmosťou. Letné horúčavy pomôže prekonať klimatizácia a elektrické ovládanie predných okien tiež prispieva k celkovému komfortu.

Celkový dobrý dojem z vozidla vyplýva aj zo samotnej ceny. 632 100 korún zahŕňa splnenie drvivej väčšiny požiadaviek kladených na danú kategóriu vozidiel, pričom treba podotknúť európsky pôvod modelu Space Star (vyrába sa v Belgicku). Space Star má teda všetky predpoklady stať sa aj vašou rodinnou hviezdou.

Cena základného modelu:  632 100 Sk
Cena testovaného vozidla:  632 10­0 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien, klimatizácia centrálne uzamykanie, výškovo nastaviteľný volant, ABS+EBV, klimatizácia
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  

Technické údaje:

Motor:  radový, vodou chladený zážihový štvorvalec, nepriame vstrekovanie paliva 16 ventilová hlava valcov, zdvihový objem valcov 1584 ccm, maximálny výkon 72 kW (98k) pri 5000 ot/min, maximálny krútiaci moment 150 Nm pri 4000 ot/minPre­vodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojkaPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies vpredu na priečnych ramenách a tlmičových vzperách typu MacPherson , vzadu viacprvkové zavesenie kolies, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  vpre­du aj vzadu kotúčové brzdy vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABSKaroséria:  Päťmi­estna, päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4030×1715×1515 mm, rázvor osí kolies 2500 mm, pohotovostná hmotnosť 1160 kg, celková hmotnosť 1690 kg, Objem batožinového priestoru 370/1370 litrov, objem palivovej nádrže 50 l
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h – 12,5 s
Maximálna rýchlosť:  173 km/h

debata chyba
Články podľa značiek