TEST: Nissan Almera Tino 2,2 dCi Tekna - Pre labužníkov

Prednosti rodinných vanov sú už takmer notoricky známe. Kombinácia priestoru, uvoľnenej pozície a prehľadu na cestách chutí čoraz viac ľudom. Rodinné, či podnikateľské chúťky v danej kategórii vozidiel ukája aj Nissan Almera Tino, ktorá vo verzii 2,2 dCi Tekna uspokojí každú požiadavku.

09.03.2005 19:14
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Milá prezentácia exteriéru začína typickou siluetou mriežky chladiča v štýle Nissan Wings, ktorej milo asistujú predné svetlomety. Bočná línia je tiež známa, maximalistickú verziu zvonka prezrádzajú 16 palcové disky kolies s úctyhodne širokými pneumatikami rozmeru 205/55 R16. Pri pohľade zozadu vynikne šírka vozidla – i keď hodnota 1758 mm nie je v danej triede maximálna.

Vnútri sa Almera Tino prezentuje ako veľkorysí hostiteľ, vodiča a spolujazdca vítajú pohodlné sedadlá, ktoré neunavujú ani pri dlhej ceste. Podobne aj na cestujúcich vzadu čaká dvojica plnohodnotných sedadiel, stredné je len o čosi užšie. Zadná lavica teda môže uspokojiť aj trojicu cestujúcich a to aj na dlhšie trate.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Údaj o batožinovom priestore je skromný – len 440 litrov, na druhej strane aj z fotografie je evidentné, že Almera Tino má rozhodne viac, jediným nedostatkom je zužujúci sa priestor v oblasti vnútorných blatníkov. Hra s variabilitou je taktiež silnou stránkou, ktorékoľvek so zadných sedadiel je ľubovolne sklopiteľné, operadlo stredného sedadla môže slúžiť ako lakťová opierka, či držiak na nápoje.

Ako sa na správny van patrí ponúka Almera Tino dostatok odkladacích priestorov, či je to praktická kapsa v predných dverách, alebo odkladací priestor v podlahe pred prednými sedadlami všade núka Almera Tino možnosť úschovy drobných aj stredne väčších premetov. Drahšie menšie predmety možno ukryť pod zadnými sedadlami kde sa taktiež nachádzajú odkladacie schránky.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Počas jedného týždňa nás Almera Tino doslova rozmaznávala takmer všetkými prvkami komfortu a bezpečnosti. Štvorica airbagov (predné + bočné) v kombinácii nielen s ABS, ale aj stabilizačným systémom ESP sa starajú a bezpečnosť posádky. Tá však skôr vníma komfort v podobe plnej elektrifikácie či automatickej klimatizácie, mimoriadne príjemné je aj čalúnenie sedadiel koža/alcantara.

Vodič ocení aj novinku v podobe cúvacej kamery, ktorá dáva jasný prehľad o dianí tesne za vozidlom, oceniť možno aj prepracovanú logiku ovládania a prehľadný palubný počítač.

Pod kapotou sa nachádzal najsilnejší turbodieselový agregát s výkonom rovných 100 kW (136 k) Výraz „najsilnejší“ plne preukázal v cestnej premávke. Zrýchlením 10,5 sekundy a maximálnou rýchlosťou 187 km/h ukázal smelo chrbát mnohým osobným automobilom. Motor je veľmi potentný, v istých chvíľach núka omnoho viac než posádka v skutočnosti potrebuje. Potenciál motora pomáha využiť aj šesťstupňová prevodovka.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Popri slovách chvály na dynamiku uzatvára celkom pozitívne aj kapitolu priemernej. Pri priemernej jazde nie je problémom jazdiť okolo siedmich litrov na sto kilometrov, hranicu ôsmich litrov prekročí vodič len pri dlhodobej športovej jazde nad hranicou 180 km/h.

Výborný prejav motora preveril aj podvozok. Almera Tino nezaváhala ani pri rýchlejšom prejazde zákrut ESP zasahovalo jemne až pri veľmi ostrých prejazdoch zákrut, i keď tento štýl jazdy nie je typický pre danú kategóriu vozidiel.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Konečnú bilanciu začíname tradične cenou. V prípade Nissan Almera Tino 2,2 dCi Tekna činí takmer rovný milión, konkrétne (1 009 000 Sk). Momentálne ponúka Nissan klimatizáciu zadarmo takže sa cena dostáva na atraktívnu hranicu 974.900 Sk. Konkrétne slasti však možno vychutnať aj lacnejšie Almera Tino 2,2 dCi, v prevedení Tekna sa ponúka aj vo verzii N1, ktorá znamená veľmi prijateľných 864.706 Sk.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Nissan Almera Tino 2,2 dCi Tekna: 1 009 000 Sk (974 900 Sk – Akcia)
Cena testovaného vozidla:  1 022 0­00 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, protiblokovací systém ABS + EBD, stabilizačný systém ESP, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, automatická klimatizácia, centrálne uzamykanie, výškovo nastaviteľné sedadlá a volant, kožou obšitý volant, čalúnenie koža/alcantara
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Meta­lický lak: 13.000 Sk

Technické údaje:

Motor:  Radový štvorvalcový vznetový motor, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva typu Common Rail, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 2184 cm3, maximálny výkon 100 kW (136 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 304 Nm pri 2000 ot/min

Priemerná spotreba: 7,6 litra/100 kmPrevodovka:  šes­ťstupňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesáPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu tuhá zadná náprava typu Multi-link so Scott-Russelovým priamovodom, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  vpre­du aj vzadu kotúčové brzdy vpredu vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBD, stabilizačný systém ESPKaroséria:  Päťdve­rový kompaktný van, DxŠxV 4264×1758×1608 mm, rázvor osí kolies 2535 mm, pohotovostná hmotnosť 1450 kg, celková hmotnosť 1940 kg, Objem batožinového priestoru 440/1950 litrov,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 10,5 s
Maximálna rýchlosť:  187 km/h

debata chyba
Články podľa značiek