Test: Mazda 6 2,3i Sport

Prvým modelom automobilky Mazda prezentujúcim priblíženie sa zákazníkom v štýle Zoom-zoom bola práve Mazda 6. Aj po troch rokoch pôsobenia na trhu má „šestka“ čím osloviť. O tom nás v teste presvedčila Mazda 6 2,3i Sport.

16.03.2005 21:50
debata

Tri roky pôsobenia na trhu nepoznačili Mazdu 6 takmer nijako a stále svieže reprezentantka má čím osloviť. Úzke šikmé oči zvodne poškuľovali po okoloidúcich, my sme však skôr ocenili v noci výkon xenónových svetlometov.

 

Bočná línia nestratila švih, pastvou pre oči sú aj 17“ hliníkové disky kolies jasne inšpirované diskami z Porsche Turbo. Zadná časť sa ani po troch rokoch nevzdala skupinových svetiel v štýle Lexus. Jedinou daňou za inak mimoriadne elegantný sedan je obmedzená využiteľnosť batožinového priestoru, v dôsledku menšieho nakladacieho otvoru.

 

Športová elegancia sa nachádza aj v interiéri, počnúc chrómovanými obručami prístrojov, kavalitnými čiernymi plastmi a efektnou striebornou konzolou končiac. Práve efektný strieborný podklad sťažoval odčítateľnosť niektorých ovládacích prvkov za denného svetla. Ich umiestnenie je logické, iba ovládanie automatickej klimatizácie vyžaduje istý cvik.

 

Vyššie ambície športovo ladenej dva-trojky prezrádzalo aj príplatkové kožené čalúnenie inak dobre tvarovaných sedadiel. Priestorové pomery vnútri zodpovedajú dimenziám strednej triedy, dvojica dopelých si nájde vzadu svoje pohodlie

 

Pochváliť možno aj prevodovú páku s presnými dráhami radenia, ktorá prispieva k športovému vyžitiu sa za volantom. V ostrejšie rezaných zákrutách príde vhod aj dobré bočné vedenie sedadiel.

 

Razantnté napredovanie zabezpečoval momentálne najsilnejší benzínový motor s objemom 2,3 litra. Jeho výkon 122 kW (166 k) predstavuje akurátnu alternatívu čiperného jazdenia, na ostré športové výkony je pripravená verzia MPS. Mazda 6 je s hodnotou maximálneho krútiaceho momentu 207 Nm/4000 ot schopná plniť tak komfortné ako aj športové požiadavky na jazdu.

 

Vyslovenú pochvalu si zaslúži úspornosť motora. Pri rozvážnej jazde sme nemali problém v zimných podmienkach dosiahnuť priemernú spotrebu 8,0 litra na 100 kilometrov, postupné objavovanie kvalít auta vyhnalo priemer na hranicu 11 litrov na 100 kilometrov. Celkový priemer 9,7 litra hodnotíme ako výborný.

 

Najmä vzhľadom na kvalitný podvozok, ktorý umožňoval aj ostrú športovú jazdu  a aj napriek zákrutám Mazda spoľahlivo držala stopu ESP zasahovalo takmer výlučne na klzkej vozovke. Dynamiku vyjadruje hodnota zrýchlenia z 0–100 km/h za 8,9 sekundy a maximálna rýchlosť 214 km/h je tiež potešiteľná.

 

Sériové vybavenie bolo kompletné nechýbal žiaden prvok bezpečnosti (6× airbag, ESP, BAS ABS) ani komfortu (vrátane automatickej klimatizácie) a kvalitnej audiosústavy BOSE. Imidžový prvok vznieslo kožené čalúnenie i keď bolo treba zaňho priplatiť 50.000 Sk

 

Mazda 6 sa teda aj po troch rokoch drží vo výbornej kondícii a stále má čím osloviť.  Zlepšený imidž zrkadlí aj mierne vyššia cena, ktorá predstavuje takmer rovný milión, čo predurčuje verziu 2,3i Sport do rúk úzkej skupine fajnšmekrov.

 

Cena základného modelu: Mazda 6 2,3i Sport: 1.004.900 Sk

Cena testovaného vozidla:   1.069.110 Sk

Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, stabilizačný systém DSC,  protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBD, protipreklzový systém TCS, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, kožou obšitý výškovo a osovo nastaviteľný volant, tempomat, automatická klimatizácia, xenónové svetlomety, palubný počítač, 17“ hliníkové disky kolies z ľahkých zliatin s pneu 215/45 R17.

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
kožené čalúnenie sedadiel čierne: 50.000 Sk, autorádio s CD/MP3 prehrávačom: 14.210 Sk

Technické údaje
: Radový štvorvalcový zážihový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 2261 cm3, maximálny výkon 122 kW (166 k) pri 6500 ot/min, maximálny krútiaci moment 207 Nm pri 4000 ot/min

Priemerná spotreba: 9,7 litra/100 km

Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.

Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies prostredníctvom dvojitého lichobežníkového zavesenia, vzadu viacprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.

Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej EBD, protipreklzový systém TCS, stabilizačný systém DSC

Karoséria:
štvordverový sedan, DxŠxV 4680×1780×1435 mm, rázvor osí kolies 2675 mm, pohotovostná hmotnosť 1415 kg, celková hmotnosť 1980 kg, Objem batožinového priestoru 500 litrov.

 

Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 8,9 s

 

Maximálna rýchlosť: 214 km/h

debata chyba
Články podľa značiek