Test: Opel Astra 2,0 Turbo Sport

Kompaktná trieda autmobilov zväčša prináša modely s riadnou dávkou racionalizmu. Opel Astra Turbo však pod pokrievkou rodinného automobilu tají dvojlitrový turbomotor s výkonom 170 koní. Zoznámili sme sa s Opelom Astra Turbo.

27.06.2005 00:29
debata

Maskovanie testovacieho vozidla umocňovala aj čierna farba päťdverového mobilu. Iba skúmavé oko odhalilo xenónové výbojky v predných svetlometoch, ostatná silueta je už pomerne známa aj z našich ciest.

Identický komentár zodpovedá interiéru. Prehľadná ergonómoia bez zbytočných pokusov o nové riešenia,. Vyzdvihnúť možno športový volant s ideálnym priemerom ktorý znamenite padne do ruky. Sedadlá majú síce výbroné bočné vedenie danú vlastnosť však skrývaju za všedné tvary. V tomto smere si výrobca zrejme necháva priestor pre čistokrvnú športovú úpravu OPC.

Priestorové pomery a dimenzie batožinového priestoru zodpovedajú bežnej Astre, všetko sa ukrýva pod kapotou. až po jej nadvihnutí sa znalci začínajú usmievať. Hrubé nasávacie periférie motora jasne naznačujú steroidný výkon turbomotora.

Dvojlitrový motor je naladený najmä na priaznivý priebeh krútiaceho momentu. Maximum 250 Nm sa hlási o slovo už pri 1950ot/min. V praxi tento motor nepozná turbodieru, ťahá už od spodných otáčok až po hranicu 6500 ot/min kedy už zasiahne obmedzovač.

Dynamika kompaktnej Astry je podmanivá zrýchlenie z 0–100 km/h za 8,7 sekundy a maximálna rýchlosť 220 km/h rozosmejú nejedného otca rodiny. Ak má chuť môže si totiž kedykoľvek zašportovať.

Dovoľuje mu to najmä športový podvozok IDS+, ktorý stlačením gombíka SPORT umožňuje pritvrdiť charakteristiku podvozka a ridiaca jednotka lepšie nastaví charakteristiku škrtiacich klapiek  Výsledkom je tak aj spontánnejšia reakcia na stlačenie plynu. Dané prvky iba umocňujú dvojtvárnosť inak civilnej Astry Na jednej strane sa nachádza kľudná povaha a rodinný charakter Astry, na druhej starne je to práve spomínané tlačidlo SPORT, ktoré umožňuje siahnuť na dno možností podvozka, ktoré obmedzuje iba pomerne jednoduchá konštrukcia zadnej nápravy v podobe vlečených ramien spojených torzne pružnou priečkou.

Jazdné vlastnosti však aj napriek tomu zasluhujú dobré hodnotenie, neutrakitu v zákrtuách si Astra postráži pomerne dlho, vyprovokované drifty zvláda vďaka priamemu riadeniu viac než dobre.

Dvojitý charakter si zachováva aj priemená spotreba paliva. Od prijateľných 7,5 až po 12 litrov presne podľa chute a váhy pravej nohy. Priemer počas testu sa ustálil na 9,7 litrov pričom sme radi prebúdzali k životu druhú – športovú tvár.

Opel Astra sa v kompaktnej triede môže pochváliť aj aplikáciou  adaptívnych xenónových svetlometov, ktoré sa natáčajú do zákruty. Presvetlenie je takmer ideálne Opel ponúka jeden z najsofistiko­vanejších systémov a tento prvok príplatkrového vybavenia vrelo odporúčame.

Opel Astra 2,0 Turbo je teda viac než dobre maskovaným kulturistom s neskrývaným športovým duchom. Keď treba dokáže potešiť športovo orientovaného vodiča rovnako ako vie vyznávaťrodinné hodnoty.

Cena základného modelu: Opel Astra 2,0 Turbo Ecotec Sport: 829.900 Sk
Cena testovaného vozidla:  1.040.400 Sk

Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, protiblokovací systém ABS s rozdeľovačom brzdnej sily EBV, stabilizačný systém ESP, elektrický posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlá a výškovo a osovo nastaviteľný volant, 16“ disky kolies z ľahkých zliatin, autorádio CD 30 s MP3 a siedmimi reproduktormi

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Aktívne opierky hlavy na predných sedadlách: 15000 Sk, Bi-xenónové adaptívne svetlomety (včítane predných hmlových svetiel a tlakových ostrekovačov): 47.000 Sk,  Palubný počítač 7,500 Sk, Termoreflexné čelné sklo 62.000 Sk, Osvetľovacia sada: 2000 Sk, Rádio CD30 MP3 s prehrávačom CD a MP3 včítane 7 reproduktorov a palubného informačného displeja 3000 Sk,  Sada pre Sport (osvetľovacia sada (TSP), IDSPlus, ovládanie rádia na volante, klimatizácia, predné hmlové svetlá, bočné lišty vo farbe karosérie) 58.000 Sk

Technické údaje
Motor: Radový štvorvalcový prepĺňaný zážihový motor, vodou chladený, s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1998 cm3, maximálny výkon 125 kW (170 k) pri 5200 ot/min, maximálny krútiaci moment 250 Nm pri 1950 ot/min

Priemerná spotreba: 9,7 litra/100 km

Prevodovka: šesťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.

Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu kľuková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu, interaktívny podvozok IDS Plus, s kontinuálnym nastavením tuhosti tlmičov a elektronickým riadením systému CBC (kontrola brzdenia v zákrute).

Brzdy: vpredu aj vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, stabilizačný systém ESP. ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá

Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4250×1795×1440 mm, rázvor osí kolies 2615 mm, pohotovostná hmotnosť 1160 kg, celková hmotnosť 1750 kg, Objem batožinového priestoru 350/1270 litrov,

Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 8,7 s
Maximálna rýchlosť: 220 km/h

debata chyba
Články podľa značiek