Test: Subaru Legacy 3,0 H6 Exclusive 5AT

Existuje iba málo automobilov, s príchuťou kultovej výnimočnosti. Práve dané teritórium okupuje už roky automobilka Subaru takmer každým svojim modelom. O tom nás presvedčil aj testovaný Subaru Legacy v špičkovom prevedení 3,0 H6 Exclusive.

21.07.2005 11:54
debata

Či je to už zásadne pohon 4×4 prostredníctvom viskóznej spojky, či plochý motor typu Boxer, alebo bezrámová konštrukcia okien, trojkombinácia vymenovaných prvkov automaticky rozochvieva srdcia všetkým motoristickým nadšencom, veď sa jedná Subaru.

Výnimočnosť si tentoraz rozumie aj s dizajnom Legacy vo verzii sedan patrí medzi najkrajšie sedany v strednej triede, a to aj bez rôznych LED-kových pokusov či dnes tak moderných svetelných kanónov za priehľadným plastovým krytom. Jediným módnym prvkom sú smerovky ukryté v spätných zrkadlách, či dvojica efektných koncoviek výfuku. Subaru Legacy je jednoducho klasika, tentoraz imidžovo doladená prostredníctvom 17“ diskov kolies s nízkoprofilovými pneumatikami.

Otvorenie bezrámových dvier je predohrou nasadnutia do prehľadného a štýlového interiéru s bledokoženým čalúnením, perfektnou kvalitou výroby. Čierno-bledý interiér vhodne dopĺňa kovový obklad stredovej konzoly, či rovnako strieborne pásy ovládania audiosústavy na volante s ideálnym priemerom.

Vodič má k dispozícii príkladnú ergonómiu staršie narodených poteší aj kazetová mechanika, cestovateľské typy ocenia navigačný systém (sériovo), kombináciu automatickej klimatizácie so strešným oknom považujem za ideálnu.

Priestorové pomeru sú šité na mieru štvorčlennej rodiny, krásu sedanu opäť neguje malý nakladací otvor batožinového priestoru inak slušného objemu -  433 litrov.

Po nadvihnutí kapoty poteší japonský poriadok, na výkon 245 koní (180 kW) upozorňuje kódové označenie šesťvalcového motora typu Boxer – H6 na plastovom kryte motora. Už spomenutému maximálnemu výkonu asistuje aj krútiaci moment s maximálnou hodnotou 297 Nm pri 4200 ot/min. Dané hodnoty spracovala automatická päťstupňová prevodovka s možnosťou manuálneho radenia.

Výsledkom je dynamika športového automobilu, zrýchlenie na stovku zvládne Legacy za 8,2 sekundy, maximálna rýchlosť 237 km/h je tiež v rámci triedy nadpriemerná. To však zďaleka nevyjadruje suverenitu Legacy v zákrutách. Pohon 4×4 – Symetrical AWD prostredníctvom viskóznej spojky rozdeľuje krútiaci moment v pomere 50:50, čo zaručuje bezchybné jazdné vlastnosti, strážené navyše stabilizačným systémom VSC. (Úplne zbytočne)

Po jeho vypnutí si skúsený vodič užije sériu zákrut práca s plynom umožňuje korigovať jemné šmyky, limitujúcim faktorom v danom prípade je iba automatická prevodovka. Aj napriek tomu si však zaslúži pochvalu za jemné radenie, či dobrý softvér športového režimu.

Adekvátne k radosti z jazdy rastie aj spotreba športový štýl v meste znamená aj 17 litrov priemernej spotreby, ukľudnenie pravej nohy zníži danú hodnotu aj o štyri litre, mimomestká premávka umožňuje dosiahnutie desťlitrovej hranice.

Konečné hodnotenie zodpovedá predajným číslam – Subaru Legacy je určené fajnšmekrom s citom pre výnimočnosť, životný štýl a jazdnú perfekciu, pre ktorých je priemerná spotreba iba akademickou hodnotou.

Cena základného modelu: Subaru Legacy 3,0 H6 EXCLUSIVE 5AT: 1.656.500 Sk
Cena testovaného vozidla:  1.656.500 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, stabilizačný systém VSC, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, tempomat, automatická klimatizácia, navigačný systém, elektricky ovládané strešné okno.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla: žiadne

Technické údaje
Motor: Šesťvalcový motor typu Boxer, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 2999 cm3, maximálny výkon 180 kW (245 k) pri 6000 ot/min, maximálny krútiaci moment 297 Nm pri 4200 ot/min

Priemerná spotreba: 12,7 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová  automatická prevodovka s možnosťou manuálneho radenia, suchá jednokotúčová spojka, pohon všetkých kolies prostredníctvom viskóznej spojky so základným rozdelením krútiaceho momentu 50:50.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu viacprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém, stabilizačný systém VSC
Karoséria:
Štvordverová li­muzína, DxŠxV 4635×1730×1425 mm, rázvor osí kolies 2670 mm, pohotovostná hmotnosť 1470 kg, celková hmotnosť 2085 kg, Objem batožinového priestoru 433 litrov,
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 8,2 s
Maximálna rýchlosť: 237 km/h

debata chyba
Články podľa značiek