Test: Honda FR-V 1,7i

Honda FR-V sa zrejme udomácni v mysli motoristov, kalkulujúcich skôr s variabilitou vnútorného priestoru, než s výkonom motora, či maximálnou rýchlosťou. Testovali sme ju verzii s motorom 1,7i.

09.08.2005 09:53
debata

Usporiadanie 3+3, karoséria typu van s kompaktnými rozmermi, no typickými črtami to je krátky opis netradičnej Hondy FR-V. Dôvody jej vzniku pramenia pri siedmej generácii, ktorá sa svojou koncepciou vzdialila športovému sedanu akým určite Civic bol. Komerčný úspech sa síce priniesla, no pravoverný zákazníci to neakceptovali. Práve preto sa nová generácia vracia na pole športovej elegancie, rodinno-viacúčelovú rolu si adoptovala práve Honda FR-V.

Tradičný kabát MPV okorenila širšími bokmi karosérie, dynamickou bočnou líniou a rozmernou zadnou časťou sľubujúcou to, čo motoristi od viacúčelového vozidla očakávajú – priestor. Športový charakter sa snaží definovať trojdielna chrómovaná lišta masky chladiča, identicky zdobené kľučky, a ideálne rozmiestnenie chrómovaných doplnkov dopĺňa zadná chrómovaná lišta. Honda FR-V sa napriek tomu hlási svojimi rozmermi
To všetko dopĺňa už tradičná milimetrová presnosť lícovania vonkajších dielov karosérie, a vyžarovanie kvality á-la Honda.

Na prvý pohľad až príliš veselé usporiadanie ovládacích prvkov má svoju prísnu ergonomickú logiku už po chvíli si na to vodič zvykne. Mimoriadne dobrá poloha radiacej páky taktiež prísne dodržiava tradíciu presných preraďovacích dráh iba päťstupňovej manuálnej prevodovky.

Sedadlá nie sú ani príliš tvrdé, ani mäkké a navyše ponúkajú slušný komfort sedenia, až na stredné, ktoré je predsalen určené skôr deťom (jedináčikovia môžu sedieť vpredu medzi rodičmi). Výklopný sedák stredného sedadla vpredu ideálne dopĺňa variabilitu priestoru, slúži na odkladanie dokladov, zápisníkov, či každodenných drobností.

Daň variabilite odvádza vodič aj spolujazdec v podobe sedenia pri okne, aj na tento posed je čas zvykania minimálny. Priestor vzadu opäť sľubuje a aj spĺňa komfortné myšlienky, nastavenie sklonu operadla považujeme za základ komfortu sedenia vzadu. Rodinnou hodnotu sa chváli aj batožinový priestor. 439 litrov nie je na prvý pohľad veľa, jeho plocha však poľahky zhltne kočík, či dovolenkovú batožinu

Pod kapotou sa nachádzal 1,7 litrový agregát s výkonom 92 kW (125 koní) a maximálnym krútiacim momentom 154 Nm, ktorý svojím charakterom slúži ako dobrý základ. Keď trebadokáže zrýchliť treba ho však podržať vo vyšších otáčkach, kedy už stúpa aj jeho hlučnosť, jednoducho chýba mu šiesty prevodový stupeň. Podvozok je dobre uhádnutým kompropmisom medzi športovým a komfortným.

Aj oblasť spotreby sa riadi podľa emotívnych pravidiel pravej nohy. Športovci musia rátať v meste okolo 10 litrov, naopak v rovnakom prostredí s ekonomickým zmýšľaním možno dosiahnuť príjemných 7,5 litra na 100 kilometrov.

Charaketrom mimoriadne príjemný rodinný automobil, tentokrát aj s rodinnou dávkou priestoru, presne navrhnutou ergonómiou a tradičnou silnou stránkami značky Honda – kvalitou.

Cena základného modelu: Honda FR-V 1,7i: 759.900 Sk
Cena testovaného vozidla:  759.900 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, okenné airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBD, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, automatická klimatizácia, palubný počítač.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
žiadne

Technické údaje
Motor: Radový štvorvalcový zážihový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 1668 cm3, maximálny výkon 92 kW (125 k) pri 6300 ot/min, maximálny krútiaci moment 154 Nm pri 4800 ot/min

Priemerná spotreba: 7,9 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies,
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu štvorprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.
Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4285×1795×1611 mm, rázvor osí kolies 2680 mm, pohotovostná hmotnosť 1395 kg, celková hmotnosť 1890 kg, Objem batožinového priestoru 440/1950 litrov,
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 12,3 s
Maximálna rýchlosť: 182 km/h

   
debata chyba
Články podľa značiek