Test: Alfa 147 1,6 T.S.

Na kompaktnú triedu útočí Alfa Romeo trojčíslom 147. Štýlovú Alfu Romeo sme testovali v kombinácii s motorom 1,6 litra s výkonom 120 koní.

18.10.2005 12:39
debata

Ohnivočervená kráska pútala dizajnom. Ten je v prípade Alfy 147 najmenej nápadný zo všetkých, na druhej strane krásy odkrývajú až jemné detaily ako chrómovaná maska chladiča, chrómovaná kľučka predných dvier a naopak ukrytá kľučka zadných dvier – dizajnérsky prvok ku ktorému sa dnes uchyľujú takmer všetci totiž zaviedla práve Alfa Romeo.

Hodnoty svojráznosti vyznáva interiér. Jeho logika kopíruje dnes zaužívané rozmiestnenie ovládacích prvkov, nenápadné detaily ako chrómované rámiky prístrojov, s pokojovou pozíciou ručičiek zvislo dolu vytvárajú atmosféru individuality. Aj volant je iný, stred je tenší, jeho veniec má ideálnu hrúbku aj sklon. Stredová konzola – opäť milý odklon od uniformovaných tvarov dnešného počítačového dizajnu.

Výčitku si však zaslúži nešikovné ovládanie autorádia s príliš malými gombíkmi, rozhodne odporúčame priplatiť si za ovládanie audiosústavy na volante.

Sedadlá – ich športový tvar si nemusíte priplácať, jednoducho slogan Cuore Sportivo berú tvorcovia vážne. Bohužiaľ aj na zadných sedadlách to platí, v tomto smere 147-čka výrazne zaostáva za konkurenciou.

Podobné hodnotenie si zaslúži aj batožinový priestor 292 litrov je už skôr akademická, než praktická hodnota. Aj v tomto smere je dôležitejší než praktické hodnoty.

Pod kapotou nájdem tiež dizajn, plastový kryt motora je tiež oveľa estetickejšie zvládnutí ako u konkurencie. Výkonové údaje sú tiež zaujíma 88 kW (120 k) je nadpriemerná hodnota v spolupráci s krútiacim momentom 146 Nm naznačujú potrebu častejšie radiť pri športovom štýle jazdy. Ten sa odvďačí hodnotami zrýchlenia z 0 – 100 km/h za 10,6 sekundy a maximálnou rýchlosťou 195 km/h.

Dokazuje to aj krátke sprevodovanie jednotlivých rýchlostných stupňov, ktoré poteší najmä športovo orientovaných vodičov na ceste plnej zákrut, naopak diaľnica si vyslovene žiada šestku. Štýl jazdy kopíruje aj priemerná spotreba pokojné povahy s dodržiavaním predpisov môžu rátať s priemernou spotrebou 6,5 litra na 100 kilometrov športovo orientovaní jazdci si musia pridať dva litre priemernej spotreby.

Jazdiť športovo však nie je problém, podvozok Alfy totiž takúto jazdu bravúrne zvláda, do zákrut sa vrhá s radosťou a drží si svoju stopu spoľahlivo bez náznakov vplyvu pohonu, vrodená nedotáčavosť sa ukáže až za hranicou bežného jazdenia.

Alfa Romeo 147 ponúka plným priehrštím štýl, krásu, či ak chcete – zdravú agresivitu. Druhým dychom však uberie priestoru na zadných sedadlách aj batožinového. Aj napriek tomu však rozbúcha športové srdce bez ohľadu na pohlavie. A to je tiež argument.

Cena základného modelu: Alfa Romeo 147 1,6 T.S: 735.000 Sk
Cena testovaného vozidla:  763.800 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, okenné airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBD, protipreklzový systém ASR, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, tempomat, klimatizácia Climatic.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
disky kolies z ľahkých zliatin 16“: 28.800 Sk
Technické údaje
Motor: Radový štvorvalcový zážihový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, dvojité zapaľovanie, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1598 cm3, maximálny výkon 88 kW (120 k) pri 6200 ot/min, maximálny krútiaci moment 146 Nm pri 4200 ot/min

Priemerná spotreba: 7,8 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu tlmičové vzpery, vlečné rameno, dvojica priečnych ramien vinuté, pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém ASR.
Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4220×1730×1440 mm, rázvor osí kolies 2545 mm, pohotovostná hmotnosť 1200 kg, celková hmotnosť 1720 kg, Objem batožinového priestoru 295/1042 litrov,
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 10,6 s
Maximálna rýchlosť: 195 km/h

 
debata chyba
Články podľa značiek