Test:Mitsubishi Colt 1,1

Práve aktuálna generácia Mitsubishi Colt zmenila postoj. Ponúkla menej športových vlastností, ale viac účelnosti a praktickosti. Testovali sme základnú verziu s motorom 1,1i.

20.10.2005 12:01
debata

Proporcie novej generácie Mitsubishi Colt sa vytiahli najmä do výšky – 1520 milimetrov zabezpečuje pocit priestrannosti v interiéri, ktorý vynikne najmä pri porovnaní s konštrukčným bratom Smartom Forfour s ktorým zdieľa identickú technickú bázu. Spoločné gény však dizajn ukrýva dokonale Colt má vlastnú identitu s jasnými prvkami korporátneho dizajnu značky.

Je ňou najmä maska chladiča s troma diamantmi, sympatické mandľové predné svetlomety. Zaujímavým dizajnérskym prvkom je aj malé bočné okienko v prednej časti, podobne ako aj v zadnej. Obe uľahčujú výhľad z vozidla. Snahu o maximálny vnútorný priestor dokumentuje aj zvislá zadná časť.

Hravý, veselý a treba dodať, že aj trocha plastový je interiér. Práve jeho jednoduchosť dáva však predpoklady na každodenné rodinné využitie, s ich čistením nie je žiaden problém. Kým prístrojová doska vyznáva klasickú scenériu prístrojov, stredová konzola sa najviac pohráva s futuristickými tvarmi a je aj efektne v noci presvetlená. Ponúka dostatok odkladacích priestorov, odkladacia schránka spolujazdca ponúka aj dostatočný objem.

Pochváliť možno sedadlá s dobrým komfortom sedenia, naopak ich sklápací mechanizmus neumožňuje lôžkovú úpravu interiéru. Dostatok miesta na sedenie nájdu aj pasažieri na zadných sedadlách, posuvná zadná lavica umožňuje variácie na tému objemu batožinového priestoru, ktorého základný objem 220 alternuje 1070 litrov v prípade sklopených sedadiel.

Pod prednou kapotou bojovali tri valce s objemom 1124 cm3 a viac než slušným maximálnym výkonom 55 kW (75 k) v kombinácii s maximálnym krútiacim momentom rovných 100 Nm. To predurčuje Colt najmä do mestskej premávky, kde nie je problém jazdiť ľahkou nohou so spotrebou okolo 6 litrov, mimo mesta možno apetít znížiť aj na hranicu piatich litrov, opačný koniec – športová jazda znamenala priemernú spotrebu 8,7 litra na 100 kilometrov.

Ani za svoju dynamiku sa Colt hanbiť nemusí, zrýchlenie z 0–100 km/h 12,9 je slušná hodnota maximálna rýchlosť 165 km/h je tiež viac než uspokojivá vzhľadom na potreby bežného motoristu.

Ani z hľadiska vybavenie malému Coltu nič nechýbalo štvorica airbagov a protiblokovací systém ABS je samozrejmosťou rovnako ako aj elektrické sťahovanie okien a zrkadiel. Momentálne je v ponuke aj akciový model, ktorý k daným prvkom pridáva ešte aj klimatizáciu, autorádio s CD mechanikou a palubný počítač za priaznivú cenu 384.900 Sk.

Cena základného modelu: Mitsubishi Colt 1,1i Inform: 384.900 Sk
Cena testovaného vozidla:  384.900 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, protiblokovací systém ABS, posilňovač riadenia,  elektrické ovládanie predných okien, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, (klimatizácia, autorádio s CD mechanikou a palubný počítač – akcia).
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
žiadne
Technické údaje
Motor: Radový trojvalcový zážihový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1124 cm3, maximálny výkon 55 kW (75 k) pri 6000 ot/min, maximálny krútiaci moment 100 Nm pri 3500 ot/min

Priemerná spotreba: 6,0 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách typu MacPherson, vlečné ramená spojené s torzne pružnou priečkou, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpred.
Brzdy:  vpredu kotúčové brzdy s vnútorným chladením, vzadu bubnové brzdy, protiblokovací systém ABS,
Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 3810×1695×1520 mm, rázvor osí kolies 2500 mm, pohotovostná hmotnosť 930 kg, celková hmotnosť 1420 kg, Objem batožinového priestoru 220/1070 litrov,
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 12,9 s
Maximálna rýchlosť: 165 km/h

  
debata chyba
Články podľa značiek