Test: SEAT León FSI

Atraktívne krivky, 150 koňový motor a tajomná čierna farba, športový interiér, jednoducho dobre namiešaná zmes výkonu a emócií. Testovali sme SEAT León 2,0 FSI Sport Up.

05.01.2006 00:33
debata

SEAT León skutočne hraje na city. A nielen na fotografiách, ale aj v skutočnosti. Atraktivitu novej generácie pozdvihol toľko očakávaný odklon od rodinne ladených automobilov. Je nízky, adekvátne široký a aj drzý. Dravšie vyznieva León v kombinácii so xenónovými výbojkami (odporúčame), 17“ hliníkové disky kolies patria do vybavenia Sport Up.

Do neho patrí aj znížený športový podvozok, i športové sedadlá s výrazným bočným vedením. Apropo interiér. Poteší každého, kto si potrpí na športový feeling za volantom. Trojramenným športovým volantom s hrubým vencom (mohol byť o chlp tenší), usporiadanie prístrojov s centrálnou pozíciou otáčkomera a krátkou prevodovou pákou šesťstupňovej prevodovky.

To však neznamená že León namyslí aj na zadných pasažierov, priestorové pomery sú identické s Golfom V, či Octaviou, podobne aj batožinový priestor ponúka prijateľných 341 litrov využiteľného priestoru.

Efektný interiér má iba jednu slabinu v podobe tvrdších plastov, najmä na lakťovej opierke dvier, či obkladu stredovej konzoly.

Dynamickému poňatiu  sekunduje aj motor 2,0 FSI s maximálnym výkonom 110 kW (150 k), a maximálnym krútiacim momentom rovných 200 Nm pri 3500 ot/min. Papierové údaje krásne podporuje aj zrnitý zvuk motora.

Zrýchlenie na stovku za rovných deväť sekúnd a maximálna rýchlosť 215 km/h sú jemným predkrmom pred verziou Cupra. Subjektívne je dvojliter v Leóne oveľa živší než napríklad v koncernovej sestre Octavii.

Jazdiť sa so SEAT-om dá vyslovene športovo, čo podporuje aj mimoriadne tvrdý podvozok, ktorý si podľa nášho názoru mohol nechať väčšiu rezervu na komfort, v tomto vyladení totiž poteší najskôr vyznavačov hardcore jazdenia na hranici šmyku, tých však ukojí do poslednej kvapky.

Pri jazdných radovánkach treba rátať s jedenásťlitrovou spotrebou, naopak občiansky uvedomelý štýl jazdenia (ktorý však kvôli podvozku nie je komfortný) umožní dosiahnuť veľmi príjemných 6,5 litra na 100 kilometrov. Celkový priemer 9 litrov považujeme v zimných podmienkach za prijateľný.

Z hľadiska vybavenia nám nič nechýbalo León ponúkal v rámci možností všetok komfort aj bezpečnosť vrátane dvojzónovej klimatizácie, či šiestich airbagov. Napriek tomu cena testovaného vozidla nepresiahla hranicu 750.000 korún.

Cena základného modelu: SEAT León 2,0 FSI Sport Up: 685.300 Sk
Cena testovaného vozidla:  745.300 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, protipreklzový systém ASR, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel (vrátane ich sklápania), centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, tempomat, klimatizácia Climatic.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Metalický lak: 10.700 Sk,  Climatronic: 15.600 Sk, paket Sport High: (17“ hliníkové kolesá, Znížený športový podvozok,športové sedadlá) 23.000 Sk, elektrické vyhrievanie sedadiel: 7.400Sk rádio s CD a ovládaním na volante: 4700 Sk.

Technické údaje
Motor: Motor:  Radový štvorvalcový zážihový motor, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1984 cm3, maximálny výkon 110 kW (150 k) pri 6000 ot/min, maximálny krútiaci moment 200 Nm pri 3500 ot/min
Priemerná spotreba: 9,0 litra/100 km
Prevodovka: šesťstupňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu štvorprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém ASR,
Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4315×1768×1458 mm, rázvor osí kolies 2578 mm, pohotovostná hmotnosť 1334 kg, celková hmotnosť 1904 kg, Objem batožinového priestoru 341 litrov. 

Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 9,0 s
Maximálna rýchlosť: 215 km/h

  
debata chyba
Články podľa značiek