Test:Jaguar S-Type

Individualita a osobitosť sa už pomaly vytrácajú z našich ciest. Už iba máloktorá značka ponúkne svojmu majiteľovi aj kus výnimočnosti. Jaguar však takou značkou rozhodne je. Testovali sme Jaguar S-Type 3,0 V6 Executive.

19.01.2006 13:42
debata

Karoséria modelu S-type je fanúšikom dostatočne známa, aj napriek dátumu uvedenia na trh (rok 1999) si zachováva odstup od ostatných, svoju individualitu dáva najavo tým, že sa nepodobá, a ani sa nesnaží podobať na konkurenciu. Celková dĺžka 4905 milimetrov mu zabezpečí majestát, a pri pohľade na S type je zrejmý aj vyšší rázvor osí kolies –2910 mm.

Jediným absentujúcim prvkom na karosérii bola skákajúca šelma, ktorý nahradil „čelný pohľad“ do tváre šelmy, ktorý sa objavil aj na volante.

Svojráznym možno nazvať interiér, i keď logika rozmiestnenia ovládačov sleduje diktát doby. Netradičná je palubná doska s kolmým priečelím a kvalitným dreveným obkladom z javorového dreva a koženým čalúnením aj tam, kde to iní výrobcovia obvykle nepoužívajú, napríklad vrch palubnej dosky, či lemovanie stredovej konzoly.

Pasažieri si užívajú luxus kožených sedadiel slonovinovej farby, v Jaguare nesmie chýbať ani typická kulisa voliaca páky automatickej prevodovky v tvare písmena J „J-gate“, parkovaciu brzdu nahradil efektný chrómovaný spínač , celkový luxusný dojem pokazila iba plastová výplň stredovej konzoly a unifikované ovládače smeroviek a stieračov. Naopak kvalitu vypracovania musíme pochváliť.

Priestorové pomery sú ideálne pre obsadenie štyrmi osobami, ktoré si užijú maximálny luxus vo všetkých smeroch vrátane miesta pre kolená pasažierov. Batožinový priestor si stráži povinnú hodnotu 400 litrov, maximálnu hodnotu 810 litrov po odklopení sedadiel však bude využívať asi málokto.

Jazdné vlastnosti sú mimoriadne vyvážené. Aj napriek klasickej koncepcii pohonu možno s Jaguarom jazdiť športovo, pretáčavú tendenciu možno poľahky korigovať volantom, na šmykľavom povrchu sa Jaguar naopak správa nedotáčavo. Oba prejavy jazdnej nestability však stráži vypínateľné ESP. K jazdnému pohodliu mimoriadne prispieva aj kombinácia 17 palcových pneumatík s dostatočným profilovým číslom.

Interiérom sa šíri aj rýdzi športový zvuk, ktorý sprevádza motor vo vyšších otáčkach. Dynamiku 238 koňového trojlitrového motora je vyjadrená hodnotami zrýchlenia z 0–100 km/h za 8,5 sekundy a maximálnou rýchlosťou 233 km/h. Daným hodnotám adekvátne asistuje aj priemerná spotreba 16,8 litra na 100 kilometrov v meste, celkový priemer vychádzal na 13,4 litra. V danom smere bude orientácia zákazníkov na novú dieselovú alternatívu 2,7D zrejmá.

Za individualitu sa platí a to platí aj v prípade Jaguaru S-Type, dokáže vás tiež reprezentovať, zvonka aj vnútri poteší neošúchanými tvarmi a v neposlednom rade sa opiera aj o slávnu minulosť. To sú však hodnoty, ktoré vedia oceniť a vychutnať iba málokto.

Cena základného modelu: Jaguar S-type 3,0 V6 Executive:2.110­.000 Sk
Cena testovaného vozidla: 2.416.290 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, závesové airbagy,  protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP, snímač obsadenie sedadla spolujazdca,  posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrochromatické vnútorné zrkadlo,  výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, tempomat, dvojzónová klimatizácia.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
CD-menič so zásobníkom na 6 CD: 21.440 Sk Jaguar Premium Sound (Alpine) 39.890 Sk, bi-xenónové reflektory 29.920Sk, ostrekovače reflektorov 12.470 Sk, textilné koberčeky 6.230 Sk, autotelefón 43.630 Sk, dažďový senzor 5.610 Sk, zliatinové disky 7,5 × 17“ Aurora 15.580 Sk, elektricky sklopné spätné zrkadlá 8.100 Sk, plnohodnotná rezerva 8.100 Sk vak na lyže 19.950 Sk, elektricky ovládaná zadná roletka proti slnku 13.090 Sk, koža Ivory 46.130 Sk, metalíza 36.150 Sk.

Technické údaje
Motor: šesťvalcový zážihový motor do V, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod 2×DOHC, zdvihový objem valcov 2967 cm3, maximálny výkon 175 kW (238 k) pri 6800 ot/min, maximálny krútiaci moment 250 Nm pri 1900 ot/min

Priemerná spotreba: 13,4 litra/100 km
Prevodovka: šesťstupňová automatická prevodovka, pohon zadných kolies.
Podvozok: Vpredu aj vzadu: nezávislé zavesenie kolies na dvojitých priečnych ramenách a tlmičových vzperách, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP.
Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4905×1820×1425 mm, rázvor osí kolies 2910 mm, pohotovostná hmotnosť 1670 kg, celková hmotnosť 2150 kg, Objem batožinového priestoru 4000/810 litrov,
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 8,5 s
Maximálna rýchlosť: 233 km/h

 
debata chyba
Články podľa značiek