Test: Cadillac CTS

Cadillac sa už dlhšie chystal zaútočiť na európsky trh. Samozrejme po svojom. Komfortom a luxusom. Cadillac CTS sme podrobili európskym kritériám.

15.10.2006 23:05
Cadillac CTS Foto:
Cadillac CTS
debata

Byť originálnym. To je priorita mnohých automobiliek. Všetky sa však podriaďujú unifikovaným trendom, čoho výsledkom je pravý opak ich snaženia – modely konkurenčných značiek sa mnohokrát podobajú. To ale nie je prípad Cadillacu CTS.

Ten je naopak až prísne hranatý, aj keď hrany a prelisy rozohrávajú na karosérii hru tieňov, opticky karosériu jasne rozdeľujú na svetlú a tmavšiu časť. To vytvára efektný dojem dvojfarebného auta. Jednoduchá geometria neobchádza ani svetlomety, či hmlovky, či masku chladiča s chrómovanou lištou.

Rozmermi nešetria ani spätná zrkadlá, všetko podlieha funkcii a funkčnosti. Veľkú zrkadliacu plochu oceníte najneskôr v meste. Efektné (a podľa môjho názoru aj praktické) sú pozičné svetlomety – DNA amerických modelov. Verziu Sport Luxury ešte poctili aj 17 palcové disky z ľahkých zliatin s pneumatikami rozmerov 225/50 R17

Priority jednoduchosti, prehľadnosti si ctí aj interiér. Prístrojová doska je prehľadná, jasne ciachovaná, jednoducho nemá nič zbytočné. Funkcie komfortu a zábavy sa sústredili na stredovej konzole. V bohatom vybavení testovaného automobilu nechýbal ani DVD navigačný systém, automatická dvoj zónová klimatizácia, volič automatickej prevodovky je iba potvrdením luxusných ambícii Cadillacu.

Luxusnú ašpiráciu ocení vodič v mimoriadne príjemných predných sedadlách, zadné potešia identickou dávkou komfortu a nešetria ani priestorom. Paradoxom je archaické nastavovanie výšky, či skôr sklonu volantu, ktoré aj napriek tomu umožňuje nastavenie ideálnej polohy pre vodiča. Opäť úsmevné, no tentoraz aj praktické je zvyšovanie hlasitosti autorádia na volante prostredníctvom otočného ovládača.

Pod kapotou bije srdce objemného 3,6 litrového šesťvalca do V. Pochváliť môžeme jeho tichú prevádzku, v interiéri ho takmer nepočuť. Táto chvála sa však týka iba nízkych, či stredných otáčok. Vo vyšších otáčkach a pri intenzívnom zrýchľovaní vystupuje do popredia zrnitý zvuk.

Jazdné výkony zabezpečuje 257 koní (189 kW) maximálneho výkonu a 340 Nm maximálneho krútiaceho momentu. To stačí na zrýchlenie z 0–100 km/h za rovných sedem sekúnd, maximálne rýchlosť predstavuje európskych 233 km/h. Ak sa ich rozhodnete častejšie využívať musíte rátať so spotrebou vyše sedemnástich litrov, naopak uvoľnené tempo zníži priemer na prijateľných 12,5 litra aj v prípade mestskej premávky.

Pozitívne hodnotenie si odnáša aj podvozok. Je komfortný zvláda však aj športovú jazdu. Aj napriek pohonu zadných kolies sa pretáčavosť prejavuje ďaleko za hranicou odvahy väčšiny vodičov. Zásluhu na tom majú aj elektromagnetické tlmiče, ktoré  sú schopné meniť charakteristiku tlmenia aj za jazdy, to znamená komfort v nižších a športové vlastnosti pri razantnejšom štýle.

Celkové hodnotenie je pozitívne. Cadillac CTS 3,6 Sport Luxury poskytuje presne to čo od neho majiteľ žiada. Imidž luxusnej limuzíny, luxusné vybavenie, športové jazdné výkony, niektorí ocenia aj jednoduché ovládanie. Jedinou slabinou je spotreba, ktorá nemá európsky charakter. Daný neduh však už mnohí chápu ako samozrejmú daň individualitu.

Cena základného modelu: Cadillac CTS 3,6 Aut. Sport Luxury: 1.613.560 Sk

Cena testovaného vozidla:  1.757.295 Sk

Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBD, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém TCS, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, elektrické ovládanie predných sedadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, el. nastavenie volantu, tempomat, automatická klimatizácia Climatic, dažďový snímač, xenónové výbojky predných reflektorov, 17“ hliníkové disky kolies, soundsystém BOSE.

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Metalický lak: 28.750 Sk, DVD navigačný systém s LCD panelom: 114.985 Sk

Technické údaje
šesťvalcový zážihový motor do V (60°), vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod 2×DOHC, zdvihový objem valcov 3564 cm3, maximálny výkon 190 kW (258 k) pri 6200 ot/min, maximálny krútiaci moment 342 Nm pri 3200 ot/min 
** **
13,6 litra/100 km

Prevodovka: päťstupňová  automatická prevodovka, hydrodynamický menič, pohon zadných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.

Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na dvojitých lichobežníkových ramenách a tlmičových vzperách, vzadu viacprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu, elektromagnetické tlmiče.

Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém TCS.

Karoséria:
Štvordverová limuzína strednej triedy, DxŠxV 4830×1795×1440 mm, rázvor osí kolies 2880 mm, pohotovostná hmotnosť 1697 kg, celková hmotnosť 2160 kg, Objem batožinového priestoru 420 litrov,

Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h: 7,0 s

Maximálna rýchlosť: 233 km/h

debata chyba
Články podľa značiek