Test: Chevrolet Aveo

V testoch Euro NCAP pohorel. My sme preverili ostatné vlastnosti. Testovali sme Chevrolet Aveo 1,2 S Direct.

28.04.2006 09:58
Chevrolet Aveo 1,2 S Foto:
Chevrolet Aveo 1,2 S
debata

Súčasťou rebrandingu automobilky Daewoo bolo aj uvedenie nových modelov na trh. Medzi novinky patrí aj Chevrolet Aveo. Ideovo nadväzuje na dizajnovo vydarený Daewoo Kalos, pri bezprostrednom porovnaní však Aveo pôsobí robustnejšie a pozorovateľ mu mimovoľne prisúdi pár centimetrov naviac.

Dôsledný dizajn sedanu

Chevrolet Aveo okamžite  prezrádza krajinu pôvodu, v danom smere ho nezachráni ani eloxovaný kríž na výraznej maske chladiča s bohatou aplikáciou chrómu. Predná naoko masívna časť je podarená, naopak bočná línia spolu s veľkými rozmernými spätnými zrkadlami  neodškriepi technickú príbuznosť s Kalosom. Zadná časť ponúka novú optiku a rozmermi opäť zaraďuje Aveo o triedu vyššie.

Celkový dojem je teda solídny, vydarený tvar ponúkajú aj okrasné puklice, obchodný úspech však bude priamo závislý na obľúbenosti karosérie typu sedan. Ten totiž ponúka mimoriadne slušný základný objem vyjadrený hodnotou 400 litrov.

Variabilita verzus objem

Objem batožinového priestoru 400 litrov alternuje hodnota 720 litrov po sklopení delených zadných sedadiel. Obidva údaje však limituje nakladací otvor veka batožinového priestoru (mimochodom plastového) a otvor dvier. Transport objemnejších predmetov tak nie je možný.

Naopak cestujúci sa na nedostatok priestoru sťažovať nebudú štvorica dospelých si nájde dostatočný priestor aj v prípade dlhšieho cestovania, jedinou výčitkou môžu byť snáď menej pohodlné sedadlá, či absencia výškové nastavenia sedadla vodiča. Ten tak sedí vyššie to je však jediná výčitka voči pozícii za volantom.

Kvalita verzus cena

Dojem väčšieho automobilu budí Chevrolet Aveo nielen zvonka ale aj v interiéri. Kto by čakal najlacnejšie komponenty nedočká sa, Palubná doska budí (aj vďaka čiernym plastom) relatívne kvalitný dojem. Mnohé komponenty si Aveo jednoducho adoptovalo z väčšieho brata Lacetti, stredová konzola aj tunel však boli prispôsobené.

Aveo ponúka tradičné odkladacie priestory chýbali nám napríklad držiaky na plechovky či pollitrovky. Hodnoty konzervativizmu a jednoduchej účelnosti dodržuje Aveo do bodky, žiadnu zbytočnosť, či pokus o eleganciu v ňom nenájdete.

Jazda

Pod kapotou bilo srdce štvorvalcového motora s entry objemom 1,2 litra s maximálnym výkonom 53 kW (72 k). Slovami priemerný a postačujúci ho neskôr zrejme ohodnotí každý majiteľ. Údaj maximálneho krútiaceho momentu 104 Nm spolupracuje s pohotovostnou hmotnosťou 997 kilogramov, čo mu zaručí maximálku 157 km/h a slušné zrýchlenie z 0–100 km/h vyjadrené hodnotou 13,7 sekundy. Počas jazdy na nemeckých diaľnicach sa tachometrová maximálka pohybovala na úrovni170 km/h krátkodobo sa Aveo vyplo k heroickým 190 km/h.

Tie však väčšina vodičov neokúsi, od akejkoľvek rýchlej jazdy vás odradí mäkko vyladený podvozok, ktorý je v meste komfortný a pri rýchlostiach do 100 km/h aj príjemný, naopak akýkoľvek pokus o rýchlu jazdu odhaľuje sklony automobilu k nedotáčavosti, či výrazným vplyvom pohonu na volante, menej skúsených vodičov zneistí aj markantné nakláňanie karosérie či nepresné radenie. Prekvapila nás aj absencia ABS, keďže testovaný exemplár bol vybavený aj klimatizáciou. Priority pokojnej občianskej jazdy je ochotné Aveo odmeniť priemernou spotrebou paliva na úrovni siedmich litrov.

Resumé

Celkové hodnotenie Chevroletu Aveo 1,2 S zodpovedá jeho poslaniu. Je to automobil pre menej náročných užívateľov s prioritami nízkej nákupnej ceny a s očakávaním nízkych prevádzkových nákladov, na druhej miske váh sa ocitne klesajúca obľúbenosť kompaktných sedanov, či výraznejšia strata hodnoty.

P.S. V testoch Euro NCAP sa údajne ocitol predsériový automobil, výsledky testov doposiaľ výrobca nekomentoval a neboli ani zopakované.

Cena základného modelu: Chevrolet Aveo 1,2 S Direct: 352.500 Sk
Cena testovaného vozidla: ** 362.000 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien, centrálne uzamykanie, klimatizácia, autorádio s CD a MP3 prehrávačom.
**Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:

Metalický lak: 9.500 Sk

Technické údaje
Radový štvorvalcový zážihový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, dvojventilová technika, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 11150 cm3, maximálny výkon 53 kW (72 k) pri 5400 ot/min, maximálny krútiaci moment 104 Nm pri 4400 ot/min

Priemerná spotreba: 7,9 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnom a pozdĺžnom ramene ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu vlečené ramená spojené s torzne pružnou priečkou, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu.
Brzdy: ** vpredu kotúčové brzdy, vzadu bubnové brzdy
Karoséria:
Štvordverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4310×1710×1430 mm, rázvor osí kolies 2480 mm, pohotovostná hmotnosť 997 kg, celková hmotnosť 1490 kg, Objem batožinového priestoru 400/720 litrov,
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h : 13,7 s
**Maximálna rýchlosť:
157 km/h

debata chyba
Články podľa značiek