Test: Honda City 1.4

V prípade tejto novinky stavila japonská značka na imidž „malého Accordu“ a my sme sa mohli na Honde City 1.4 ES presvedčiť, či je takéto prirovnanie k väčšiemu súrodencovi namieste.

24.07.2006 12:58
Honda City Foto:
Honda City 1.4 ES
debata

Honda sa možno trochu neočakávane rozhodla vstúpiť do segmentu malých sedanov a postaviť sa na odpor stáliciam tejto triedy ako Renault Thalia či Fabia Sedan a rumunskému borcovi Dacii Logan. Zobrala šikovné riešenia z Jazzu, odela ich do solídneho kabátu a podobne ako francúzsky konkurent, spustila výrobu v Turecku.

Prvý dojem

To je pravdepodobne najzranitelnejšie miesto inak praktického City. Ak ste absolvovali čo i len zopár kilometrov v spoločnosti modelov Civic či Accord, viete, kde majú Hondy svoje priority a čo sú ich silné stránky. Sadnete si do City a celá vaša predstava o vozidlách japonského výrobcu sa zrúti. Interiér je priemerný, radiaca páka s dizajnom golfovej loptičky je komická. Naštartujete, prevediete ju troma štyrmi zákrutami a stále budete mať v sebe akýsi emocionálny chaos. Akonáhle však prestanete Hondu City vnímať na pozadí kvalít Civicu, resp. Accordu, všetko sa zrazu vyjasní. Vnímajte ju ako malý sedan, ktorého okruh priamych konkurentov tvorí Thalia, Logan, Chevy Aveo či Hyundai Accent. Iba tak pochopíte podstatu Hondy City.

Druhý dojem

Sedíte v pohodlnom sedadle, pred sebou máte jednoduchý trojramenný volant s prijateľnou hrúbkou. Povrchová úprava radiacej páky je vlastne príjemná a skutočne sa veľmi dobre drží. Stredová konzola nepatrí medzi dizajnérsky nápadité, ale je absolútne prehľadná a svojím spôsobom milá a veselá. Na čo nemožno povedať jediné krivé slovo, to je kvalita použitých materiálov a celkové spracovanie. Hodnotne a efektne pôsobia optitrónové prístroje, ktorý sú vynikajúco čitateľné. Výhľad z vozidla trochu znehodnocujú hrubšie A-stĺpiky. Spolujazdec má pred sebou dve odkladacie skrinky, ktoré majú dokopy slušnú kapacitu.

V zadných radoch sa budú na ponuku priestoru sťažovať osoby, ktoré prešvihli výšku 185 cm. Sedadlá sú delené v pomere 3:2 a sú vybavené rovnakým systémom skladania sedáku aký poznáme z malého Jazzu. Jednoduché, šikovné a praktické. Radi by sme vzdali hold veľkosti batožinové priestoru. Rovných 500 litrov patrí k tomu najlepšiemu, čo v tejto triede zoženiete. Po otvorení veka máte pocit, že priestor siaha kdesi do polovice auta.

Exteriér auta pozostáva z klasických japonských ostrých čŕt. Vizuálne trochu ťažkopádny zadok dorovnáva dynamický predok auta a sedemlúčové disky kolies.

Pohodlné zvezenie

Charakter podvozku a benzínovej 1,4-ky k ničomu inému ani nevedie. Po prvej ostro prejdenej zákrute zistíte, že toto nie štýl Hondy City. Mäkký a plavný podvozok si pýta rodinný prejazd zákrutami. Nie je zradný, svoj limit vám dá jasne najavo, i keď trochu skôr, než by ste čakali. Motor má rád otáčky, rúti sa do nich bez akýchkoľvek zábran… ale napriek tomu je prejav akýsi mdlý. Je to ako keď kovboj v cholerickom zápale ziape na svojho koňa, aby makal a on sa v ťažkej pohode iba pomaly rozkluše. Jednoducho, veľ kriku pre nič. Do 3000 ot./min naberá motor na sile, ďalej už rastie iba intenzita hluku. Svižná plynulá jazda, to je revír Hondy City. Všetkých 83 koní Honda nepochybne pod kapotou má, len sú trochu flegmatické.

V našich rukách si Honda vyskúšala diaľničné tempo, klasické vidiecke okresky i mestskú jazdu. Za celý čas sme so spotrebou nevybehli z intervalu od 6 do 7 litrov na 100 km. Výrobcom udávaná kombinovaná spotreba 5,8 litra je celkom reálna, ale vyžaduje si ľahkú nohu na plyne a menší podiel jazdy v meste.

Koniec dobrý, všetko dobré

City nie je typická Honda. Je jednoduchšia a menej náročná, no výborná v tom, na čo bola stvorená. Naša geografická poloha je pre ňu z hľadiska trhu ako stvorená, ďalej na západ bude skôr druhým autom do rodiny. Vyššia cena oproti konkurencii odráža veľmi štedrú základnú výbavu, čím sa stáva luxusnejšou alternatívou v poli malých sedanov.

Cena testovaného vozidla Honda City 1.4 ES: 545.000 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, protiblokovací systém ABS s rozdeľovačom brzdnej sily EBD, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, elektricky ovládané, vyhrievané a sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a volant, manuálna klimatizácia, rádio s CD + 4 repro, palubný počítač, optitrónová prístrojová doska, disky kolies z ľahkých zliatin

Technické údaje

Motor: štvorvalcový radový zážihový motor, kvapalinou chladený, rozvod SOHC i-DSI, dvojventilová technika, zdvihový objem valcov 1339 cm3, maximálny výkon 61 kW (83 k) pri 5700 ot/min, maximálny krútiaci moment 119 Nm pri 2800 ot/min
Priemerná spotreba: 5,8 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová manuálna
Podvozok: vpredu: zavesenie MacPheerson, vzadu: tuhá náprava so skrutnou tyčou
Brzdy: vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS s EBD
Karoséria:
kompaktný štvordverový sedan, 4395 × 1690 × 1485 mm (DxŠxV), rázvor osí kolies 2455 mm, pohotovostná hmotnosť 1117 kg, celková hmotnosť 1510 kg, objem batožinového priestoru 500 litrov
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h za 13,7 s
Maximálna rýchlosť: 175 km/h

debata chyba
Články podľa značiek