Test: Lexus IS 220d

Najmenší protagonista automobilky Lexus na našom trhu sa už pevne umiestnil v rebríčkoch predajnosti.. Preverili sme verziu Lexusu IS 220d Sport.

19.06.2007 08:44
debata

Luxusná divízia automobilky Toyota značka Lexus v posledných rokoch láme rekordy. A niet sa čomu diviť, Lexus si vytýčil vlastnú dizajnovú identitu. Aj vďaka nej si model IS nepomýlite so žiadnym konkurentom. Naopak dizajn je mimoriadne atraktívny. Masívne predné blatníky i športovo strihnutá bočná línia, spolu s typicky ázijskou zadnou časťou tvoria harmonický celok.

Hlavný konkurent z mníchova

Svojím dizajnom  i koncepciou Lexus jednoznačne určuje svojho hlavného súpera. Atraktívne až agresívne tvary, aj klasické usporiadanie pohonu dávajú jednoznačnú odpoveď svojím súperom. Lexus vsádza na hrany v sprievode veľkých čistých plôch. Harmonicky agresívna, tak možno označiť zadnú časť. Proporcie klasického sedanu interpretuje Lexus mimoriadne efektne.

Interiér oslavuje precíznosť

Neomylný a milimetrovo presný interiér vyniká nielen špičkovým spracovaním, ale aj kvalitou použitých materiálov. Vodič sa môže tešiť z dávky high-tech. Stredovej konzole dominuje dotyková obrazovka, ktorá umožňuje ovládať prakticky každú funkciu klimatizáciou a autorádiom počnúc, až po navigáciu. Škoda, že neobsahuje slovenskú mapu. Pochváliť možno predné sedadlá aj mimoriadne presné riadenie.

Priestorové pomery opäť presne zodpovedajú požiadavkám triedy. Dvojica cestujúcich vpredu sedí mimoriadne pohodlne a dostatok priestoru majú aj dvaja zadní pasažieri. Miernym nedostatkom trpí batožinový priestor, ktorý ponúka priemerných 378 litrov.

**Takmer 180 dieselových koní **

Maximálny výkon štvorvalcového turbodiesla predstavuje 130 kW (177 k). V spolupráci s maximálnym krútiacim momentom rovných 400 Nm a klasickým usporiadaním pohonu sa postará o dynamické napredovanie. Športovú jazdu navyše netrestá ani vysokou spotrebou, ktorá ani v meste neprekročila hranicu deviatich litrov, naopak mimo neho si pokojne môžete odrátať  ďalšie dva.  Špecialitou verzie Sport je skrátený koncový prevod. Prvé tri prevodové stupne sú mimoriadne krátke, pri rozbiehaní treba častejšie radiť, čo bude prekážať najmä v meste. Sprevodovanie ostatných stupňov je klasické.  Jazdné vlastnosti sú vyvážené Lexus s pohonom zadných kolies sú vyvážené, podvozok je aj v ostrých zákrutách neutrálny. Preto nás trocha zaskočil fakt, že stabilizačný systém sa nedá vypnúť, deaktivovať môžete iba protipreklzový systém. K aktívnym jazdným vlastnostiam prispieva aj športové vyladenie podvozka, ktoré je súčasťou paketu Sport.

Náš verdikt

Lexus IS 220d rozhodne áno, verziu Sport však odporúčame iba fanúšikom častého preraďovania. Vo všetkých ostatných kategóriách vás Lexus IS 220 d mimoriadne príjemne poteší, z hľadiska vybavenia vás rozmazná všetkými výdobytkami luxusu, bezpečnosti či zábavy.

Cena základného modelu: Lexus IS 220d: 1.064.000 Sk bez DPH

**Cena testovaného vozidla: ** 1.454.000 Sk

Sériové vybavenie:
Dvojstupňový airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBD, stabilizačný systém ESP, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, elektricky výškovo a osovo nastaviteľný volant, vyhrievanie predných sedadiel, automatická dvojzónová klimatizácia  audiosystém s rádiom CD a MP3 prehrávačom, multifunkčný volant, tempo mat, 16“ disky kolies z ľahkých zliatin.

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Multimediálny a Navigačný systém (7“ dotyková obrazovka, navi systém na báza DVD, Bluetooth, audiosystém Mar e Levinson, 14 repro, DVD prehrávač, parkovacia kamera, hlasové ovládanie): 160.000 Sk. Metalický lak: 30.000 Sk, paket vybavenia Sport: ( elektricky nastaviteľné predné sedadlá s pamäťou, 18“ disky kolies, aadaptívne bi-xenónové reflektory I-AFS, ´dažďový snímač, elektrochromatické zrkadlá, hliníkové prahy a športové pedále, kratší stály prevod.): 200.000 Sk

Technické údaje
Motor: Radový štvorvalcový vznetový motor, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva typu Common Rail, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 2231 cm3, maximálny výkon 130 kW (177 k) pri 3600 ot/min, maximálny krútiaci moment 400 Nm pri 2000–2600 ot/min

Priemerná spotreba: 8,5 litra/100 km
Prevodovka: šesťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon zadných kolies.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na dvojitých lichobežníkových ramenách, vzadu viacprvkové zavesenie kolies, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy: ** vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, stabilizačný systém ESP, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá
**Karoséria:

Päťdverové kompaktné SUV, DxŠxV 4575×1800×1440 mm, rázvor osí kolies 2730 mm, pohotovostná hmotnosť 1660 kg, celková hmotnosť 2075 kg, Objem batožinového priestoru 378 litrov,

Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 8,9 s

Maximálna rýchlosť: 215 km/h

debata chyba
Články podľa značiek