Test: Nissan Pathfinder

Na jednej strane robustná hranolovitá postava a drsný výraz, na strane druhej kožený interiér s plnou výbavou a miestom pre siedmich cestujúcich. Aká je teda pravá tvár Nissanu Pathfinder 2.5D LE?

11.03.2007 23:21
Nissan Pathfinder Foto:
Nissan Pathfinder 2,5D
debata

V prvom rade veľmi dobre predajná. Ak v našom malom štatistickom prieskume nezohľadníme predajnosť tzv. úžitkových modelov SUV v kategórii N1, tak je Pathfinder so svojimi predajnými číslami za rok 2006 druhý za Toyotou RAV4. A to si musíme uvedomiť, že z hľadiska konkurencie je v kategórii SUV dosť dusno. Čím si teda hrmotný Nissan získal priazeň publika? Všestrannosťou? Dizajnom? Cenou? Alebo všetkým dokopy?

Exteriér vs. Interiér

Kombinácia svalnatej karosérie s komfortným interiérom vyvoláva v posádke pocit ochrany a bezpečia. Široké blatníky, mohutná maska a prizmatická zadná časť dotvára Pathfinderu imidž dvojmetrového ukrajinského vyhadzovača. Lenže po nastúpení do auta rýchlo pochopíte, že je to obor s citlivou dušou – sedíte v kožených sedadlách v relatívne priestrannej kabíne s trojzónovou klimatizáciou, množstvo tlačidiel na stredovom paneli signalizuje bohatú elektronickú výbavu (GPS navigáciu, bluetooth, zadná parkovacia kamera). Navyše máte k dispozícii dvojicu (núdzových) sedadiel v treťom rade. Za plnohodnotné ich síce označiť nemôžeme, ale dokážu vám urobiť veľkú službu.

Kritické oko sme vrhli jedine na predné sedadlá, ktoré by mohli mať výraznejšie bočné vedenie. Palubná doska preplnená ovládacími prvkami nezmetie len nepriateľa, ale aj samotného vodiča, ktorý si bude musieť na rozmiestnenie tlačidiel chvíľu zvykať. Základné úkony sprostredkuje multifunkčný volant. Pohodlie vysokého štandardu narúša iba hluk od motora, ktorý sa vie vo vyšších otáčkach celkom rozohniť.

Sám sebe pánom

Nie je to len dizajn, ktorý stavia Pathfinder do svetla neohrozeného dobrodruha. Vďaka nezávislému zaveseniu kolies sa na bežnej ceste Nissan nestratí, prejaví sa u neho len typická slabina vysokých offroadov – výrazné nakláňanie. Mäkké odpruženie a vysoký profil pneumatík vám umožní ignorovať retardéry a kvalita našich ciest vám zrazu bude ukradnutá.

Väčšina Pathfinderov strávi svoj život na asfalte a dobýjaním nanajvýš mestských obrubníkov. Napriek skôr „on-roadovej“ koncepcii podvozka si však dokáže japonské SUV vychutnať terén plnými dúškami. Pri pohone ALL MODE 4X4, ktorý ponúka dokopy štyri režimy pohonu vrátane redukcie, bude vaším jediným obmedzením v divočine dlhší rázvor a zadný previs. 400 Nm, ktoré vám ponúka 2,5-litrový turbodiesel pri 2000 ot./min, vás spoľahlivo vytiahne z offroadového problému.

Pohonná jednotka

Motor bol v spojení s automatickou prevodovkou takpovediac pod papučou. Z jeho dynamických charakteristík mu automat ukrajoval, z tohto hľadiska by si s agregátom viac rozumela manuálna prevodovka. Na jednej strane sa hlasitý prejav turbodieselu hodil k charakteru Pathfinderu, ale v istých okamihoch to s funením bežiaceho mamuta trochu preháňal.
Spotreba motora udávaná výrobcom je blízka realite a v kontexte celkovej hmotnosti auta a dynamiky s ňou môžeme byť skutočne spokojní. My sme s Pathfinderom počas testu spotrebovali na 100 km okolo 11 litrov.

Záver

Nás si Pathfinder získal. Všestrannosťou. Cenou. I dizajnom. Poriadny robustný vzhľad k takémuto autu patrí. Za 1,7 milióna korún máte SUV (to je dnes in) s plnou výbavou a pohodlným interiérom pre sedem cestujúcich, ktoré sa v teréne (na rozdiel od väčšiny zástupcov tejto triedy) rozhodne nestratí.

Cena základného modelu Nissan Pathfinder 2.5D LE:
1.694.000 Sk

Cena testovaného modelu: 1.795.000 Sk

Sériová výbava:
airbagy čelné a bočné pre vodiča a spolujazdca, hlavové airbagy (pre všetky rady sedadiel), aktívne opierky hlavy, centrálne zamykanie s diaľ. ovládaním, ABS+EBD, uzávierka zadného diferenciálu, 7 sedadiel, trojzónová klimatizácie, tempomat, palubný počítač, imobilizér, alarm, volant a radiaca páka v koži, elektrické ovládanie všetkých okien, elektricky nastaviteľné a sklopné vonk. sp. zrkadlá, keyless entry, vyhrievané a elektricky nastaviteľné predné sedadlá, elektricky ovládané strešné okno, elektrochromatické vnút. sp. zrkadielo, dažďový senzor, svetelný senzor, bi-xenónové svetlomety, autorádio s CD a meničom na 6 diskov, ovládanie autorádia a tempomatu na volante, 17“ disky kolies z ľahkej zliatiny, ISOFIX, zatmavené zadné bočné okná a okno piatych dverí

Príplatková výbava:
metalický lak, bluetooth, zadná parkovacia kamera

Technické údaje
Motor: radový naftový štvorvalec, chladený kvapalinou, preplňovaný, vstrekovanie common-rail, zdvihový objem valcov 2488 cm3, maximálny výkon 126 kW (171 k) pri 4000 ot./min, najvyšší krútiaci moment 403 Nm pri 2000 ot./min
Priemerná spotreba (mesto/mimo/kom­bi): 12,9/9,1/10,5 litra na 100 km
Prevodovka: päťstupňová automatická
Podvozok: nezávislé zavesenie vpredu i vzadu
Brzdy: na všetkých kolesách kotúčové, ABS+ESP
Karoséria: päťdverové SUV, 4740 × 1850 × 1783 mm (DxŠxV), rázvor osí kolies 2850 mm, pohotovostná hmotnosť 1660 kg, celková hmotnosť 2160 kg, objem batožinového priestoru 190/515/2091 litrov, objem palivovej nádrže 80 litrov
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h za 11,8 s
Maximálna rýchlosť: 175 km/h

debata chyba
Články podľa značiek