Test: Opel Meriva

Po facelifte, s novými technickými vymoženosťami a s motorom 1.6 16V sme si zobrali Merivu do rúk a pripomenuli si, v čom má nad konkurenciou stále navrch.

11.03.2007 23:25
Opel Meriva Foto:
Opel Meriva 1.6 16V Enjoy
debata

Štyri roky. Štyri roky je Meriva v predaji a múti vodu v kategórii malých MPV. Minulý rok prešla faceliftom, ktorý okrem príjemných estetických zmien priniesol aj nové prvky vo výbave. S druhým dychom sa vrhá do ďalšej kapitoly svojho života.

Veľké auto na malom podovozku

Tento recept si Opel namiešal sám a je treba podotknúť, že veľmi úspešne. Na podvozku Corsy postavil jednopriestorovú, dostatočne vysokú karosériu a kolesá hodil do rohu. Jednoduchý postup, ktorý by zvládol aj kuchársky učeň. Výsledkom je chutné vajíčkovité MPV s vyváženou ponukou priestoru, komfortu a bezpečia.

Priestranný interiér ťaží z pomerne veľkého rázvoru (2630 mm). Vďaka nemu sa aj cestujúci v zadnom rade odvezú na úrovni, otázkou individuálneho vkusu zostáva tvrdosť zadnej lavice. Batožinový priestor v sebe ukryje 415 litrový náklad, plus sa čo- to vopchá do priestoru pod dnom.

So svojím systémom sklápania sedadiel Flex Space patrí aj dnes Meriva medzi špičku. Rýchlo a s minimom námahy sklopíte zadné sedadlá do podlahy (bez nutnosti vyklápať sedáky), čím získate rovnú úložnú plochu, ktorá svojou kapacitou smelo konkuruje menšiemu furgonu.

Dizajnérskou retušou prešla predná maska, na ktorej pribudla výrazná chrómová lamela. Okrem toho sa faceliftovaná verzia prezradí novými zadnými svetlami. V interiéri je to typický Opel. Kvalitný, uhladený, ale miestami príliš strohý. Nezaškodilo by mu, keby sa trochu odviazal a nechal prehovoriť emócie. Prehľadná stredová konzola je základom pohodlného nastavovania klímy a autorádia, čo sme v dnešnej dobe preplnených palubných dosiek veľmi radi privítali.

Na ceste

Podvozok Corsy sa musí pri Merive vysporiadať s výrazne vyššou karosériou (má iba o 7 cm viac na šírku než na výšku), čo sa na limite prejaví výraznejšími náklonmi. V zásade je Meriva pohodlná a dobre ovládateľná, jednoducho príjemný partner na cestách. Omladená Meriva má vo svojom talóne aj príplatkové natáčacie svetlomety AFL, ktoré vám nasvecujú zákrutu a osvedčia sa aj pri odbáčaní do tmavých uličiek.

Benzínovú 1,6-ku možno považovať za zlatú strednú cestu v rámci ponuky motorov. Klasický 16-vnetilový motor, ktorý svojich 105 koní nedá len tak ľahko a za svižnou jazdou sa musíte škriabať do vyššieho spektra otáčok. A tu už okrem požadovaného výkonu narazíte aj na neželanú spotrebu, ktorá sa bude pohybovať od 8,5 litra vyššie. Harmonický život s Merivou vás bude stáť necelých 7,5 litra na 100 km.

Vrásky na čele nám robila prevodovka. S dlhou radiacou pákou sme nenašli spoločnú reč a jednotlivé stupne nám tam nepadali so želanou presnosťou.

Záver

Malé veľké auto, ktoré po rokoch nestratilo nič zo svojho talentu čarovať s priestorom. Nepatrí už medzi najmladších, napriek tomu je Meriva v istých oblastiach stále o krok pred ostatnými.

Cena základného modelu Opel Meriva 1.6 16V Enjoy: 523.900 Sk

Cena testovaného modelu: 671.400 Sk

Sériová výbava:
airbag vodiča a spolujazdca, bočné ochranné lišty a kľučky dverí vo farbe karosérie, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektricky ovládané okná predných dverí, imobilizér, posilňovač riadenia, sklopné a posuvné zadné sedadlá Flex Space, ISOFIX, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo nastaviteľný volant, rádio s CD + 6 repro,

Príplatková výbava:
adaptívne halogénové svetlomety AFL (13.500), bočné airbagy (10.900), hmlovky (6.500), výklopné stolčeky na zadnej strane predných sedadiel (3.200), lakťová opierka (1.900), 15“ disky kolies z ľahkých zliatin (21.000), metalíza (13.000), sada Enjoy Plus – kožený volant, rádio CD 30 MP3 s ovládaním na volante, klimatizácia, el. ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá (46.000), bedrová opierka na sedadle vodiča (2.000), palubný počítač (800), ESP (24.900)

Technické údaje
Motor: radový benzínový štvorvalec, chladený kvapalinou, zdvihový objem valcov 1598 cm3, maximálny výkon 77 kW (105 k) pri 6000 ot./min, najvyšší krútiaci moment 150 Nm pri 3900 ot./min
Priemerná spotreba (mesto/mimo/kom­bi): 8,8/5,5/6,7 litra na 100 km
Prevodovka: päťstupňová manuálna
Podvozok: vpredu vzpery McPherson so stabilizátorom, tuhá zadná náprava
Brzdy: na všetkých kolesách kotúčové, ABS
Karoséria: päťdverové MPV, 4052 × 1694 × 1624 mm (DxŠxV), rázvor osí kolies 2630 mm, pohotovostná hmotnosť 1330 kg, celková hmotnosť 1785 kg, objem batožinového priestoru 415/1410 litrov, objem palivovej nádrže 53 litrov
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h za 13,3 s
Maximálna rýchlosť: 181 km/h

debata chyba
Články podľa značiek