Test: Peugeot 207 GT

Spolupráca koncernu PSA a BMW priniesla atraktívny motor označený skratkou THP, ktorý sme si vyskúšali v nemenej príťažlivom kabáte Peugeotu 207 GT.

30.07.2007 14:41
Peugeot 207 GT Foto:
Peugeot 207 GT 1.6 THP (150 k)
debata

Malého Francúza hádam ani nemusíme zvlášť predstavovať. Levíča s označením 207 je na našom trhu niečo vyše roka a i keď má korene vo Francúzsku, za jeho druhý domov môžeme považovať našu Trnavu. Na vrchole celého modelového radu nájdeme verziu RC poháňanú najvýkonnejšou verziou 1.6-ky THP (175 k). Hierarchicky tesne pod ňou figuruje testovaná verzia GT so 150 koňovým „téhápéčkom“, ktorá sa rozhodne nechystá ostať v tieni svojej výkonnejšej sestry.

Vydarené spolupráca

Nemecko francúzske partnerstvo v oblasti vývoja nového agregátu vyústilo do talentovaného štvorvalca s objemom 1,6 litra a označením Turbo High Pressure (THP). Motor je preplňovaný jedným turbodúchadlom typu Twin Scroll. Jeho trik spočíva v rozdelení výfukového kanálu medzi motorom a turbom na dve polovice – jednou časťou prichádzajú výfukové plyny z 1. a 4. valca, druhou z 2. a 3. Vďaka tomu dokáže minimalizovať turbodieru a zrýchliť reakcie motora na plyn.

Výkon 150 koní určite zaujme, pozornosť si však v tomto prípade zaslúži skôr krútiaci moment. Ten prepožičiava pohonnej jednotke doslova naftový ťah – motor servíruje 240 Nm už pri 1400 ot./min! A to za volantom auta skutočne spoznáte. Mamutiu silu malého leva si zamilujete po prvých rozjazdoch a budete sa tešiť na každú križovatku, z ktorej sa budete môcť rozbehnúť. Ambiciózny Peugeot to celé okoreňuje príjemne sýtou zvukovou kulisou.

Silný motor a široké spektrum použiteľných otáčok odsunuli šesťstupňovú prevodovku bokom a auto si bohato vystačí s päťkvaltom. Vzhľadom na športovejšie ambície „gétéčka“ by mohol poskytovať presnejšie radenie s menej gumeným charakterom. Jednotka a trojka si občas liezli do kapusty.

Svoj všestranný charakter dokazuje pohonná jednotka aj pri spotrebe. S ľahkou nohou sme jazdili za 8 litrov na 100 km. Ak sme však na 207-ičku pritlačili a chceli zistiť, čo sa v nej skutočne skrýva, vyšlo nás to na vyše 11 litrov.

V interiéri

Stupeň výbavy GT v sebe zahŕňa prvky luxusu a komfortu, na ktoré sme zvyknutí skôr pri autách vyšších kategórií. Príplatkové vyhrievané sedadlá poskytujú pohodlné a zároveň pevné usadenie, o pohodlie sa stará dvojzónová klimatizácia a nebo nad hlavou vám čiastočne sprostredkuje panoramatická strecha. Ostrejší charakter dáva 207 najavo hliníkovými pedálmi, hliníkovou hlavicou radiacej páky a chrómovaným orámovaním budíkov. Hliníkovým prevedením sa môže pochváliť aj páka ručnej brzdy.

Z pohľadu vodiča a spolujazdca je interiér Peugeotu priestranný a disponuje bohatou ponukou odkladacích priestorov na drobnosti i väčšie predmety. Za menej ergonomické riešenie možno označiť ovládanie vyhrievania sedadiel, ktoré je ukryté na vonkajšom boku sedadla. Kľučky dverí sú umiestnené až tesne pri palubnej doske a budete sa za nimi musieť trochu neprirodzene načahovať. S priestorom na zadných sedadlách je to už o chlp horšie. Priestoru na kolená a hlavu si ani 180 cm vysoký cestujúci veľmi neužije.

Záver

Prijemné auto s moderným a vydareným agregátom pod kapotou. GT-čko má oproti štandardným 207-ičkám tvrdšie naladenie podvozku a odkláňa sa tak od typického francúzskeho komfortu smerom k lepšej stabilite a menším náklonom.

Za plne vybavený Peugeot 207 si zaplatíte okolo sedemstotisíc korún a to už bohužiaľ nie je typická suma pre „béčkový“ segment.

 

Cena základného modelu Peugeot 207 GT 1.6 THP: 687.000 Sk

Cena testovaného modelu: 704.000 Sk

Sériová výbava:
predné a bočné airbagy, záclonkové airbagy vpredu/vzadu, ABS + AFU + automatické rozsvecovanie výstražných svetiel, ESP, hliníkové disky Hockenheime 17“, predný nárazník Sport s chrómovanou mriežkou, panoramatická strecha, statické stranové svetlomety + halogénové svetlomety, polokožené sedadlá, hliníkové pedále a radiaca páka, automatická dvojzónová klimatizácia, snímač tlaku v pneumatikách, zadný parkovací asistent, dažďový a svetelný snímač, vonkajšie elektricky nastaviteľné, sklápateľné a vyhrievané spätné zrkadlá, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, elektricky ovládané okná, hmlovky, chrómovaná koncovka výfuku, palubný počítač, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca, variabilný posilňovač riadenia, trojramenný volant nastaviteľný výškovo i osovo, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním a alarmom, autorádio s CD a MP3 + 6 repro

Príplatková výbava:
predné vyhrievané sedadlá (5.000 Sk), metalický lak (12.000 Sk),

Technické údaje

Motor: radový preplňovaný štvorvalec, kvapalinou chladený, zdvihový objem 1598 ccm, maximálny výkon 110 kW (150 k) pri 5800 ot./min, najvyšší krútiaci moment 240 Nm pri 1400 ot./min

Priemerná spotreba (mesto/mimo/kom­bi): 9,3/5,6/7,0 litra na 100 km

Prevodovka: päťstupňová manuálna

Podvozok: vpredu nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu McPherson, vzadu vlečené ramená spojené torzne pružnou priečkou, vinuté pružiny vpredu i vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu i vzadu

Brzdy: kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, ABS, ESP

Karoséria: trojdverový hatchback, 4030 × 1748 × 1470 mm (DxŠxV), rázvor osí kolies 2540 mm, pohotovostná hmotnosť 1356 kg (vrátane vodiča), celková hmotnosť 1700 kg, objem batožinového priestoru 270/923 litrov, objem palivovej nádrže 50 litrov

Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h za 8,1 s

Maximálna rýchlosť: 210 km/h

debata chyba
Články podľa značiek