Test: Subaru Impreza

Snom každého automobilového nadšenca je Subaru Impreza. Nie pre jeho krásu, ale pre jeho vlastnosti. Záujmom nášho testu bola Subaru Impreza 2,0 pro:sport:line.

22.05.2006 08:10
Subaru Impreza pro:sports:line Foto:
Subaru Impreza pro:sports:line
debata

Modely WRX aj STi pozná každý kto čo len trocha pričuchol ku krásam športovej jazdy. Práve spomínané modely totiž otvárajú pocitovú bránu jazdcov rely. Niet azda ani jediného nadšenca rýchlej jazdy, ktorý by nepoznal výhody stáleho pohonu 4×4. Importér Subaru sa rozhodol potešiť všetkých fanúšikov automobilky špeciálnou sériou pro:sport:line.

Šteklivý bodykit

Dizajn novej generácie kráča presne v šľapajach predchádzajúcej, zmenou prešla len predná časť konkrétne maska chladiča spolu so svetlometmi, ktorá sa prispôsobila novému, korporátnemu dizajnu. Pro:sports:line pridáva ešte bodykit v štýle WRX, čo znamená oplzlo rozšírené blatníky, športové nárazníky a neodmysliteľné eloxované hliníkové disky kolies.

Silný motor pod kapotou veští predný nárazník s rozmerných chladiacim otvorom a bočnými odvetrávacími otvormi, naopak absenciu turbodúchadla pod kapotou si uvedomíte až pri pohľade na kapotu kde chýba nasávanie vzduchu pre intercooler.

Boxer – ako inak

Ortodoxne štvorvalcový motor typu Boxer však sľubuje napriek atmosférickému nasávaniu slušný výkon 118 kW (160 k) doplnený maximálnym krútiacim momentom 186 Nm. V praxi to znamená slušné zrýchlenie aj pružnosť motora. Auto napreduje energicky, športovo založený vodič okamžite dráždi vysokootáčkovú erotogénnu zónu za hranicou 7000 ot/min.

Odmenou mu je dokonalý zážitok jazdy a perfektné jazdné vlastnosti najmä na šotolinových úsekoch. Impreza pro&:sports:line sa nebráni ani hrubému zrnu v podobe kontrolovaných powerslidov, či ostrejšej výmene zákrut. Vydráždiť automobil možno celkom jednoducho pridávanie a citlivé uberanie plynu vás prenesie do nirvány, naopak pekelne vám v niektorých chvíľach bude chýbať turbo, aj priemerná spotreba v prípade športových výkonov spôsobuje depresiu.

Impreza totiž až bolestne presne kopírovala priemernú spotrebu udávanú výrobcom, v meste ani pri uvedomelej jazde málokedy dostanete pod hranicu jedenástich litrov, zachrániť vás môže jedine uvoľnený mimomestský cyklus.

Svet Subaru

Subaru je však z iného sveta, v ktorom vládnu predovšetkým kilowatty a nie dizajn. To platí aj pre interiér, ktorý jednoducho poskytne len to čo treba, nič viac nič menej. Mierne sparťanská stredová konzola, aj prísne účelový prístrojový panel sú toho dôkazom Nájdete tu však automatickú klimatizáciu, či elektrifikáciu všetkých dôležitých funkcií. Filozofiu jednoduchosti dodržiavajú aj sedadlá, pochváliť možno aspoň stredovú lakťovú opierku, či štýlovú hlavicu radiacej páky.

Kufor ponúka slušný objem 400 litrov dopláca však na eleganciu sedanu v podobe menšieho nakladacieho otvoru, prekvapilo nás aj absentujúce čalúnenie veka.

Subaru má svoje pevné miesto v sieni kultových vozidiel mnohým ponúka únik do sveta jazdného perfektcionalizmu, na druhej strane práve táto vlastnosť stojí predovšetkým na čerpacej stanici majiteľa nemalé prostriedky. Pro:sports:line láka predovšetkým cenou, a tá je mimoriadne prijateľná, všetky ostatné priority ostávajú zachované. Je to proste Subaru.

Cena základného modelu: Subaru Impreza pro:sport:line: 789.990 Sk
Cena testovaného vozidla:  789.990 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBD, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo nastaviteľný volant, automatická klimatizácia, hliníkové disky kolies, športová koncovka výfuku kožou potiahnutý volant, xenónové výbojky.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
žiadne
Technické údaje
Motor: Plochý štvorvalcový zážihový motor typu Boxer, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod 2×DOHC, zdvihový objem valcov 1994 cm3, maximálny výkon 118 kW (160 k) pri 6400 ot/min, maximálny krútiaci moment 186 Nm pri 3200 ot/min

Priemerná spotreba: 11,0 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon všetkých kolies prostredníctvom viskóznej spojky.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu viacprvková zadná náprava typu Multi-link, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy: ** vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, rozdeľovanie brzdnej sily EBD, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.
Karoséria:
štvordverový sedan nižšej strednej triedy, DxŠxV 4465×1695×1485 mm, rázvor osí kolies 2525 mm, pohotovostná hmotnosť 1355 kg, celková hmotnosť 1820 kg, Objem batožinového priestoru 400 litrov. ** Zrýchlenie:

z 0 – 100 km/h : 11,6 s
Maximálna rýchlosť: 191 km/ h

debata chyba
Články podľa značiek