TEST: Audi A3 1,9 TDI AttractionŠetrenie s noblesou

Výrazný prienik imidžových automobilov do kompaktnej triedy priniesla práve predchádzajúca generácia Audi A3, potvrdením úspechu je aj druhá generácia, ktorá sa predstavila na jeseň v roku 2003. Prémiový charakter potvrdil aj redakčný test Audi A3 1,9 TDI Attraction.

08.03.2005 14:24
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Optické zoznámenie s modelom Audi A3 je pomerne rýchle. Dizajnéri totiž vsadili na atraktívnu jednoduchosť, vďaka ktorej je „á-trojka“ obľúbená o tak u žien, ako aj mužov. Kým nežné pokolenie ocení bacuľaté tvary, mužská časť fanúšikov objaví v dvojdielnej maske chladiča začínajúce prispôsobenie sa novej dizajnérskej línie ingolstadskej automobilky.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Z estetického hľadiska peknú trojdverovú karosériu diskvalifikuje menia variabilita. Aj napriek tomu si Audi A3 nachádza dostatok fanúšikov aj na našom silne päťdverovo orientovanom trhu.

Priestorové pomery interiéru spĺňajú vďaka rázvoru osí kolies 2580 mm nároky na priestor s dostatočnou rezervou aj na zadných sedadlách. Štyri dospelé osoby absolvujú na zadných sedadlách aj dlhšiu cestu, jediným ústupkom komfortu je ťažšie nastupovanie.

Batožinový priestor ponúka 350 litrov objemu, čo je v danej triede slušný priemer, mladej dvojici bohato postačí aj na dovolenkové balenie. Praktickými záležitosťami sú aj sieťka v batožinovom priestore pre mnohé drobnosti, ktoré radi v batožinovom priestore kopírujú zákruty, a zásuvka na 12 voltov

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Prestíž automobilky je cítiť za volantom. Použité materiály, kvalita výroby a prvky z modelu TT (kruhové výduchy kúrenia, madlá na stredovej konzole) tento dojem iba umocňujú. Mozaiku kvality dotvára aj prevodová páka s pravítkovo presnými dráhami radenia.

V spolupráci s výborným podvozkom ponúka Audi A3 ponúka skúseným jazdcom radovánky v každej zákrute, na druhej strane uhádnutý kompromis nastavenia podvozku ulahodí aj komfortne založeným vodičom.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pod kapotou sa nachádzala základná vznetová motorizácia. Známy 1,9 litrový agregát so systémom vstrekovania čerpadlo-dýza s výkonom 77 kW (105 k) a asistenciou maximálneho krútiaceho momentu 250 Nm ponúka ideálnu kombináciu jazdnej dynamiky a ekonomiky. Polovičným rozdelením športovej a ekonomickej jazdy sme dosiahli priemernú spotrebu 6,4 litra na 100 kilometrov, ktorá je až extrémnym lákadlom v porovnaní s benzínovou pohonnou jednotkou.

Pritom Audi A3 1,9 TDI sa dynamickými parametrami prekonáva základný benzínový motor 1,6. Zrýchlenie z 0–100 km/h za 11,4 sekundy je lepšie o 0,5 sekundy, rovnako aj maximálna rýchlosť 187 km/h je o 3 km/h vyššia.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Verzia Attraction poskytuje zákazníkom už v základe šesť airbagov, ABS + EBV, plnú elektrifikáciu všetkých funkcií a taktiež aj elektronickú klimatizáciu. Cena za takto vybavený automobil (884.400 Sk) zrkadlí imidžové zaradenie Audi A3. Podobne aj zoznam príplatkového vybavenia za 134.000 Sk je dôkazom uspokojenia túžby po individualite. Jediné faux-paux je kazetový prehrávač, inak výbornej audiosústavy Chorus.

Audi A3 1,9 TDI je silným imidžový produkt s unisexuálnym charakterom, pre individualistov so silným sklonom pre vychutnávanie exkluzivity všedných dní. S motorom 1,9 TDI má nesporný talent pre šetrenie.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Audi A3 1,9 TDI Attraction: 884.400 Sk
Cena testovaného vozidla:  1.017­.000 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, ABS+ EBV, posilňovač riadenia s degresívnym účinkom, elektrické ovládanie predných okien a zrkadiel, elektronická klimatizácia, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo a osovo nastaviteľný volant
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Meta­lický lak s perleťovým efektom: 22.300 Sk, Koberčeky vpredu aj vzadu 1.800 Sk, Stabilizačný systém ESP 24.700 Sk, Výškovo nastaviteľné predné sedadlá: 3700 Sk, Držiak pohárov: 700 Sk, Stredová opierka rúk vpredu: 5.500 Sk, Hliníkové disky kolies 16×6,5 18.500 Sk, Volant, radiaca páka v koži: 8.500 Sk, Odkladacie zásuvky, 12 Voltová zástrčka 8.500 Sk, Vyhrievané predné sedadlá: 14.800 Sk Rádio Chorus 23.600 Sk

Technické údaje:

Motor:  Radový štvorvalcový vznetový vodou chladený motor s priamym vstrekovaním paliva typu čerpadlo dýza, prepĺňanie turbodúchadlom, dvojventilová technika, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 1896 cm3, maximálny výkon 77 kW (105 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 250 Nm pri 1750 ot/min

Priemerná spotreba: 6,4 litra/100 km****Prevodov­ka:  päťstupňo­vá manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesáPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu štvorprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu,Brzdy:  v­predu aj vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, stabilizačný systém ESPKaroséria:  Troj­dverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4205×1765×1420 mm, rázvor osí kolies 2580 mm, pohotovostná hmotnosť 1295 kg, celková hmotnosť 1855 kg, Objem batožinového priestoru 350/1100 litrov,


Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 11, 4s

Maximálna rýchlosť:  187 km/h 

debata chyba
Články podľa značiek