TEST: Chrysler 300 C 2,7 V6Na veľkosti záleží

Zvláštnou kastou štvorkolesového sveta sú práve americké automobily. Jednoducho navzdory celému svetu sa takmer nikdy neprispôsobili vkusu iného kontinentu, v dôsledku čoho mnohí z typických Američanov upadli do dizajnérskej apatie. Svitanie na lepšie časy ukázala až nová generácia automobilov Chrysler 300 C. Testovali sme ju so základným motorom 2,7 V6.

08.03.2005 15:15
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Recept na znovuzrodenie bol celkom jednoduchý – návrat k tradičným proporciám. Celkovú dĺžku (5015 mm)a šírku vozidla (1882 mm) umocňuje nízky bočný profil skiel. Auto si pri pohľade spredu vynúti rešpekt, daný dojem iba umocňujú xenónové výbojky stretávacích svetiel. Maska chladiča s bohatou aplikáciou chrómu posúva 300 C do luxusnej sféry. Chróm nechýba ani na prednom, či zadnom nárazníku, alebo na bočných lištách či masívnych kľučkách.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Robustnosť prezrádzajú aj samotné dvere, či disky kolies z ľahkých zliatin rozmeru 18“ s pneu 225/55 R18. Interiér víta rovnako ako exteriér veľkorysími pomermi. Za volantom sa vodič cíti uvoľnene, rozmerný volant s ovládaním audiosústavy a palubného počítača opäť pripomenie zaoceánske dimenzie.

Prehľadné usporiadanie prístrojovej dosky má v noci efektné podsvietenie, ľavá ovládacia páčka pod volantom pochádza z regálov Mercedesu, čo znamená, že slúži na ovládanie stieračov i stretávacích/di­aľkových respektíve smerových svetiel.

Podobne aj stredová konzola ponúka prehľadné usporiadanie. v spodnej časti je dvojzónová klimatizácia, audiosystém a na vrchole trónia analógové hodinky v štýle Bentley. Priestor v lakťovej opierke patrí do kategórie XXL.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Predné, komfortne orientované sedadlá ponúkajú slabšiu bočnú oporu. Naopak cestujúci na zadných sedadlách si užívajú priestorové pomery luxusnej triedy. Nechýba ani rozmerná lakťová opierka.

Pod kapotou sa udomácnil základný šesťvalcový motor. Označenie základný je celkom netradičné keďže sa jedná o šesťvalec s výkonom 193 koní (142 kW) s maximálnym krútiacim momentom 258 Nm. Ten má do činenia s s pohotovostnou hmotnosťou 1680 kilogramov, čo má na svedomí slabšiu dynamiku vozidla.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Zrýchlenie z 0–100 km/h za 11,2 sekundy a maximálna rýchlosť 190 km/h sú hodnotami, ktoré zvláda aj väčšina menších automobilov s výrazne nižším objemom motora. V tomto smere by sa Chrysleru 300 C zišla päťstupňová automatická prevodovka miesto štvorstupňovej s dlhým sprevodovaním.

Ak však vodič upustí od ťažkej nohy, odmenou mu je plavná jazda, americky povedané cruising. Jeho sekundárnou výhodou je aj zostup priemernej spotreby do civilného pásma, na konci testu sme sa ustálili na 13,8 litroch na 100 kilometrov.

Podvozok je dedičstvom z predchádzajúcej generácie, čo má za následok pomerne neutrálne jazdné vlastnosti, pri vlhkej vozovke je vítaná asistencia stabilizačného systému ESP, ktorý je v prípade modelu 300 C nevypínateľný.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Chrysler 300 C však myslí na bezpečnosť, komfort, takže už základné vybavenie ponúka 6 airbagov, ABS, ESP, klimatizáciu a kompletnú elektrifikáciu. Pochváliť možno aj príjemnú základnú cenu 1.516.800 Sk, ktorú sme obohatili o kožené poťahy a drevenú aplikáciu, čím základná cena nabobtnala o takmer 100 tisíc korún.

Chrysler 300 C je typickým Američanom – veľkorysý, majestátny, komfortný a milo ťažkopádny. Ak tento štýl milujete, nie je čo riešiť.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Chrysler 300 C 2,7 V6: 1.516.800 Sk
Cena testovaného vozidla:  1.608­.180 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné a hlavové airbagy, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém ASR/TCS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, stabilizačný systém ESP, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, elektricky nastaviteľný volant, tempomat, automatická klimatizácia, elektrochromatické spätné zrkadlo, parkovací asistent, multifunkčný volant, pamäť sedadla vodiča, elektricky vyhrievané sedadlo vodiča a spolujazdca Audiosystém – Rádio AM,FM / RDS / CD, MP3 / 6× CD menič.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Inte­riér – kožené čalúnenie „ROYALE LEATHER“ : 75.780 Sk, Obloženie interiéru a riadiacej páky aplikáciou ušľachtilého dreva – Genuine California Walnut: 15.600 Sk

Technické údaje:

Motor:  šesťval­cový zážihový motor do V, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, ventilový rozvod 2×DOHC, zdvihový objem valcov 2736 cm3, maximálny výkon 142 kW (193 k) pri 6400 ot/min, maximálny krútiaci moment 258 Nm pri 4000 ot/min

Priemerná spotreba: 13,8 litra/100 kmPrevodovka:  štvor­stupňová automatická prevodovka, pohon zadných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesáPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies na dvojitých lichobežníkových ramenách, vzadu viacprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.Brzdy:  vpr­edu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS s rozdeľovačom brzdnej sily, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESPKaroséria:  štvor­dverová limuzína, DxŠxV 5015×1882×1475 mm, rázvor osí kolies 3050 mm, pohotovostná hmotnosť 1680 kg, Objem batožinového priestoru 442 litrov
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 11,2 s
Maximálna rýchlosť:  190 km/h

debata chyba
Články podľa značiek