TEST: Citroen C2 1.1 PackStatočné srdce

Troj a dvojdverové automobily sa na slovenskom trhu presadzujú skutočne ťažko, kedže väčšina automobilov jednoducho spravidla uspokojuje rodinu. Na druhej strane neskrývaný šarm trojdverovej karosérie skutočne láka mnohých. Svet protikladov predstavuje aj Citroen C2. Testovali sme ho so základnýmm motorom 1,1.

08.03.2005 15:24
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Vábiť dizajnom „cé-dvojka“ skutočne vie, ostré hrany v kombinácii s vydutými blatníkmi sú natoľko prirodzené, že pozorovateľ vníma trojdverovú karosériu až na druhý pohľad. Naopak zvislá zadná časť nevie skryť krátku karosériu. Základná verzia sa iadentifikuje nelakovanými nárazníkmi pričom predný, ho podľa nýášho názoru ani veľmi napotrebuje a zadný je lakovaná na spodku, čo je celkom efektné.

Necelých 3,7 metra dĺžky je jednoznančný tromfom v meste, parkovanie je v kombinácii súčinným posiľňovačom riadenia doslova hračkou. Skromný batožiný priestor s objemom 193 litrov je druhou stránkou mince. Na obranu treba uviesť celkom jednoduchý systém sklápania posuvných sedadiel umožňuje nadštandartné využitie vnútorného priestoru, v závisloti od účelu a reálneho využitia miest na sedenie. V prípade obsadenia dvoma osobami sa tak núka až 879 litrov využiteľného priestoru.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Vopdič aj spolujazdec majú vpredu dostatok miesta na sedenie, v tomto smere je citeľná konštrukčná príbuznosť s väčším modelom C3. Najmä ak palubná doska je takmer kompletne prevzatá zo spomínaného modelu. Opäť môžeme pochváliť čiernu farbu plastov, ktoré predsalen vyžarujú vyššiu kvalitu.

Verzia Pack sa od v jeseni testovanej „vétéerky“ líši najmä sedadlami. Tým nemožno uprieť oživenie interiéru vďaka sýtooranžovej farbe, na druhej strane núkajú oveľa menej bočnoej opory, čo však uvítajú najmä objemenejšie osoby. Na zadných sedadlách sa na kratšie aj stredné vzdialenosti odvezú aj dve dospelé osoby.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Ergonómii niet čo vytknúť, namiesto praktického šuflíka sa v stredovej konzole nachádza odkladací priestor. Schránka pred spolujazdcom opäť núka viac než dostatočný priestor pre všetky „nevyhnutnosti“.

Jednotkou mono ohodnotiť bezpečnostné vybavenie. Dvojica frontálnych a bočných airbagov v základnej výbave verzie Pack je živým dôkazom bezpečnosti dnešných malých automobilov, absentovalo ABS, dá sa však objednať za 21.500 Sk a my to odporúčame, i keď podvozok C2 je vyzretý a vzhľadom na krátky rázvor núka výborné jazdné vlastnosti.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pod kapotou bojoval o priazeň základný benénový motor s objemom 1,1 litra a výkonom 44 kW (60 k). S krútiacim momentom 94 Nm preukazoval celkom uspokojívú služby, svižno s ním možno jazdiť len za asistencie vysokých otáčok, akceleráciu na 100 km/h zvládol za rovných 16 sekúnd a ručička tachometra sa ustálila na 160 km/h. Na druhej strane cieľovou klientelou určite nie sú výkonovo nároční vodiči.

Tých kľudnejších odmení aj priemernou spotrebou 6,5 litra, ktorú sme dosiahli v zimnej prevádzke, Ďalším benefitom je aj najnižšia poistná sadzba.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Celkovo možno uztavoriť hodnotenie s dvojakým výsledkom. Citroen C2 je v kombinácii s motorom 1,1 dobrým spoločníkom, dizajnom doslova láka váhajúcich na druhej strane jeho len dvojdverová karoséria má svoje zákonité nevýhody. S tými sa však už aj na Slovensku kamaráti čoraz viac ľudí.

Cena základného modelu:  Citroen C2 1,1 Pack: 374.900 Sk
Cena testovaného vozidla:  385­.900 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, , Otáčkomer, Imobilizér, hmlovky, el. nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, ukazovateľ servisných intervalov.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Meta­líza – 11 000 Sk

Technické údaje:

Motor:  radový, vodou chladený zážihový štvorvalec s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová hlava valcov, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 1124 ccm, maximálny výkon 44 kW (60k) pri 5500 ot/min, maximálny krútiaci moment 94 Nm pri 3200 ot/min

Priemerná spotreba 6,5 l/100 kmPrevodovka:  päťstup­ňová mechanická prevodovka, suchá jednokotúčová spojka pohon predných koliesPodvozok:  Vpre­du nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a tlmičových vzperách typu MacPherson , vzadu vlečené ramená spojené s torzne pružnou priečkou, odpruženie vinutými pružinami, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  vpre­du kotúčové brzdy s vnútorným chladením, vzadu bubnové brzdyKaroséri­a:  Päťmiestny, trojdverový automobil, typu hatchback, DxŠxV 3662×1659×1461 mm, rázvor osí kolies 2315 mm, pohotovostná hmotnosť 991 kg, celková hmotnosť 1380 kg, Objem batožinového priestoru 193/879 litrov, palivová nádrž 41 litrov
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 16,0 s
Maximálna rýchlosť:  159 km/h

debata chyba
Články podľa značiek