TEST: Citroen C3 Pluriel 1,4 iPäť prípadov pre jedného

Modulárnu konštrukciu automobilu už predstavili mnohé automobilky, no jedine značka Citroen ju dokázala pretaviť do sériovej podoby. Pluriel je pripravený pre každý prípad použitia. My sme si ho vychutnali od rodinného až po plážové. Nech sa páči Citroen C3 Pluriel 1,4i.

08.03.2005 15:29
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Základom modelu je celkom prirodzene už podľa názvu model C3, ktorý je na slovensku predajným hitom a Pluriel s ním spoločných až 60 percent dielcov. Pri pohľade naň však je táto veta celkom neuveriteľná.

Predná časť sa totiž usmieva celkom novým spôsobom prostredníctvom dopredu potiahnutých reflektorov. Novú identitu získal aj predný nárazník. Bočná trojdverová línia získala na jedinečnosti aj prostredníctvom zásadne odlišne lakovaného oblúka. Zadná časť sa prezentuje najviac civilným spôsobom príjemným oživení sú zadné svtlá s bielym krycím sklom.

.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Interiér sa naopak prezentuje klasickým štýlom modelu C3. Jeho ovládanie je preto bezproblémové, ergonómia je veľmi dobrá. Farba exteriéru presvetľuje aj interiér vnútornej strane predných dvier, či zadnej strane predných sedadiel. Sedadlá potešili príjemným látkovým materiálom, jediným nedostatkom je ich slabšie bočné vedenie, to však vzhľadom na charakter automobilu nie je potrebné – Pluriel totiž nie je športiak. Naopak pochvalu si zaslúži priestorová ponuka, ktorá je postačujúca pre štyri osoby aj na dlhšie trasy. Spríjemniť dlhé cestovanie pomôže aj automatická klimatizácia, i keď príplatok za ňu je pomerne vysoký.

Pod kapotou sa ukrýval známy štvorvalcový motor s objemom 1,4 litra s výkonom 55 kW (75 k). S maximálnym krútiacim momentom 118 Nm/3300 ot/min poskytuje automobilu priemerné jazdné výkony vyjadrené zrýchlením z 0–100 km/h za 13,9 sekúnd a maximálnou rýchlosťou 160 km/h. S Plurielom si však možno vychutnať iné radovánky.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Citroen C3 Pluriel má totiž talent pre automobilový striptíz. Iba málokedy sa zjaví puritánsky zakrytý čiernou plátenou strechou a vytiahnutými bočnými sklami. Kultové vyzliekanie sa podobne ako u žien začína odhadzovaním zbytočného textilu v podobe postupného sťahovania plátenej strechy. Tá v konečnej polohe zakryje zadné sklo. Už v tejto konštelácii poskytuje Pluriel plnohodnotný cabriofeeling. Aj podprsenka však musí ísť raz dole a tak sa plátená strecha po pár pohyboch ukrýva na dne batožinového priestoru. Vodič má v tomto prípade dokonalý prehľad o situácii za ním. Vyvrcholením je strata akejkoľvek cudnosti v podobe odňatia strešných oblúkov. V tejto situácii ukazuje Pluriel až necudne svoj pekný interiér. Strešné oblúky možno pokojne nechť aj doma v prípade nepriazne počasia ho totiž možno zakryť na mieru šitým plátnom. Poslednou pozíciou v ktorej Pluriel pózuje je takzvaný Pick up. S vyklopeným zadným vekom možno jazdiť po pláži a vystavovať sa len tak na obdiv.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Poslednou oblasťou v ktorej Citroen C3 Pluriel poteší je cena automobilu. 564.900 Sk je na automobil typu kabriolet veľmi prijateľných. Ale čo to otrepem, veď Pluriel je hatchback, kabriolet, spider, Pick-up...... . Vyberte si.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Citroen C3 Pluriel 1,4i: 564.900 Sk
Cena testovaného vozidla:  655­.500 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, elektrický posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľné sedadlá a volant, ABS+EBV, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Pack Automatická Klimatizácia: (automatická kliamtizácia, klimatizovaná predná odkladacia schránka pred spolujazdcom, automatické predné stierače s dažďovým senzorom, filter s aktívy uhlím) 49 900 Sk,
Pack Techno: (Látkové čalúnenie 3D Apicula, výškovao nastaviteľné sedadlo spolujazdca, palstový kryt operadla prednýchsedadiel lakovaný vo farbe karosérie, obojstranné koberčeky na predných miestach) 7900 Sk
Metalíza: 11.000 Sk
Autorádio s CD, RDS ovládaním na volante a repro 15 900 Sk

Technické údaje:

Motor:  Radový štvorvalcový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, trojventilová technika, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 1360 cm3, maximálny výkon 55 kW (75 k) pri 5400 ot/min, maximálny krútiaci moment 118 Nm pri 3300 ot/min
Priemerná spotreba počas testu: 7,5 l/100 kmPrevodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojkaPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies vpredu vzperách MacPherson, odpruženie vzadu kľuková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu,Brzdy:  v­predu kotúčové brzdy, vzadu bubnové brzdyKaroséri­a:  Dvojdvero­vá modulárna limuzína, DxŠxV 3934×1700×1563 mm, rázvor osí kolies 2460 mm, pohotovostná hmotnosť 1211 kg, celková hmotnosť 1506 kg, Objem batožinového priestoru 266/850 litrov,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 13,9 s
Maximálna rýchlosť:  164 km/h

debata chyba
Články podľa značiek