TEST: Ford Focus C-Max 1,6 TDCi Trend:Vitamíny pre rodinu

Rodinný formát automobilu rezonuje v predajných štatistikách stále viac, pričom zákazníkov z roka na rok pribúda. Ford sa do danej automobilovej triedy prihlásil až minulý rok modelom C-Max. My sme pozbierali prvé skúsenosti Fordom Focus C-Max 1,6 TDCi Trend

08.03.2005 15:47
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Už v úvode spomenuté mierne omeškanie príchodu Focusu C-Max vôbec neuškodilo. Už pri prvom vizuálnom kontakte celkom úspešne skrýva tvar karosérie. V triede vanov pôsobí uhladene, pokojne ho možno nazvať aj najkrajším vanom. Nenadarmo sa pýši titulom Auto Roka 2004 na Slovensku.

Pri pohľade spredu sa usmieva prednými svetlometmi a typickou lichobežníkovou maskou chladiča. Príbuznosť s modelom Focus je zrejmá na prvý pohľad, no aj napriek tomu má C-Max vlastnú identitu. Bočnú líniu charakterizuje malé trojuholníkové bočné okienko vpredu (typické pre danú triedu automobilov) a jemne zvažujúca sa bočná línia, ktorá v zadnej časti úspešne maskuje výšku vozidla.

Pri pohľade zozadu tak C-Max vytvára dojem automobilu typu Kombi. Potešil aj zdanlivo celkom nepodstatný detail. Okrasné puklice vydareným dizajnom pôsobili pri pohľade z diaľky ako hliníkové disky kolies.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pochváliť treba aj interiér. Volant s akurátnym priemerom a koženým poťahom, prehľadné prístroje, jasne koncipovaná stredová konzola, ideálne umiestnenie páky radenia na stredovej konzole vytvárajú celkovú pohodu cestovanie. Aj zdanlivo jednoducho kontúrované sedadlá sú mimoriadne pohodlné tak na dlhých, ako aj krátkych mestských tratiach.

Dvojica cestujúcich vzadu si taktiež nájde maximum pohodlia, operadlo stredného sedadla možno v danom prípade použiť ako stolík, či držiak na nápoje. Trojica cestujúcich na zadnom sedadle vydrží aj dlhšie trate, trojica detí má miesto aj na hranie sa. Variácií usporiadania je niekoľko Focus C-Max je schopný a ochotný prispôsobiť sa akejkoľvek požiadavke.

Ako sa na správny van patrí nechýbajú ani odkladacie priestory. Začať možno priestrannou odkladacou schránkou pred spolujazdcom, pokračovať možno schránkou na palubnej doske, odkladacími priestormi vo dverách, v stredovej konzole medzi prednými sedadlami, či skrytom priestore v podlahe pred zadnými sedadlami.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Objem batožinového priestoru 550 litrov, s veľkou úložnou plochou dáva jasnú odpoveď na dôvod obľúbenosti tejto kategórie, maximálne je k dispozícii 1620 litrov, čo je už slušná úložná plocha aj na prepravu skutočne objemných predmetov.

Pod kapotou sa nachádzal moderný turbodieselový motor s objemom 1,6 litra s výkonom 80 kW (109 k). Maximálny krútiaci moment 240 Nm pri 1750 ot/min, môže riadiaca jednotka zvýšiť o ďalších 20 Nm pri takzvanom „overbooste“. V praxi to znamená, že riadiaca jednotka krátkodobo zvyšuje prepĺňací tlak turbodúchadla, čím sa zvyšuje aj krútiaci moment motora.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

V praxi sa motor ukázal vo výbornom svetle, možno s ním jazdiť vyslovene dynamicky už od 2000 ot/min až po hranicu (na diesel neuveriteľných) maximálnych otáčok 5000/min, kedy sa rozsvieti aj kontrolka preradenia. Na stokilometrovú rýchlosť sa rozbehne za 11,3 sekundy a na diaľnici plynulo zrýchľuje až po hranicu 185 km/h.

To všetko za prijateľných 7,2 litra na sto kilometrov pri rezkej dynamickej jazde tak v meste ako aj na diaľnici. Kľudnejšie povahy nebudú mať problém jazdiť za 5,5 litra na sto kilometrov. Dynamickú jazdu podporuje aj bezchybný podvozok s presne vypočitateľnými reakciami a s uhádnutým nastavením s ohľadom na komfort aj tuhosť podvozka.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Konečné hodnotenie je veľmi pozitívne. Najmä ak si uvedomíme základnú cenu Focusu C-Max – 599.000 Sk. Cena nášho testovacieho vozidla činila 824.000 Sk, protihodnotou je však priestranný, úsporný, kompletne vybavený automobil. Ak si ho objednáte vo verzii N1 čaká Focus C-Max 1,6 TDCi Trend za neuveriteľných 660.000 Sk a tomu sa už takmer nedá odolať

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Ford Focus 1,6 TDCi Trend: 779.000 Sk
Cena testovaného vozidla:  824­.000 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, ABS + EBD, manuálna klimatizácia, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlá a volant, kožou obšitý volant, palubný počítač
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Meta­lický lak 14 000 Sk, Predné svetlá do hmly 6300 Sk, Vyhrievané čelné sklo Quickclear 9500 Sk, Bezpečnostný balík (dvojité centrálne zamykanie s ovládaním na kľúči a priestorový alarm 15 200 Sk

Technické údaje:

Motor:  Radový štvorvalcový vznetový motor, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva typu Common Rail, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1560 cm3, maximálny výkon 80 kW (109 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 240 Nm pri 1750 ot/min, overboost 260 Nm

Priemerná spotreba: 7,2 litra/100 kmPrevodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesáPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu viacprvková zadná náprav Control Blade, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu,Brzdy:  v­predu aj vzadu kotúčové brzdy vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBDKaroséria:  Päťdve­rový kompaktný van, DxŠxV 4335×1825×1560 mm, rázvor osí kolies 2640 mm, pohotovostná hmotnosť 1390 kg, celková hmotnosť 1920 kg, Objem batožinového priestoru 550/1620 litrov,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 11,3 s
Maximálna rýchlosť:  185 km/h

debata chyba
Články podľa značiek