TEST: Honda Accord 2,4 Executive - Európsky samurai

Automobily značky Honda si odjakživa získavali fanúšikov nefalšovanou športovosťou, ktorá sa zásadne zakusla nielen do motorov, ale aj dizajnu. Príchuť dynamiky zabalenej do elegantných kriviek sme si vychutnali plným dúškom, spoločnosť nám robila Honda Accord 2,4 Executive.

08.03.2005 16:08
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Ak by sa udeľovali ceny za čistotu dizajnu prvé miesto by v strednej triede nepochybne patrilo aktuálnej generácii Hondy Accord. Azda jediný výraznejší prelis kapoty nadväzuje na päťuholníkovú masku chladiča s dominantným chrómavým logom

Naopak jemný prelis pretínajúci stred kapoty šikovne ukrýva zdravú agresivitu. Oči vychutnajú chrómované kľučky dvier, nulovú špáru lícovania podobne ako elegantné zadné reflektory. Bočné smerovky ukryté v spätných sedadlách kopírujú aktuálny trend, ich citlivé spracovanie zaslúži obdiv.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Zadné skupinové svetlá nepodľahli aktuálnej čírej móde, ich úzky tvar má štipľavý podtón dynamiky. Genetiku športových tvarov Accord vôbec nezapiera, a budúceho majiteľa jednoducho vyprovokuje k športovej jazde.

Interiér pokročil taktiež o generáciu dopredu. Prístrojový panel sa rozsvecuje až po otočení kľúčikom, vodičovi sa zjavia prehľadné a veľmi ľahko čitateľné stupnice prístrojov. Volant s uhádnutým priemerom a jemným koženým poťahom sadne do ruky ihneď, multifunkčné tlačidlá slúžia na ovládanie audioaparutúru a tempomat.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Stredová konzola obložená kvalitnou imitáciou antracitu sa pochváli dvojzónovou klimatizáciou a kvalitnou audioaparatúrou šitou na mieru pre Accord. Testovaný exemplár obsahoval aj CD menič na 6 CD. Predné sedadlá ponúkajú vynikajúce bočné vedenie za akýchkoľvek jazdných podmienok, v meste, na diaľnici, pri športových radovánkach

Tie zabezpečuje vybičovaný štvorvalec s objemom 2,4 litra. Ponúka výkon 140 kW, teda rovných 190 koní. 223 Nm má k dispozícii pri 4500 ot/min. Spomenuté hodnoty výborne spolupracujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s krátkymi, presnými dráhami radenia. Takto zladeným prvkom neodolá ani dôchodca a jazda s Accordom je jednoducho dynamická.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Temperament sa naplno ukáže v zákrutách. Accord totiž ponúka jeden z najlepšie vyladených podvozkov s predným pohonom. Zložitejšiu konštrukciu závesov kolies potvrdzujú vysoké rýchlosti v zákrutách, ktoré posúvajú ego a pud sebazáchovy ďaleko za hranicu odvahy bežných vodičov. I preto sme ocenili stabilizačný systém skrývajúci sa tentokrát pod skratkou VSA.

Šprintérske kvality preukáže Accord aj pri súboji so športiakmi – 7,8 sekúnd na 100 km/h je údaj mnohých automobilov s imidžovou nálepkou GTI. Na diaľnici takisto potrápite hodnotou 227 km/h nejednu „raketu“. Športovej dynamike si prispôsobené aj brzdy ich účinnosť je taktiež predmetom spokojnosti.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Na výbornú dopadla aj priemerná spotreba paliva. Na konci testu sa ustálila na 9,4 litroch, čo je vzhľadom a ponúkanú a zároveň aj využitú dynamiku viac než priaznivá hodnota.

Automobily typu sedan obľubujú najmä vodiči v strednom veku, no dizajn, jazdné vlastnosti umocnené tuhosťou karosérie prejavujúcou sa bezchybným zvukom pri zatváraní dvier. Ideálny kompromis medzi komfortom a športom je natoľko vyvážený, že cenu 1. 159. 000 Sk považujeme za akciovú.

Cena základného modelu:  Honda Accord 2,4 Executive: 1.159.000 Sk
Cena testovaného vozidla:  1 159 0­00 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, okenné airbagy, dvojzónová klimatizácia, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľný volant, ABS+EBV, stabilizačný systém VSA
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla: ziadne

Technické údaje:

Motor:  radový, vodou chladený štvorvalec s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová hlava valcov, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 2354 ccm, maximálny výkon 140 kW (190k) pri 6800 ot/min, maximálny krútiaci moment 223 Nm pri 4500 ot/minPre­vodovka:  šes­ťstupňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojkaPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies na dvojitých lichobežníkových ramenách, vzadu päťprvkové zavesenie zadných kolies, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  vpre­du aj vzadu kotúčové brzdy vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS+EBV. Stabilizačný systém VSAKaroséria:  Päťmi­estna, štvordverová limuzína, DxŠxV 4665×1760×1445 mm, rázvor osí kolies 2680 mm, pohotovostná hmotnosť 1393 kg, celková hmotnosť 1920 kg, Objem batožinového priestoru 459/litrov, objem palivovej nádrže
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 7,8 s
Maximálna rýchlosť:  227 km/h

debata chyba
Články podľa značiek