TEST: Honda Jazz 1,2- Hrdý bojovník

S Hondou Jazz sme sa už v redakcii stretli. Boli sme ňou doslova nadšený, no cena za ktorú sa tento malý zázrak predáva je bohužiaľ neúprosná a dopredu ničí akýkoľvek záujem o dané vozidielko. Tento nedostatok by mala napraviť verzia Jazz 1,2 na ktorú sme sa s radosťou vrhli v rámci redakčného testu.

09.03.2005 15:06
debata
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Ešte nevychladnuté emócie oživil milý výraz nezbednej tváre s rozmernými svetlami, typickou črtou ostali aj rozmerné spätné zrkadlá. Zadnou časťou sme opäť provokovali, skupinové svetlá s čírou optikou jemne dolaďovali zvislú kontúru zadnej časti.

V interiéri sme opäť vychutnali pohodlné sedadlá a uvolnenú pozíciu za volantom. Ten mimochodom potešil uhádnutou hrúbkou venca. Rozmerné kruhové prístroje utopené v troch tubách s krycou kaplnkou by sa celkom dobre hodili na ktorýkoľvek športový automobil.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Stredová konzola s prilepenými kruhovými ovládačmi klimatizácie svedčí tiež o nekonvenčnej klientele, dvojica otvorov na nápoje je dnes už povinnou výbavou. Kolorit interiéru dopĺňa ešte krátka radiaca páka s tradične presnými dráhami radenia.

Subjektívne a aj objektívne je najsilnejšou stránkou Hondy Jazz priestorová ponuka a jej nekonečná variabilita. Je až takmer neuveriteľné, ako dokázali konštruktéri pri dĺžke auta 3,8 metra ponúknuť dostatok priestoru štyrom osobám.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Aj napriek vzpriamenejšej polohe sedenia je možné absolvovať na zadnom sedadle dlhé trate s dostatočnou dávkou komfortu. Subjektívne ponúka v tomto smere Jazz asi najviac zo všetkých malých automobilov.
br> Druhou kapitolou, v ktorej jednoznačne dominuje Jazz je variabilita priestoru. Mestské vozidlo môže rovnako prevážať štyri osoby plus 380 litrov batožiny, či dve osoby a 1323 litrov batožiny na 1,7 metrov dlhej rovnej ploche.

Takisto sa zaskvie aj dvojitým batožinovým priestorom, núdzovo si poradí aj s troma pasažiermi a jedným horským bicyklom. Poslúži teda všetkým, bez ohľadu na vek či rodinný stav.

Pod kapotou smelo bojoval štvorvalcový motor s objemom 1,2 litra. Oproti predchádzajúcemu testovaciemu vozidlu stratil dva deci objemu a v porovnaní s väčšími bratmi sa musel vzdať aj štvorventilovej techniky. Tá ustúpila systému i-DSI, ktorý označuje dvojité zapaľovanie. To umožňuje motoru už dnes s prehľadom spĺňať emisné normy EU5. Navyše motor sa vyznačuje rovnomerným priebehom krivky krútiaceho momentu.

Maximálny výkon motora je taktiež pozoruhodný 57 kW (78 k) postačuje na každodenné mestské jazdenie. Na 100 km/h sa Jazz rozbehne po 14 sekundách, maximálna rýchlosť 168 km/h si zaslúži pochvalu. Úsmev sa rozhostí na vodičovej tvári aj na čerpacej stanici, i napriek svižnému tempu a aktívneho využitiu klimatizácie si Jazz nevypýtal viac ako 6 l/100 km.

Jazdné vlastnosti sú tiež kapitolou, ktorú uzatvára Jazz na výbornú. Zákruty si možno pokojne užiť. Vyladenie podvozka akurátnym kompromisom medzi športovým a komfortným, čo pri rázvore osí kolies mm nebýva zvykom.

Konečný verdikt je opäť kontrastný Neverím, že sa do Hondy Jazz nezamilujete, no pochopím aj mierne zmrznutý úsmev pri zverejnení ceny za „jedna-dvojku“. 539 000 Sk je aj napriek kompletnej výbave predsalen veľa. Tu by pomohlo iba podlezenie hranice pol milióna korún, ktorá by pomohla aspoň opticky.

Cena základného modelu:  Honda Jazz 1,2: 539 000 Sk
Cena testovaného vozidla:  539 00­0 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, klimatizácia, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľný volant,
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla: žiadne

Technické údaje:

Motor:  radový, vodou chladený zážihový štvorvalec s nepriamym vstrekovaním paliva, dvojventilová hlava valcov, ventilový rozvod SOHC, zdvihový objem valcov 1245 ccm, maximálny výkon 57 kW (78k) pri 5700 ot/min, maximálny krútiaci moment 110 Nm pri 2800 ot/minPre­vodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných koliesPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies vpredu na priečnych trojuholníkových ramenách a tlmičových vzperách typu MacPherson , vzadu vlečené ramená s torzne pružnou priečkou, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  vpre­du kotúčové brzdy s vnútorným chladením.Karo­séria:  Päťmi­estna, päťdverová limuzína, DxŠxV 3830×1675×1525 mm, rázvor osí kolies 2450 mm, pohotovostná hmotnosť 1054 kg, celková hmotnosť 1455 kg, Objem batožinového priestoru 380/1323 litrov.
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 14 s
Maximálna rýchlosť:  168 km/h

debata chyba
Články podľa značiek