TEST: Honda Jazz 1,4 S - Jazz pre mladých

Priznám sa, Jazz nie je mojím obľúbeným hudobným štýlom. Predsa som si však daný výraz obľúbil. Automobilový trh totiž v minulom roku obohatil zaujímavý automobil. Vonkajšími líniami prekvapil, zvnútra doslova šokoval. Testovali sme Hondu Jazz 1,4 S.

09.03.2005 15:07
debata
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Japonské značky sú v mysliach mnohých zaradené medzi mimoriadne spoľahlivé, no dizajnovo striedme automobily. Na domácom trhu však mnoho japonských značiek ponúka oveľa viac typových radov než v Európe. Mimoriadne sa tam darí napríklad kategórii mini a malých automobilov. Prehustená premávka v mestských aglomeráciách prinútila mnohých racionálne zmýšľať. Výsledkom je silnejúca pozícia miniautomobilov.

Jazz je malým automobilom. Upúta na prvý pohľad. Milé predné reflektory s krátkou kapotou a rozmerným sklom jasne prezrádzajú minivanovitý charakter automobilu. Rozmerné bočné dvere sľubujú pohodlné nastupovanie a pomerne kolmá zadná časť je praktická najmä pri parkovaní. Ľúbivé bacuľaté tvary oslovia mnohých, vysloveným favoritom je Jazz najmä u žien.

Honda Jazz dokazuje aj celkovou dĺžkou 3830 mm svoj vreckový charakter. Rázvor náprav s hodnotu 2450 mm tiež nie je rekordom. Preto vás doslova milo šokujú priestorové pomery v interiéri. Vodič aj spolujazdec si užívajú rozmery automobilu o kategóriu vyššie zadný pasažieri sa tiež nebudú sťažovať na nedostatok priestoru. Priestorový zázrak má totiž jednoduchý konštrukčný dôvod. Palivová nádrž automobilu je umiestnená v strede automobilu, čím sa získal priestor najmä po zadnými sedadlami.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Vďaka danej koncepcii možno zadné sedadlá sklápať dvojako. Jedným zo spôsobov je klasické sklopenie zadného sedadla bez nutnosti demontáže opierok hlavy. Práve zásluhou voľného priestoru pod sedadlami vzniká rovná ukladacia plocha.

Druhou možnosťou je vyklopenie sedáka smerom nahor čím vznikne za prednými sedadlami priestor na uloženie väčších predmetov, napr. monitora či malej skrinky. Variabilita usporiadania je navyše násobená , delenými sedadlami.

Interiér poteší sviežimi tvarmi. Vydarená prístrojová doska s hlboko zapustenými kruhovými prístrojmi. Je prehľadná a dobre čitateľná aj v noci. Členitá stredová konzola poteší oko, zároveň ergonómii niet čo vyčítať.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Krátka prevodová páka s tradične presnými dráhami preraďovania padne do ruky podobne ako trojramenný volant s výškovou nastaviteľnosťou. Množstvo odkladacích priestorov poteší, viacúčelovým sa ukázal byť aj mobilný popolník. Pochváliť musíme aj audiosústavu len s dvoma reproduktormi a kupodivu kvalitným zvukom.

Pod krátkou prednou kapotou sa nachádzal zážihový štvorvalec s objemom 1,4 i-DSI. Technickou zvláštnosťou motora je dvojica zapaľovacích sviečok umiestnená diagonálne. Relatívne maloobjemový motor ponúka slušný výkon 61 kW (83 k) pri 5700 ot/min a maximálny krútiaci moment 119 Nm pri 2800 ot/min. Motor sa ochotne vytáča až po maximálne otáčky, pri ktorých sa prejavuje zdravým športovým zvukom.

Jazdné výkony potešia aj náročnejších užívateľov. 83 k sa prejavuje dokonca tak potentne, že nezriedka je typ spolucestujúceho na objem motora doslova prehnaný. Posledným tromfom je spotreba. Jazz-a sme preháňali najmä v meste, no čerpadlári si aj tak veľmi nezarobili. 6,2l/ 100 km bolo naozaj prekvapením.

Posledný odsek by som najradšej nepísal. Áno reč bude o cene. Antiviagrou je v tomto prípade číslica 549 500. I keď treba uznať, že výbava je až na klimatizáciu a dôležité ABS+EBD kompletná. (ABS bude od nového modelového ročníka súčasťou sériového vybavenia.) Škoda, inak by sme holdovali Jazz-u viacerí.

Cena základného modelu:  549 500 Sk
Cena testovaného vozidla:  549 50­0 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľný volant,
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  

Technické údaje:

Motor:  radový, vodou chladený zážihový štvorvalec, dvojité zapaľovanie i-DSI švorvetntilová hlava valcov, ventilový rozvod SOHC, zdvihový objem valcov 1339 ccm, maximálny výkon 61 kW (83k) pri 5700 ot/min, maximálny krútiaci moment 119 Nm pri 1600–2600 ot/minPrevodov­ka:  päťstupňo­vá manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojkaPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies vpredu na priečnych trojuholníkových ramenách a tlmičových vzperách typu MacPherson , vzadu kľuková zadná náprava vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  vpre­du kotúčové brzdy s vnútorným chladením, vzadu bubnovéKarosé­ria:  Päťmies­tna, päťdverová limuzína, DxŠxV 3830×1675×1525 mm, rázvor osí kolies 2450 mm, pohotovostná hmotnosť 1053 kg, celková hmotnosť 1470 kg, Objem batožinového priestoru 380/1323 litrov,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 12 s
Maximálna rýchlosť:  170 km/h

debata chyba
Články podľa značiek