TEST: Kia Picanto 1,0 LX - Mesto aj vidiek

Filozofia malých automobilov je jasná. Za málo peňazí ponúknuť motoristom to, čo je pre neho najnevyhnutnejšie – štyri kolesá a strechu nad hlavou. Táto úloha sa však posúva aj k istému racionálnemu poňatiu automobilu v meste, kde už prakticky niet miesta na manévrovanie. O svojich schopnostiach nás presviedčala Kia Picanto 1,1 LX.

09.03.2005 18:09
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Picatno komunikuje prostredníctvom dizajnu celkom živo, predné partie zaujmú najmä rozmernými svetlometmi a výraznou maskou chladiča. Čistotu bočnú línie naruší iba dvíhajúca sa spodná hrana okien. Rozmerne pôsobí aj zadná časť, opäť s výraznými svetlometmi.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Indíciu kategórie automobilu poskytnú kolesá, ktoré so šírkou 155 milimetrov upozornia na ekonomický charakter automobilu. Inak je Picanto milým zjavom, mimoriadne mu tentokrát slušala aj oranžová farba.

Interiér zvonka nesľubuje veľa, no vnútri splní o to viac. Na naše prekvapenie nemá problém v interiéri ani štvorica priemerne urastených dospelých limitujúcim faktorom je v tomto prípade je výška sediacich vpredu.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Opätovný návrat k ku kategórii naznačuje batožinový priestor s objemom skromných 155 litrov, čo je viac než málo aj pre dvojicu, ktorá však môže využiť sklopenie zadných sedadiel, ktoré sa postará o nárast na 880 litrov.

Ako pohodlné možno hodnotiť predné sedadlá. vodič aj spolujazdec sa usadia pohodlne s dostatkom priestoru, zadné sedadlá potešia nastaviteľným sklonom, naopak vyčítať možno absenciu opierok hlavy.

Vodič má k dispozícii až extrémne prehľadný prístrojový panel s rýchlomerom a palivomerom – nič viac. Pochváliť však možno stredovú konzolu, ktorá je mierne natočená k vodičovi, čím uľahčuje ovládanie. Masívna radiaca páka dobre padne do ruky, vyzdvihnúť možno aj presnosť radenia päťstupňovej prevodovky.

Odkladacích priestorov je vzhľadom na kategóriu automobilu dostatok, vrátane praktických poličiek pod volantom aj pod spolujazdcom aj vo dverách.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pod kapotou pracoval štvorvalcový agregát s objemom 1,1 litra a trojventilovou technikou. Parametre: maximálny výkon 46 kW (63 k) a maximálny krútiaci moment 86 Nm pri 4500 ot/min – opäť návrat ku kategórii automobilu. Jazdiť s ním sa dá celkom svižne, zrýchlenie z 0–100 km/h za 16,3 sekundy a maximálna rýchlosť 152 km/h sú hodnotami ktoré presne kopírujú požiadavky zákazníkov.

Na druhej strane priemerná spotreba nám vyšla mimoriadne priaznivá. Pri odľahčenom štýle nebol problém dosiahnuť 5,3 litra na 100 kilometrov, a navyše ani uponáhľaný štýl nevyšiel na viac ako 6,5 litra.

Jazdné vlastnosti dostanú nálepku dobré, v ostrejších zákrutách sa skôr hlási nedotáčavosť aj vďaka úzkym pneumatikám. Šírka pneumatík je aj dôvodom iba priemerných brzdných vlastností bez systému ABS, kedy dochádza k ich skorému zablokovaniu.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Z prvkov bezpečnosti, či komfortu možno menovať len airbag vodiča, všetky ostatné prvky sa viažu na vyššie stupne vybavenia. Protikladom je však základná cena 299.700 Sk. tá je magickou hranicou kúpyschopnosti mnohých záujemcov. Pre nich je Kia Picanto šteklivou alternatívou.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Kia Picanto 1,0 LX: 299.700 Sk
Cena testovaného vozidla:  306­.700 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Meta­lický lak: 7.000 Sk

Technické údaje:

Motor:  Radový štvorvalcový zážihový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, trojventilová technika, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 999 cm3, maximálny výkon 46 kW (63 k) pri 5500 ot/min, maximálny krútiaci moment 86 Nm pri 4500 ot/min

Priemerná spotreba: 6,0 litra/100 kmPrevodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesáPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu vlečené ramená spojené s torzne pružnou priečkou, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu.Brzdy:  vpr­edu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladenímKaro­séria:  Päťdve­rová kompaktná limuzína, DxŠxV 3495×1599×1480 mm, rázvor osí kolies 2370 mm, pohotovostná hmotnosť 850 kg, celková hmotnosť 1350 kg, Objem batožinového priestoru 180/880 litrov
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 16,3 s
Maximálna rýchlosť:  152 km/h

debata chyba
Články podľa značiek