TEST: Mazda B-Fighter 2,5 TD Double Cabine - Zdvojený osoh

Automobily typu Pick-Up sú najmä za „veľkou mlákou“ mimoriadne obľúbené a vyjadrujú istý životný postoj – majiteľa. V Európe sú pick-upy presne na opačnej strane automobilového spektra – sú to prísne úžitkovo chápané. My sme si Mazdu B-Fighter 2,5 TD vychutnali z tej príjemnejšej stránky.

09.03.2005 18:18
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Dlhá predná kapota, zdvojená kabína pre štyroch cestujúcich a korba vytvárajú siluetu s celkovou dĺžkou presahujúcou 5 metrov. Tá prirodzene diktuje rešpekt, ak tomu prirátame aj okrasný chrómovaný ochranný rám, razom je obľuba terénnych automobilov pochopená.

Podobne aj okrasné, rovnako chrómované prahy dopĺňajú imidž inak prísne úžitkovo poňatého automobilu. K celkovému imidžu off-roada chýbali už len štýlové chrómované disky kolies a dvojfarebné prevedenie karosérie, ktoré je súčasťou príplatkového vybavenia.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Kvalitné čalúnenie interiéru celkom efektívne skrýva poslanie pick-upu, strieborný obklad prístrojového panelu dokonca sleduje aktuálny trend v osobných automobilov. Jediným rozdielom oproti klasickým autám je dvojica prevodových pák, pričom menšia slúžia na zaraďovanie pohonu 4×4 a redukcie. Celkom netradične je vyriešená aj ručná brzda, ktorá sa aktivuje prostredníctvom tiahla nachádzajúceho sa pod spínacou skrinkou.

Priestorové pomery sú šité na obsadenie štyrmi osobami, ani jeden z nich nebude trpieť na nedostatok priestoru. O bezpečnosť posádky sa stará dvojica frontálnych airbagov, v spolupráci so systémom ABS

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Veľkorysým priestorom sa prezentovala najmä stredová konzola, nechýbali ani odkladacie schránky vo dverách, čo je v dane triede skôr povinnosťou, korba automobilu totiž neposkytuje žiadnu ochranu uložených vecí. Na druhej strane rozmermi 1530×1535 je pripravená prevážať aj rozmerné predmety, počas celého testu sme ju však nezaťažili.

Pod dlhou kapotou sa nachádzal turbodiesel s objemom 2499 ccm s výkonom 80 kW (109 k) a maximálnym krútiacim momentom 266 Nm pri 2000 ot/min. Relatívne malý výkon má na svedomí nepriame vstrekovanie nafty, roky výrobného cyklu jasne ukazujú na blížiaceho sa nástupcu.

Pri rýchlejšej jazde (aká však Pick-upom nesvedčí) treba pomerne často a rýchlo radiť, naopak treba pochváliť pružnosť motora, už pri 60 kilometrovej rýchlosti možno zaradiť päťku, ktorá potiahne automobil až po maximálnu rýchlosť 147 km/h. Priemerná spotreba sa na konci testu ustálila na 9,5 litra čo je vzhľadom na pohon všetkých štyroch kolies prijateľná hodnota.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Podobne aj jazdné vlastnosti sú definované konštrukciou podvozku. Dvojité lichobežníkové zavesenie kolies a tuhá zadná náprava s listovými pružinami znamenajú iba priemerná jazdné vlastnosti na ceste. Karta sa najneskôr obráti v teréne, kde sa B-Fighter popasoval s každou prekážkou, lesníci ocenia aj svetlú výšku.

Pohon 4×4 možno pripojiť až do rýchlosti 80 km/h, pri odpojení treba deaktivovať voľnobežné náboje kolies prostredníctvom tlačidla na palubnej doske. Asistenciu redukčnej prevodovky si vynútia skutočne až tie najťažšie prekážky. a to sme jazdili na takmer cestných pneumatikách Bridgestone Dueller.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Konečné hodnotenie je pozitívne. Všetky úvodné nedostatky ako ťažšie parkovanie, slabšia dynamika sa nám na konci testu javila ako prirodzená súčasť Pick-Upu, uponáhľané tempo sme na konci týždňa vymenili za plavnú jazdu a na korbe sme si neraz aj oddýchli. Cena automobilu 1 016 381 Sk je na prvý pohľad síce vysoká, no keďže je automobil zaradený do kategórie N1, nemusíte pri jeho nákupe minúť viac než 854 012 Sk a to je vzhľadom na takmer kompletne vybavený automobil prijateľná hodnota. Foto: Michal Zak

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Mazda B-Fighter 2,5 TD Double Cabine: 1.016.381 Sk (N1: 854.104 Sk)
Cena testovaného vozidla:   1.031.141 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, protiblokovací systém ABS, posilňovač riadenia s variabilným účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie, výškovo nastaviteľný volant
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Meta­lický lak: 14.760 Sk

Technické údaje:

Motor:  Radový štvorvalcový vznetový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, trojventilová technika, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 2499 cm3, maximálny výkon 80 kW (109 k) pri 3500 ot/min, maximálny krútiaci moment 266 Nm pri 2000 ot/min

Priemerná spotreba: 9,5 litra/100 kmPrevodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies, voliteľný pohon všetkých kolies, redukčná prevodovka, samosvorný diferenciál zadnej nápravy, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesáPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies na dvojitých lichobežníkových ramenách odpružená vinutými pružinami vzadu tuhá zadná náprava s listovými pružinami, priečny skrutný stabilizátor vpredu,Brzdy:  v­predu kotúčové brzdy s vnútorným chladením, vzadu bubnové brzdy, protiblokovací systém ABSKaroséria:  Štvor­dverový Pick Up, DxŠxV 5005×1695×1750 mm, rázvor osí kolies 3000 mm, pohotovostná hmotnosť 1700 kg, celková hmotnosť 2825 kg, Rozmery korby 1530×1535 mm ,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 15,9 s
Maximálna rýchlosť:  147 km/h

debata chyba
Články podľa značiek