TEST: Mercedes A 210 Evolution - Poteší aj chlapa

Mercedes treidy A je jednoznačne dámskym favoritom, a práve on sa postaral o skrášlenie klientely tejto renomovanej značky. Na druhej strane stačí zopár detailov a riadne stádo koní pod kapotou a razom po ňom začnú poškuľovať aj muži.

09.03.2005 18:24
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Kolesá robia auto. I preto si A 210 Evolution obul 17 palcové disky kolies s extrémne nízkoprofilovými pneumatikami rozmeru 205/40 ZR 17, oko potešil aj preforovanou maskou chladiča, širšími prahmi, šporotvým predným a zadným nárazníkom. Zmysly pošteklila aj dvojitá koncovka výfuku, a erotickú bodku priadalo sexi červené lemovanie. Z praktického hľadiska možno pochváliť predĺžený rázvor, ktorý sa postaral o nadpriemerné priestorové pomery.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pod krátkou kapotou a plastovýkm krytom sa maskoval najsilnejší motor v ponuke najmenšej triedy. Potentný radový štvorvalec s objemom 2084 cm3 a výkonom 103 kW (140 k). Silu motora vyjadruje aj hodnota krútiaceho momentu 205 Nm, ktorá je k dispozícii pri relatívne vysokých otáčkach 4000. Toľko neponúka ani najsilnejší vznetový motor 170 CDI. Testovaný exemplár mal navyše príplatkovú päťstupňovú automatickú prevodovku s typicky perfektným radením bez zbytočných zaváhaní a presne zvoleným stupňom.

Azda preto nie je problémom zrýchliť so subtílnym áčkom na stovku za 8,2 sekundy a rýchlomer sa zastaví až za hranicou 200 km/h. Radostná dynamika logicky kontrastovala s priemernou spotrebou, ktorá sa nám vyšplhala na 10,5 litra/100 km. Opäť však treba povedať, že kľudný vodič môže rátať aj o liter menšou spotrebou

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pri predpisovej jazde si totiž možno doslova vychutnať štýlový interiér. Pasiou je volant, ktorý ponúka dvojfarebné kožené prevedenie, ideálny kontrast vytvára biela a šedá. Biely podklad zdobí aj prístroje, pieskovaný hliník nájdeme na pedáloch, stredovej konzole či páke voliča automatickej prevodovky a samozrejme aj na dverách.

Pochvalu si zaknihujú aj sedadlá ponúkajúce komfort a zároveň dobré bočné vedenie pri ostro rezaných zákrutách. Zrak poteší aj dvojfarebné čalúnenie. Doslova sa kochať možno priestorom na zadných sedadlách, A 210 Evolution Lang plnohodné auto pre štyri osoby aj na dlhú dovolenkovú cestu. Aby sme však Áčko len nechválili vzhľadom na cenu by mala byť lakťová opierka s odkladacím priestorom v cene.

Variabilitu batožinového piestoru okrem sklopenia, či vybratia samotných sedadiel zvyšujú aj dve polohy sedadiel, ktoré možno lubovoľne variovať.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Športový podvozok je nastavený ideálne, kompromis medzi športovým a komfortným je uhádnutý natoľko presne, že v tomto smere budú nespokojné skutočne len precitlivelé osoby. Naopak vodič si bude doslova užívať každú zákrutu, vedenie stopy je bezchybné aj vďaka sériovo montovanému systému ESP.

Prioritnú orientáciu na bezpečnosť dokazuje aj zoznam sériového vybavenia. Štyri airbagy, ABS, ESP sú samozrejmosťou. Naopak silný individualizmus cítiť aj na príplatkovej výbave testovaného automobilu. Priplatiť si bolo treba za automatickú prevodovku, klimatizáciu, elektrické ovládanie zadných okien, vyhrievanie predných sedadiel, či rádioprehrávač

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

To je však celkom prirodzené každý Mercedes je totiž originál a každý si ho „ušije“ doslova na mieru. My len dodávame že A 210 Evolution nám mimoriadne zachutil a dokonca uspokojil aj naše mužské ego.

Cena základného modelu:  Mercedes A 210 Evolution: 18.990 Euro (cca. 778.590 Sk)
Cena testovaného vozidla:  22.740 E­uro (932.340 Sk)
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľné sedadlá a volant, AMG stylin, 17 palcové disky kolies s pneumatikami 205/40 ZR 17 ABS+EBV, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP ASSYST (Variabilný interval výmeny oleja)
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  5 stupňová automatická prevodovka – 1.290 Euro, Opierka rúk vpredu – 185 Euro, Isofix pre detskú sedačku 35 Euro, Klimatizácia 1.120 Euro, Elektrické ovládanie okien vpredu aj vzadu – 310 Euro, Rádioprehrávač MB Audio 10 RDS s CD – 540 Euro, Vyhrievanie predných sedadiel – 270 Euro

Technické údaje:

Motor:  Radový štvorvalcový motor do V, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, trojventilová technika, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 2084 cm3, maximálny výkon 103 kW (140 k) pri 5500 ot/min, maximálny krútiaci moment 205 Nm pri 4000 ot/min

Priemerná spotreba počas testu: 10,5 l/100 kmPrevodovka:  päťstup­ňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničomPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies vpredu na priečnom ramene a vzpere MacPherson, vzadu pozdĺžneé ramená, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  vpre­du aj vzadu kotúčové brzdy vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS+EBV, stabilizačný systém ESPKaroséria:  Päťmi­estna, päťdverová limuzína typu hatchback, DxŠxV 3776×1719×1589 mm, rázvor osí kolies 2593 mm, pohotovostná hmotnosť 1135 kg, celková hmotnosť 1580 kg, Objem batožinového priestoru 390/1180 litrov,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 8,2 s
Maximálna rýchlosť:  203 km/h

debata chyba
Články podľa značiek