TEST: Mitsubishi Lancer Combi 2,0 Sport - Korenené kombi

Automobilka Mitsubishi boduje na našom trhu prevažne terénnymi modelmi, ktoré sa radia medzi bestsellery. Na druhej strane aj v kategórii osobných vozidiel má čo ponúknuť. My sme si koncom roka vychutnali Mitsubishi Lancer Combi 2,0 Sport.

09.03.2005 19:09
debata
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Nová generácia modelu Lancer obohatila slovenský trh v septembri tohto roka.. I keď sa to nezdá Lancer má viac než 30 ročnú tradíciu. Súčasný model sa ponúka ako štvordverový sedan a päťdverové kombi. Netradičným, no o to zaujímavejším faktom je skutočnosť, že jedine kombi ponúka možnosť kombinácie s dvojlitrovým motorom a verziou vybavenia Sport.

Lancer zaujme na prvý pohľad novými prednými svetlami a netradičnou maskou chladiča, ktorá sa milo usmieva. Nasledujúcim poznávacím znakom karosérie je dokonalé lícovanie dielcov s milimetrovými spárami. Bočná línia je tvarom konzervatívna, na druhej strane práve táto vlastnosť dodáva Lanceru dávku nadčasovej elegancie. Pri pohľade zboku vynikne v plnej kráse aj športový paket. Charakterizuje ho o 30 milimetrov znížená karoséria a atraktívne 16 palcové disky kolies. Spolu so zatmavenými bočnými sklami a zvislou zadnou časťou dodávajú Lanceru Station nezameniteľnú siluetu.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Ak exteriér jemne šteklil, tak potom interiér doslova hladkal oko športového fanúšika. Predovšetkým to je nádherný športový volant Momo s integrovaným airbagom, ostro kontrastujúci s dnešným trendom celoplastových monolitov. Jeho veniec je akurátny, drží sa veľmi dobre najmä pri športovej jazde.

Oko fanúšika pochváli aj biele podklady zapustených prístrojov a kožou obšitú radiacu páku s mimoriadne presnými radiacimi dráhami. Stredová konzola je atraktívne jednoduchá ovládače sú logicky a presne rozmiestnené, bez zbytočných pokusov o ovládací klavír. Ich ovládanie je intuitívne a bezproblémové.

Lancer núkal vo verzii Sport všetok dostupný komfort vrátane klimatizácie. vyzdvihnúť treba aj plný počet airbagov vrátane hlavových. Tie sú taktiež v základnom vybavení, takže pasívna bezpečnosť je príkladná.

Aj z hľadiska priestoru poteší Lancer dostatkom priestoru pre štyri osoby priemerného vzrastu, príjemné čalúnenie a lakťové opierku spríjemňujú cestovanie na dlhé trate.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Batožinový priestor núka odhadom v základnej polohe okolo 350 litrov (presné hodnoty výrobca zatiaľ neudal) no dvojitá podlaha núka opäť odhadom zhruba 70 litrov úložného priestoru.

Pod kapotou sa skrýval najsilnejší motor v civilnej ponuke modelového radu Lancer. Dvojlitrový šestnásťventilový agregát ponúka na papieri 99 kW (135 k) a 176 Nm krútiaceho momentu. dané hodnoty možno považovať skôr za priemerné, no skutočný prejav je omnoho suverénnejší. Šprint na stovku zvláda Lancer takmer o sekundu skôr (0–100 km/h za 9,2 s), než udáva výrobca. Údaj maximálnej rýchlosti 199 km/h je taktiež reálny.

Pri pohľade pod kapotu zrak pozorovateľa spočinie na priečnej výstuhe efektne lakovanej na červeno. Tá sa podieľa nielen na zvýšení torznej tuhosti ale aj na zlepšení jazdných vlastností Lanceru.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Jazdné vlastnosti sú bezchybné aj vďaka nízkoprofilovým pneumatikám a tradične dobrému podvozku klasickej konštrukcie MacPherson vpredu a viacprvkovej náprave vzadu. Lancer sa nenakláňa, výrazne drží stopu čo iba prispieva radosti z jazdy.

Celková radosť sa odrazila aj na priemernej spotrebe automobilu, ktorá sa pohybovala na hranici 11 litrov. V mimomestskej premávke sa Lancer uspokojil s ôsmimi litrami. V priemer si tak vypýtal rovných desať litrov, čo síce nie je málo, ale vzhľadom na dynamický štýl jazdy považujeme danú hodnotu za primeranú.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Konečné hodnotenie je opäť v ostrom protiklade s reálnym predajom. Mitsubishi Lancer Station 2,0 Sport núka za rovných 799 000 všetky prvky, ktoré si môže vodič želať, a pri európskych automobiloch si aj spravidla doplatí. Verzia Sport navyše poteší aj otca rodiny dynamickým exteriérom rodinne ladenej verzie.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Mitsu­bishi Lancer Combi 2.0 Sport: 799 000 Sk
Cena testovaného vozidla:  799 00­0 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľné sedadlá a volant, ABS+EBV, klimatizácia, 16“ disky kolies z ľahkej zliatiny, tónované zadné sklá, športový volant Momo
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla: žiadne

Technické údaje:

Motor:  Radový štvorvalcový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1997 cm3, maximálny výkon 99 kW (135 k) pri 5750 ot/min, maximálny krútiaci moment 176 Nm pri 4500 ot/min

Priemerná spotreba: 7,5 l/100 kmPrevodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojkaPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies vpredu vzperách MacPherson, vzadu viacprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu,Brzdy:  v­predu aj vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdne sily EBVKaroséria:  DxŠxV 4475×1695×1480 mm, rázvor osí kolies 2600 mm, pohotovostná hmotnosť 1320 kg, celková hmotnosť 1780 kg,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 9,2 s
Maximálna rýchlosť:  199 km/h

debata chyba
Články podľa značiek