TEST: Mitsubishi Pajero Pinin 1,8 MPI - Megamix

Poslúži v meste i mimo neho, na diaľnici sa nestratíte, a navyše môžete kedykoľvek zapnúť smerovku a zajazdiť si v teréne. Batožinový priestor zhltne od nákupu až po dovolenku všetko. Proste ideálny megamix. Testovali sme Mitsubishi Pajero Pinin 1,8 Wagon.

09.03.2005 19:11
debata
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Názov Pajero rezonuje v mnohých mysliach ako nekompromisný terénny automobil opradený mnohými legendami. Japonský výrobca však včas zareagoval na silnejúcu pozíciu ľahkých terénnych automobilov. Ponuku nekompromisnej rodiny Pajero obohatil najskôr model Sport, neskôr sa pridala miniverzia Pinin.

Elegantný zovňajšok Pinin-u má na svedomí talianska dizajnérska firma Pininfarina, vyslovene atraktívne je dvojfarebné lakovanie Poznávacím znakom je milý úsmev predných reflektorov a relatívne hranatá karoséria, ktorá dodáva autu robustný výraz.

Kolmá zadná časť s piatymi dverami ihneď priznáva krajinu pôvodu, zadné dvere sa otvárajú doprava. Markantný je tento detail najmä pri parkovaní pozdĺžne na chodník. Nijako však neovplyvňuje pohodlné nakladanie batožiny do kufra. Jeho objem 358 litrov v prípade potreby narastie až na 1158, takže s Pinin-om nie je problém absolvovať vo dvojici cestu do terénu s dvoma horskými bicyklami.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pozitívne hodnotenie získa Pinin aj za množstvo odkladacích skriniek, zásuviek, či priehradok. Optickú atraktivitu zabezpečujú strieborno lakované prvky. Poloha vodiča je uvolnená, bezproblémovému požívaniu prispieva aj presná radiaca a páka a uhádnutý účinok posilňovača riadenia.

Pinin ponúka priestor na zvezenie štyrom osobám, pre rodinu s dvoma deťmi ponúka viac než dostatočný priestor.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Okrem uvedených pozitív ponúka Pinin aj všeobecné známe výhody v podobe lepšieho prehľadu o situácii pred vozidlom a samozrejme vyššieho komfortu pruženia. V protiklade s trojdverovým bratom sa päťdverový Pinin spolieha na robustnú techniku stáleho pohonu 4×4bez možnosti zaradenia redukcie, či uzávierky diferenciálu.

S Pajerom Pinin sa však aj napriek tomu smelo možno vydať aj do terénu. Nástrahy bežného terénu zvláda úplne hravo a pri citlivom narábaní s plynom je súcim partnerom aj na zdolávanie strmých kopcov a cudzí mu nie je ani bočný náklon. Za tieto vlastnosti vďačí aj pneumatikám Bridgestone Dueller, ktoré sú ideálnym kompromisom medzi cestným a terénnym dezénom.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Kontakt s vozovkou zabezpečuje vpredu nezávislé zavesenie kolies prostredníctvom priečneho ramena a tlmičovej vzpere MacPherson, vzadu sa Pinin odvoláva na off-roadovú klasiku v podaní tuhej zadnej nápravy. Jazdné vlastnosti sú však aj na ceste bezproblémové, vďaka pohonu 4×4 je Pinin v zákrutách neutrálny.

Pod kapotou testovaného Pajera Pinin hrdo bojoval motor s objemom 1,8litra a výkonom 84 kW (114 k). Vďaka slušnému krútiacemu momentu, 160 Nm, pôsobí vyrovnane v celom spektre otáčok, je dynamickým partnerom, pričom mu chutia aj vyššie otáčky.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Dôležitou kapitolou v celkovom hodnotení vozidla je aj spotreba vozidla. Nám sa vďaka uvolnenému štýlu jazdy podarilo dosiahnuť 8,5 litrovú priemernú spotrebu, čo je výborná hodnota, najmä ak berieme do úvahy stály pohon všetkých štyroch kolies, šírku pneumatík a veľkú čelnú plochu.

V protiklade s poverami uzatvára päťdverový Pinin pozitívne aj najdôležitejšie kritérium – cenu. Protihodnotou za 801.800 Sk je kompletne vybavený automobil so širokým využitím a talentom pre každú situáciu. Jediným chýbajúcim prvkom boli bočné airbagy, tie sú však sériovým vybavením v kombinácii so silnejším motorom.

Foto> Michal Zak

Cena základného modelu:  Mitsu­bishi Pajero Pinin 1,8 MPI Wagon: 801.800 Sk
Cena testovaného vozidla:  817­.900 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, manuálna klimatizácia, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľný volant, ABS+EBV,
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Dvoj­farebné prevedenie karosérie 17 100 Sk

Technické údaje:

Motor:  radový, vodou chladený zážihový štvorvalec s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová hlava valcov, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 1834 ccm, maximálny výkon 84 kW (114k) pri 5500 ot/min, maximálny krútiaci moment 160 Nm pri 4000 ot/minPre­vodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka pohon všetkých štyroch kolies prostredníctvom medzinápravového diferenciálu.Pod­vozok:  Vpredu nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a tlmičových vzperách typu MacPherson , vzadu tuhá zadná náprava s vlečnými ramenami, odpruženie vinutými pružinami, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  vpre­du aj vzadu kotúčové brzdy vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS+EBVKarosé­ria:  Päťmies­tny, päťdverový automobil kategórie SUV, DxŠxV 4035×1680×1735 mm, rázvor osí kolies 2450 mm, pohotovostná hmotnosť 1481 kg, celková hmotnosť 1890 kg, Objem batožinového priestoru 358/1158 litrov, palivová nádrž 53 litrov
Zrýchlenie  0 – 100 km/h : 12,6 s
Maximálna rýchlosť:  160 km/h

debata chyba
Články podľa značiek